اولین واکنش علیرضا دبیر به صحبت های پدر حسن یزدانی!

اولین واکنش علیرضا دبیر به صحبت های پدر حسن یزدانی!، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشورمان پس از قهرمانی کامران قاسمپور گفت: خوشبختانه روز خوبی برای کشتی ما بود. یادمان نرود ما تاکنون در کشتی آزاد ۵ مدال گرفته‌ایم و فردا هم شانس ۲ مدال طلا و یک برنز دیگر را داریم که جمع مدال‌های ما در کشتی آزاد را به عدد ۸ می‌رساند. کسب ۸ مدال در رقابت‌های قهرمانی جهان اتفاقی تاریخی برای ورزش ایران است.

وی گفت: همین که مردم کشورمان خوشحال می‌شوند خدا را شکر می‌کنیم. هر کس که ایرانی است انشاالله لذتش را ببرد. همه بدانند کشتی سخت است و همه دنیا برای گرفتن نتیجه سخت کار می‌کنند.

قهرمان اسبق المپیک با اشاره به زیرگیری کامران قاسم پور از حریف آمریکایی، گفت: روزی که آمدم به بچه‌ها گفتم برای پیروزی باید از حریفان زیرگیری کنید و «پا» بگیرد. عباس جدیدی، غلامرضا محمدی، محمد طلایی پای حریفان را می‌گرفتند. هر کس که زیرگیر است آمریکا را می‌برد و با زیر کتف زدن نمی‌توان کشتی گیران آمریکا را شکست داد.

دبیر با اشاره به دلیل شکست حسن یزدانی مقابل تیلور گفت: یزدانی یک ابر قهرمان و پهلوان است. او ۸ مدال جهانی و المپیک دارد که شوخی نیست. این حرف را علیرضا دبیر که خودش کشتی‌گیر بوده می‌زند. تاکتیک او مقابل تیلور اشتباه بود و او یک تاکتیک اشتباه را انتخاب کرد. برد و باخت در کشتی وجود دارد و آقا تختی هم باخت داشته است. اصلاً قشنگی کشتی در همین است. یزدانی باید در المپیک با این کشتی‌گیر آمریکایی مبارزه کند و ان‌شاالله سخت کار می‌کند تا نتیجه بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: یادمان نرود ما در کشتی فرنگی هیچ چیز نداشتیم. ۱۰ ماه پیش با محمد بنا در مسابقات جهانی ۴ مدال طلا گرفتیم. سطح توقع مردم از کشتی بالا رفته که جای خوشحالی دارد و این موضوع باعث می‌شود که ما بیشتر تلاش کنیم. در کشتی فرنگی اگر یکی دو اتفاق نمی‌افتاد کار بزرگی انجام می‌شد. محمد بنا انسانی شریف، مؤمن، آقا و کاربلد است که هر چه از او بگویم کم گفته‌ام.

دبیر گفت: ۲ سال پیش گفتم ما تا سال ۲۰۲۴ از روس و آمریکا در کشتی عقب هستیم. محمدحسین محمدیان امروز وقتی به اسنایدر باخت نودادبرتر به او گفتم چرا باختی گفت، زورم نرسید. نمی‌دانم آمریکایی‌ها چه کار می‌کنند که در کشتی از ما جلوتر هستند. آن‌ها در علم تمرین و بدنسازی و بحث مکمل‌های ورزشی از ما جلوتر هستند. کشتی‌گیران ما برای بردن روس و آمریکا فقط باید زیرگیری کنند و پای آن‌ها را بگیرند. از مربیان رده‌های پایه خواهش می‌کنم به بحث زیرگیری ورود جدی داشته باشند.

 

اخبارورزش
پربازدیدعلیرضا دبیر
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی