علت اصلی شکست یزدانی از تیلو لو رفت / کشتی گیر آمریکایی دوپینگ کرده است؟

به گزارش ساناپرس، نبرد تیلور و حسن یزدانی یکی از جذابترین نبردهای دنیای کشتی مخصوصا برای ایرانی هاست و مانور رسانه ای از روزهای قبل از شروع این کشتی بسیار زیاد است.

به گزارش شفقنا ورزشی، یزدانی برنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در دستهٔ ۷۴ کیلوگرم و مدال نقرهٔ المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم است. یزدانی قهرمان کشتی جهان در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، و دارندهٔ دو مدال نقره و یک برنز قهرمانی جهان به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۲۲ و ۲۰۱۸ است.

کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و دو عنوان قهرمانی کشتی آسیا از دیگر افتخارات او است. او در سال ۲۰۱۷ از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر سال جهان انتخاب شد.

اما باتمام این افتخارات هر ورزشکاری برای مسابقات بین المللی نیازمند آنالیز حریف، بدنسازی حرفه ای، تمرکز و تمرین و ممارست است و آنچه که از یزدانی در آخرین نبرد مقابل تیلور مورد انتقاد قرار گرفت عدم تمرکز بر نقاط ضعف حریف و آنالیز نکردن بازی وی بوده است.

برخی از کابران فضای مجازی نیز قدرت بدنی یزدانی در مقابل تیلور را بسیار پایین عنوان کردند زیرا در تنها حرکتی که یزدانی توانست روی تیلور اثرگذار باشد بازهم نتوانست حرکت خود را به سرانجام برساند و امتیازی به دست نیاورد و تنها امتیاز یزدانی از خطای حریف به دست آمد.

برخی کارشناسان نیز معتقد هستند تیلور با آنالیز یزدانی و اینکه فن زیر کتف یزدانی می تواند شکستش دهد عضلات کتف خود را تقویت کرد و تقریبا تمامی فنون یزدانی برای تیلور رو شده بود و برای کشتی آینده یزدانی نیازمند فنون جدید است.

درادامه برخی دیگر از واکنش ها به این کشتی را مرور می کنیم:

حسن یزدانی در معرض ناباوری

در یادداشت ورزش سه آمده است: تیلور آمریکایی ۳۱ ساله و اهل ایالت نوادا است و از کالج مشهور پن استیت به کشتی آمریکا معرفی شده است. او با بدنی که حتی یک گرم اضافه نداشت، مقابل زور بازوی عجیب و غریب یزدانی هرگز تسلیم نشد و هربار که کشتی‌گیر ایرانی قصد داشت که او را پیش بیندازد، او از همان سمت پای یزدانی را گرفت و موفق به خاک کردن او شد.این چیزی بود که بلافاصله به آنالیز بهتر کشتی یزدانی از طرف حریف آمریکایی تعبیر شد؛ حال آنکه سال گذشته هم وقتی حسن تیلور را در کشتی رودررو شکست می‌داد، چنین صحبت مشابهی درباره آنالیز بهتر ایرانیان از تکنیک کشتی تیلور مطرح شده بود.

حسن یزدانی برای اولین بار در معرض این ناباوری از سوی علاقه‌مندان بی چون و چرایش قرار گرفته که به اندازه تیلور کشتی‌گیر خوبی نیست و حالا باید نهایت تلاشش را بکند که در اولین مسابقه رودررو که شاید در مسابقات جهانی سال آینده اتفاق بیفتد، دوباره ضمن تحمیل دومین شکست به حریف، این بار از خود اعاده حیثیت کند.

محمد نصرتی: حسن یزدانی قهرمان و پهلوان ایران زمین است
محمد نصرتی در گفتگو با خبرورزشی در مورد باخت حسن یزدانی برابر تیلور آمریکایی گفت: فدای سرش! حسن یزدانی قهرمان و پهلوان ایران زمین است. هر قهرمانی ممکن است یک روز یا در یک مسابقه خودش نباشد اما آن قدر ما را خوشحال کرده که حالا حالاها مدیونش باشیم.

حسن روشن: تفکر یزدانی ، تیلور را قهرمان جهان کرد
حسن روشن نیز در گفتگو با ایران ورزشی در مورد باخت حسن یزدانی برابر تیلور آمریکایی گفت: دیدید چطور حسن یزدانی به تیلور باخت؟ تیلور خودش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حسن یزدانی باعث قهرمانی‌اش در جهان شد چون دفعه پیش که به حسن باخت رفت برنامه‌ریزی کرد تا نتیجه بگیرد، اما یزدانی چون مشاور خوبی نداشت بعد از شکست تیلور بیشتر در جشن‌ها و میهمانی‌ها بود تا اینکه برای بازی‌های جهانی برنامه‌ریزی کند.

این نگاه اشتباه و مشاوره‌های غلط در تمام ورزش ما از جمله فوتبال وجود دارد و همین مسأله باعث می‌شود که در خواب فرو برویم.

واکنش اعتصامی به باخت حسن یزدانی مقابل تیلور
واکنش اعتصامی به باخت حسن یزدانی مقابل تیلور احساسی و قابل توجه بود این گزارشگر باسابقه کشتی گفت حس یزدانی زندگی را نباخت.

حسن یزدانی در دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل حریف دیرینه خود دیوید تیلور از آمریکا، در یکی از حساس‌ترین مبارزات کشتی سال‌های اخیر بر روی تشک رفت. باوجود تلاش زیاد حسن یزدانی در مقابل دیوید تیلور، با نتیجه ۷ بر یک مغلوب شد تا بر سکوی بایستد.

اخبارورزش
تیلور
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی