سیگنال جدید از بورس / پیش بینی بورس در 27 شهریور 1401

به گزارش ساناپرس؛ شاخص کل بورس روز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ در حالی در آغاز معاملات شاهد رشد نامحسوسی بود که با اُفت ۴ هزار و ۴۷ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۹ واحد متوقف شد؛ هرچند روز چهارشنبه خبر داغی در بازار وجود نداشت که اثرگذار باشد و بورس همچنان در ابهام اخبار سیاسی به سر می‌برد.

بازار سرمایه در ابتدای روز چهارشنبه به سبب رنج‌های مثبت روز قبل از آن شرایط بدی نداشت؛ اما به تدریج افت کرد و برخی از نماد‌ها به مقاومت‌های تکنیکالی خود واکنش منفی نشان دادند.

طمع در بازار سرمایه ممنوع
علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه به اقتصاد ۲۴ گفت: شاخص کل بورس در یک مسیر رکودی رو به پایین گرفتار شده و به دلیل ارزش و حجم کم معاملات اگر شاهد بی رمقی بازار در روز‌های آتی باشیم بازار برای برگشت نیاز به نقدینگی بیشتری خواهد داشت.

او با بیان اینکه این افزایش ارزش معاملات باید به صورت مستمر باشد، ادامه داد: سهامداران مراقب باشند با افزایش‌های کوتاه مدت ارزش معاملات در دام ضرر‌های بیشتر نیفتند.

استعفای دسته جمعی بازیگران کلیدی بازار سرمایه
این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار برای خریداران بزرگ جذابیت خود را از دست داده، زیرا مواردی که بر دیدگاه تقاضای خریداران بزرگ بازار تأثیر می‌گذارد با ابهام‌های متعددی همراه است؛ بنابراین این موضوع، بازیگران کلیدی بازار سرمایه را مجبور به کناره گیری از بازار کرده و این امر به خوبی در ارزش معاملات بازار مشهود است و صرفاً می‌توان اندک ارزش معاملات را به شرکت‌های کوچک‌تر بازار که با مقدار کمتری از نقدینگی توانایی نوسان را دارند، ربط داد.

به گفته فراقی، هرچند نوسانات رو به پایین یا بالا به طور کمی در بازار سرمایه وجود دارد، ولی این نوسانات، آنقدر بی رمق است که شاهد حرکت پرقدرت شاخص کل بورس نخواهیم بود؛ بنابراین در هفته آینده همانند هفته‌ای که گذشت، کندل کم جانی که رو به سمت پایین باشد را شاهد خواهیم بود.

برگشت بورس به کف شش ماهه
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت، شاهد برگشت شاخص کل بورس به کف شش ماهه بودیم، گفت: صنعت خودرو و تک سهم‌ها به ویژه در یک سری صنایع خاص نوسانات رو به بالایی را تجربه کردند.

فراقی ادامه داد: مشکلی که هست قرار گرفتن سهم‌ها در نقاط حمایتی است. وقتی در این مقطع قرار می‌گیریم ممکن است رفت و برگشت‌های نامحسوس زیادی را شاهد باشیم.

بورس گوش به زنگ اخبار برجامی
این کارشناس بازار سرمایه گفت: واکنش‌های مقطعی و کوتاه مدت به حمایت‌های شاخص نباید باعث طمع سهامداران خرد شود، زیرا احتمال می‌رود با اندکی اصلاح قیمتی به سمت هدف‌های پایین‌تر حرکت کند.

فراقی در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه خبر‌های برجامی و به بن بست رسیدن مذاکرات چه تاثیری روی بازار سرمایه دارد، گفت: اخبار توافق یا عدم توافق در صورتی روی بورس تاثیرگذار است که واقعا تایید شود، زیرا این اخبار به حدی تکراری و فرسایشی شده که تاثیر خود را بر بازار سرمایه از دست داده است؛ بنابراین بورس با شنیدن این اخبار صبر می‌کند تا خبر‌ها تایید یا تکذیب شود و آنگاه شاهد واکنش بازار سرمایه به این اخبار برجامی خواهیم بود.

وی ادامه داد: نماد‌هایی مثل نماد‌های بانکی و خودرویی و ریالی از اخبار برجامی تاثیر مستقیم می‌بینند.

اخبارپول و بورس
بورس
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی