ترفندهای انتخاب عنوان و تیترهای جذاب برای تولید محتوای سایت

آن چیزی که مشتریان را به سمت سایت‌تان جذب می کند، تیترها و عنوان ها است. عنوان محتوای متنی برای سایت، همان چیزی است که محصول یا خدمات شما را می فروشد. عنوان ها و تیتراژهای جذاب در موتور های جستجوگر، ایمیل مارکتینگ و رسانه های اجتماعی، خودشان را نشان می دهند.

ترفندهای انتخاب عنوان و تیترهای جذاب برای تولید محتوای سایت

نوشتن یک محتوای عالی برای سایت، یک مسئله است اما کیفیت خوانداری و رتبه‌بندی آن، مسئله‌ای دیگر است! این جمله به مفهوم آن است که شما متن را به یک سبک و روش می نویسید، اما آن چیزی که مشتریان را به سمت سایت‌تان جذب می کند، تیترها و عنوان ها است. عنوان محتوای متنی برای سایت، همان چیزی است که محصول یا خدمات شما را می فروشد. عنوان ها و تیتراژهای جذاب در موتور های جستجوگر، ایمیل مارکتینگ و رسانه های اجتماعی، خودشان را نشان می دهند.

پس جای تعجب نیست که یکی از مهمترین و رایج ترین سوالاتی که همه ما با آن مواجه هستیم مربوط به انتخاب بهترین، جذاب ترین و زیباترین عنوان ها و تیترها برای محتوانویسی سایت باشد.

اگر نویسنده محتوا هستید حتماً از خودتان می پرسید تیترها و عنوان هایی که در متن خودم می نویسم چقدر باید جذاب باشند؟ بهتر است از چه کلماتی استفاده کنم؟ چه واژه هایی را نباید در عنوان های محتوای خودم به کار ببرم؟ آیا متن و تیتر و عنوان محتوا در راستای یکدیگر باید برای موتورهای جستجو در بهینه شوند؟ یا هر کدام به تنظیم مجزایی نیاز دارند؟

سوالاتی از این قبیل، چالش محتوا نویسی هستند. اگر نویسنده حرفه‌ای باشید باید آنقدر متن های شما جذاب و فریبنده باشند که در نگاه اول، مخاطب را جذب کنند. مخاطب، به مشتری موقت تبدیل می‌شود و اگر خوشش بیاید به مشتری دائمی مبدل خواهد شد؛ این یعنی افزایش نرخ کلیک وبسایت شما و افزایش سودآوری شما. پس می بینید که انتخاب عنوان و تیترهای جذاب، با سئو سایت شما هم در ارتباط نزدیک است.

در این مطلب سعی داریم آموزش کوتاهی را درباره انتخاب و نوشتن تیترها و عنوان های جذاب برای محتوای متنی سایت ارائه دهیم. به شما اطمینان می دهیم که این آموزش ها کاربردی هستند و اگر تلاش خود را به کار بگیرید، حتماً موفق خواهید شد. تفاوتی نمی کند چه متنی را بنویسید و چه موضوعاتی را پوشش دهید، هرچه جذاب تر بنویسید، مشتری و مخاطب بیشتری خواهید داشت.

نکات کاربردی برای نوشتن عنوان و تیتر جذاب برای محتوای سایت

تولید محتوای تخصصی سایت

نکته اول: عنوان محتوا را مرتبط با نوع فعالیت بنویسید

قبل از اینکه بخواهید عنوان جذابی برای محتوای متنی سایت خود انتخاب کنید، یک پیش‌نویس اولیه در ذهن خود ایجاد کنید. قبل از اینکه متنی را بنویسید به این فکر کنید که موضوع محتوای شما به چه نوع کسب و کاری تعلق دارد. موضوعات تولید محتوای تخصصی سایت، متنوع و بسیار کلی هستند، اما اگر بدانید دقیقاً راجع به چه جزئیاتی می خواهید محتوا تولید کنید، انتخاب عنوان یا تیترهای داخلی متن برایتان ساده تر خواهد بود.

مثلاً می خواهید درباره “روش های تربیت فرزندان سالم”، محتوای متنی بنویسید؛ یا تصمیم دارید درباره “انواع کابینت آشپزخانه” تولید محتوا انجام دهید. این دو موضوع، از یکدیگر بسیار متفاوت هستند، اما همانطور که می بینید، تیترهای کلی محسوب می شوند و هیچ نوع جذابیت خاصی ندارند.

به نظر شما راهکار چیست؟ چطور می توانیم این دو موضوع را به قدری جذاب بنویسیم که مخاطب تشویق شود روی عنوان یا مطلب کلیک کند؟…. در ادامه به شما خواهیم گفت…

در مورد موضوع “تربیت فرزندان سالم” یکی از عنوان های جذاب و بسیار کاربردی که نظر مخاطب را جلب می‌کند این است که بنویسید “چگونه تغذیه صحیح می تواند استخوان های کودک شما را تقویت کند؟”…

 همانطور که در این عنوان مشاهده می کنید، یک مشکل را بررسی کرده و قصد دارد راهنمایی را به والدین ارائه دهد. والدینی که به سلامت استخوان های فرزندان خود اهمیت می دهند در نگاه اول، بر روی این عنوان کلیک خواهند کرد. پس، شناسایی مشکل و مخاطب در انتخاب عنوان جذاب برای تولید محتوای سایت ضرورت دارد.

عنوان دیگری که درباره این موضوع می توانید انتخاب کنید شامل موارد زیر هستند:

  • راهنمای والدین برای رشد عاطفی فرزندان
  • چطور با فرزند پرخاشگر خود برخورد کنم؟
  • دستورالعمل تهیه شام سالم و سریع برای کودکان

عناوین فوق نیز جذاب و مهیج هستند و به نوعی یک مشکل را برطرف می کنند یا یک نیاز را برآورده می سازند. اگر به نوع کسب و کار خود دقیق تر نگاه کنید، حجم زیادی از مشکلات یا نیازها را پیدا خواهید کرد که می توانند تبدیل به تیترهای جذاب شوند.

نکته دوم» عنوان ها و تیترها را کوتاه و دقیق بنویسید

قانون ثابتی وجود ندارد که به شما بگوید عنوان تولید محتوای سایت یا تیترهای داخلی متن را طولانی تر یا کوتاه تر بنویسید. انتخاب واژه ها و کلماتی که در عبارت یا جمله به کار می برید، به اهداف شما بستگی دارد. مثلاً عنوان شما می تواند ۷۰ کاراکتر باشد، یا اینکه فقط از سه کلمه یا چهار کلمه تشکیل شده باشد. برخی عناوین که حالت سوالی یا خبری دارند، حتی بیشتر از ۱۲ کلمه را شامل می شوند. ایده خوبی است که سایر عنوان های منتشر شده در وب سایت های مشابه کسب و کار خود را نیز بررسی کنید.

نکته سوم: سعی کنید به نوعی، از کلمه کلیدی یا مترادف های آن در تیترها و عنوان ها استفاده کنید

تولید محتوای تخصصی برای سایت بدون استفاده از کلمات کلیدی در عنوان محتوا و تیترهای داخلی، چندان معنایی ندارد. با به کار بردن کلمات کلیدی مهم و کلمات مترادف می توانید محتوای خود را نزد موتورهای جستجوگر بهینه کنید. وقتی موضوع آن مشخص شد و تیتر خود را نوشتید، کلمه کلیدی مورد نظرتان را داخل آن بگنجانید. به طول عنوان و تیترها دقت داشته باشید.

چند مثال مهم درباره گنجاندن کلمه کلیدی در عنوان و تیترهای داخلی محتوا به صورت زیر می باشد:

  • اهداف بازاریابی در رسانه های اجتماعی
  • روش های بازاریابی محتوایی برای شرکت های B2B
  • ایمیل مارکتینگ و تاثیر آن بر فروش
  • بهینه سازی محتوا برای شبکه های اجتماعی
  • روش های جذب مخاطب با تولید محتوا

تیترهای فوق فقط چند نمونه از مثال های ساده ای هستند که حاوی کلمات کلیدی بوده و برای تولید محتوای متنی استفاده می شوند. بهتر است کمی خلاق تر باشید از ذهنتان استفاده کنید و محتوای سایت رقبای خود را نیز در نظر بگیرید.

خدمات تولید محتوای حرفه ای با کافه محتوا

سایت کافه محتوا

دنیای اینترنت و کسب و کارهای تجارت الکترونیکی در جامعه امروزی، بسیار پر رقابت و جذاب است. بدون شک شرکت ها و کسب و کارهایی در میان این هیاهو رتبه بهتری به دست می‌آورند که سرمایه گذاری خوبی را بر روی تولید محتوای متنی برای سایت خود در نظر بگیرند.

تولید محتوای تخصصی، هزینه اضافی نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری است که می‌تواند یک وبسایت را به فروش میلیونی یا فروش میلیاردی برساند. اگر تا کنون دیدگاه خود را نسبت به تولید محتوای سایت تغییر نداده اید، اکنون زمان این کار فرا رسیده است.

اگر سایت فروشگاهی دارید یا خدماتی را ارائه می دهید انتظار نداشته باشید بدون تولید محتوای متنی برای بخش وبلاگ سایت یا صفحات فرود، مخاطب و مشتری دلخواه خود را جذب کنید!!

ما در کنار شما هستیم تا محتواهای متنی با عناوین و تیترهای جذاب را در سایتتان منتشر کنید.

خدمات تولید محتوای حرفه ای در موضوعات مختلف را می توانید از سایت کافه محتوا (cafe-mohtava.ir) دریافت کنید. برای دریافت قیمت تولید محتوای سایت می توانید به آدرس اینترنتی فوق مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 09138651225 تماس حاصل فرمایید.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی