Ups مخفف چیست؟ راهنمای خرید دستگاه ذخیره برق 220 ولت

با توجه به افزایش میزان برق مصرفی جامعه در هر فصل از سال، تولید و عرضه برق مورد استفاده عموم مردم توسط سازمان های متخصص در این بخش، گاه با مشکلات و چالش هایی مواجه می شود که برخی از آنها نتیجه مشکلات آب و هوایی اقلیم است که منجر به قطعی برق در جریان برق شهری و صنعتی به طور مکرر و روزانه می شود.

یک دستگاه یو پی اس به تنهایی مسئول دریافت برق از برق شهری و ذخیره آن در باتری یو پی اس و تامین برق بدون وقفه در هنگام قطع برق تا استفاده ای بدون وقفه برق را به وسیله باتری های یو پی اس و تجهیزات UPS تجربه کرد که این فرایند بدون دستگاه ذخیره برق امکان پذیر نیست.

Ups مخفف چیست؟

همانطور که اشاره شد یو پی اس یک منبع تغذیه بدون وقفه با هدف تامین برق اضطراری برای وسایل الکترونیکی است. لازم به ذکر است که یو پی اس قابل تعمیر بوده و توصیه می شود تجهیزات یو پی اس به صورت دوره ای یا ایرادی سرویس شوند تا در صورت وجود ایراد، مشکلات در قطعات و تجهیزات داخلی با تعمیر این مشکلات و ایرادات به روند ارائه برق بدون وقفه ادامه داد.

باید گفت طول عمر تجهیزات یو پی اس زیاد بوده و همانطور که گفته شد در صورت وجود مشکل می توان آن را برطرف کرد. همچنین عمر باتری یو پی اس بسته به برند و قدرت باتری بین 2 تا 5 سال است.

اما امروزه با انجام تحقیقات و اختراعات گسترده در این زمینه تجهیزات و دستگاه هایی به نام باتری یو پی اس  طراحی، تولید و ارائه می شود.

تعمیر دستگاه های یو پی اس

تعمیر یو پی اس یکی از شاخه های تعمیرات سخت افزاری و الکترونیکی می باشد که در تمامی برند های سازنده یو پی اس به دلیل حساسیت این دستگاه ها و باتری ها به دلیل قطعی مداوم و مکرر برق، مشکلاتی در قطعات داخلی به وجود می آید و به همین دلیل تعمیر تجهیزات یو پی اس از اولویت بالاتری نسبت به خرید این تجهیزات برخوردار است.

تجهیزات و باتری های یو پی اس به دلیل استفاده زیاد و تقاضای زیاد مشتریان دارای خدمات پس از فروش قوی می باشد که در صورت بروز مشکلات و آسیب های مختلف قابل استفاده می باشد.

در صورتی که باتری یو پی اس خراب و یا با مشکلی روبرو شد می توان با انجام مراحلی مانند باز کردن درب یو پی اس، تهیه باتری جدید برای تعویض، خارج کردن باتری آسیب دیده از یو پی اس، تعویض باتری جدید به جای باتری قدیمی، آن را تعمیر کرد.

اگر تجهیزات و قطعات UPS خراب و یا با مشکلاتی الکترونیکی روبرو شد، اولین قدم این است که مطمئن شوید تجهیزات شما آسیب دیده است یا خیر. برای این کار باید در مرحله اول صفحه نمایش یو پی اس را بررسی کنید تا ببینید دستگاه شما خطا دارد یا ایراد دستگاه از برق ورودی به آن است.

در مرحله بعد توصیه می شود اتصال به دستگاه را بررسی کرده و مطمئن شوید که کابل دستگاه مشکلی نداشته و به منبع برق متصل است. همچنین توجه به صدای دستگاه ضروری بوده و در صورت شنیدن صداهای مختلف ضروری است بلافاصله با مرکز تعمیر تجهیزات یو پی اس خود تماس بگیرید.

خطاها و مشکلات رایج خرابی دستگاه های UPS

باید گفت طول عمر تجهیزات یو پی اس زیاد بوده و همانطور که گفته شد در صورت وجود مشکل می توان آن را برطرف کرد. همچنین طول عمر باتری یو پی اس بسته به برند و قدرت باتری 2 تا 5 سال می باشد.

با توجه به اینکه تجهیزات و باتری های یو پی اس نقش مقاومت و سپر در برابر خطر قطع برق را دارند، در نواحی و زمان های خاصی دچار مشکل و خرابی می شوند که معمولاً علت و عیب تجهیزات و باتری یو پی اس را می توان به قطعی های برق مکرر نسبت داد.

خرابی و مشکلات رایج دستگاه ها و تجهیزات یو پی اس به این صورت که دستگاه روشن نمی شود، دستگاه روشن می شود اما خروجی نمی دهد، باتری یو پی اس شارژ نمی شود، دستگاه خطا می دهد.

در صورت مواجهه با این گونه مشکلات اولین قدم این است که مطمئن شوید تجهیزات شما آسیب دیده و ایراد اصلی آن مختص کدام بخش از دستگاه است.

خطاها و مشکلات رایج خرابی دستگاه های UPS

نحوه نگهداری از یو پی اس

لازم به ذکر است دمای محل نگه داری یو پی اس بسیار مهم بوده و برای دمای بین 10 تا 40 درجه سانتیگراد توصیه می شود به گونه ای که اگر درجه حرارت بالاتر از 40 درجه باشد؛ یو پی اس شما به ازای هر 5 درجه سانتیگراد 10-12 درصد ظرفیت خود را کاهش می دهد که مستقیماً با عمر تجهیزات مرتبط است و مستعد آسیب است.

همچنین بهتر است یو پی اس و باتری یو پی اس را در مکانی با گرد و غبار، رطوبت و دمای گرم نگهداری کرده چرا که در واقع دما دلیل اصلی کاهش عمر مفید و عملکرد باتری های یو پی اس است.

راهنمای خرید دستگاه ذخیره سازی برق 220 ولت

همانطور که در مطالب بالا به طور کامل گفته شد دستگاه ها و باتری های یو پی اس یکی از دستگاه ها و تجهیزاتی است که امروزه از خواهان و خریداران بسیاری بروردار بوده ه گونه ای که خریداران و مسشتریان دستگاه های یو پی اس به دنبال خرید بهترین و با کیفیت ترین دستگاه یو پی اس برای منازل، کارخانجات، آسانسور ها و مکان های حیاتی خود هستند.

به همین دلیل یکی از بهترین و مهم ترین توصیه ها در زمان خرید دستگاه های ذخیره برق یا همان دستگاه های یو پی اس و با تری های یو پی اس این توصیه و توجه به این نکته است که برند یو پی اس از مهم ترین نکات بوده و انتخاب بهترین و با کیفیت ترین برند یو پی اس می توان سالیان سال به ارائه روند جریان برقی بدون وقفه کمک شایانی بکند.

به همین دلیل یکی از بهترین پیشهادات و راهنمایی ها برای خرید دستگاه ذخیره برق با هرنوعی به ویژه 220 ولت برای مصارف خانگی و شهری انتخاب بهترین برند های داخلی و حتی خارجی از طریق توان سازان لوتوس البرز است که سالیان سال با اعتبار و کیفیت بالای خود به ارائه انواع دستگاه های ذخیره برق پرداخته است.

کلام آخر

ما در مزالب بالا به همراه توان سازان لوتوس البرز به بررسی بسیاری از موضوعات مرتبط و اساسی در زمینه دستگاه های ذخیره برق یا همان دستگاه و باتری یو پی اس و علاوئه بر آن به ارائه پیشنهادی در زمینه خرید بهترین دستگاه یو پی اس رای مصارف شهری پرداختیم.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی