ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران در بازی اروگوئه / جام جهانی قطر 2022

به گزارش ساناپرس؛  سایت فرانسوی MSN ضمن معرفی تیم ملی ایران ترکیب احتمالی ایران در جام جهانی را معرفی کرد. تیم ملی فوتبال ایران توانسته است برای سومین بار پیاپی جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد و در آستانه این رقابت‌ها نیز دست به تغییر سرمربی خود زد و کارلوس کی‌روش را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.

تیم ملی ایران که باید در دو بازی دوستانه برابر اروگوئه و سنگال قرار گیرد، در جام جهانی با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه شده است و در اولین دیدار خود در این رقابت‌ها باید به مصاف تیم ملی انگلیس نایب قهرمان یورو ۲۰۲۰ برود.

۱. علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند سال‌هاست دروازه‌بان اصلی این تیم ملی ایران است. این دروازه‌بان یک متر و ۹۴ سانتی‌متری که عضو پرسپولیس تهران است با دقت بالا روی خط دروازه خود را درون دروازه اثبات کرده است.

۲.  صادق محرمی

صادق محرمی یکی از بازیکنان با تجربه در بازی‌های بزرگ است. مدافع کناری دیناموزاگرب در طول این سال‌ها به خوبی پیشرفت کرده است. همچنین در جریان موفقیت تیمش برابر چلسی در لیگ قهرمانان عملکرد خیلی خوبی داشت.

۳. حسین کنعانی‌زادگان

حسین کنعانی‌زادگان در باشگاه الاهلی بازی می‌کند. او از سال ۲۰۱۵ در ترکیب تیم ملی ایران به میدان رفته است. بدیهی است که با توجه به عدم حضور در جام جهانی یا لیگ‌های اروپایی نمی توانیم مقیاس و استاندارد درستی از بازی او در اختیار داشته باشیم.

۴. شجاع خلیل‌زاده

شجاع خلیل‌زاده نیز برای الاهلی بازی می‌کند. ملی پوش ایرانی تنها ۲۳ بازی ملی دارد و هیچ حضوری در فوتبال اروپا نداشته ولی از تجربه بالایی برخوردار است. خط دفاعی به وضوح یکی از نقاط ضعف ایران است.

۵. احسان حاج‌صفی

 احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی ایران است. مدافع چپ آ.ا.ک آتن با ۱۱۳ بازی یکی از رکورددارترین بازی های ملی ایران است. بازیکنی ۳۲ ساله که می‌تواند سرعت را در بازی ایران در سمت چپ به خوبی ایجاد کند.

۶. سعید عزت‌اللهی

سعید عزت اللهی اکنون در وایله بی کی دانمارک بازی می‌کند. هافبک ایرانی پس از مدتی حضور در اتلتیکو مادرید بدیهی است که تجربه کمی در رقابت‌های اروپایی دارد.

۷. احمد نوراللهی

احمد نوراللهی تمام دوران حرفه‌ای خود را در لیگ های سطح پایینی گذرانده است. با این حال هافبک وسط ایران توانمندی‌های فنی خوبی دارد. طیف وسیعی از مهارت‌های او باعث می‌شود که او شانس بالایی برای حضور در ترکیب ایران داشته باشد.

۸. علی قلی‌زاده

چند سالی است که علی قلی زاده روزهای اوج شارلوا را در بلژیک می‌سازد. مهاجم ایرانی در ۱۱۵ بازی ۲۰ گل زده و ۲۲ پاس گل در فوتبال بلژیک داده است. یک وینگر هجومی که قادر به ایجاد حرکات خوبی در زمین است.

۹. علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش یکی از بهترین وینگرهای چپ در اردویژه است. ملی پوش ایرانی در شرایطی که در اوج باشد بازیکنی مهارناپذیر است.

۱۰. مهدی طارمی

مهدی طارمی به واسطه بازی در پورتو به خوبی شرایط بازی در سطح اول را می‌داند. مهاجم پورتو دو سال است که دروازه خیلی از تیم های پرتغالی و اروپایی را باز کرده است. او در ۵۷ بازی ملی ۲۷ گل به ثمر رسانده است.

۱۱. سردار آزمون

سردار آزمون از زمان حضورش در بایرلورکوزن، برای حضورش در ترکیب اصلی تلاش کرده است. ملی پوش ایرانی آمار درخشانی در بوندس لیگا ندارد ولی در تیم ملی ایران ستاره اول است و  ۴۰ گل در ۶۲ بازیبه ثمر رسانده است.

اخبارورزش
پربازدیدتیم ملی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی