طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت جدی شد / زمان اجرای این طرح مشخص شد ؟ + جزئیات

به گزارش ساناپرس؛ یک فعال صنفی کارگران پارس جنوبی از شرایط دشوار شغلی کارگران شرکتی این منطقه و دورنمای نه چندان روشن آینده انتقاد کرد.

حشمت الله سلیمانی، فعال صنفی کارگران فازهای پارس جنوبی با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت شغلی کارگران شرکتی و ارکان ثالث نفت و گاز گفت: شش ماه از سال گذشته و به وعده‌ها عمل نکرده‌اند؛ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که قرار بود تا پایان سال قبل و در نهایت تا پایان بهار امسال به تصویب برسد، همچنان در کمیسیون اجتماعی مجلس معطل مانده و اقدامات کوچک‌تر مثل اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز برای بسیاری از کارگران شرکتی نفت و گاز صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه «کارگران به تدریج امید خود را به بهبود وضعیت از دست داده‌اند» می‌گوید: قرار بود در سال جاری شرکت‌های پیمانکاری از میان برداشته شوند؛ نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه به نظر می‌رسد اصرار زیادی بر باقی ماندن این شرکت‌ها و برگزاری مناقصات جدید دارند؛ در این شرایط کارگران پیمانکاری، امید چندانی به بهبود وضعیت در آینده ندارند؛ ما شاهد مهاجرت کارگران فنی و متخصص پارس جنوبی به کشورهای همسایه هستیم؛ کارگران وقتی می‌بینند در پارس جنوبی آینده ندارند، دست به مهاجرت می‌زنند  و این کاملاً طبیعی‌ست.

به گفته‌ی وی، راه صیانت از نیروی کار تامین حداقل‌ها برای آنان است؛ اکنون ما اطمینان نداریم در مهرماه بعد از پایان تعطیلی مجلس آیا اتفاق خاصی می‌افتد و طرح ساماندهی مصوب می‌شود؟

سلیمانی از تبعیض دیرپا در عسلویه و کنگان انتقاد کرد و گفت: کارمندان رسمی نفت از همه‌ی امکانات بهره‌مندند اما شرکتی‌ها و کارگران ارکان ثالث امید ندارند حتی ماه دیگر شاغل باشند. این تبعیض نه فقط در دستمزد بلکه در تمام شرایط شغلی برقرار است؛ حتی کمپ‌ها، سرویس‌های حمل و نقل و غذاخوری رسمی‌ها بهتر و باکیفیت‌تر از شرکتی‌هاست؛ چرا این مناسبات را به نفع عدالت و برابری تغییر نمی‌دهند؟

اخبارجامعه
استخدام کارکنان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی