اوج‌گیری پرسپولیس با این ۴ دلیل

به گزارش ساناپرس؛ تغییرات پرسپولیس در این فصل، جواب داده و آن‌ها نسبت به فصل پیش، روز‌هایی کاملا متفاوت را تجربه می‌کنند.

پرسپولیس فصل پیش، نتایج بدی نگرفت، اما کادرفنی و هواداران این تیم، هیچوقت از شرایط راضی نبودند. یحیی گل‌محمدی، اعتقاد داشت توقعاتش برآورده نشده‌اند و طرفداران هم، علاقه‌ای نداشتند پس از ۵ قهرمانی پیاپی، صدرنشینی رقیب سنتی‌شان را تماشا کنند. پرسپولیسی‌ها این فصل، با تغییراتی پرتعداد وارد لیگ برتر شده‌اند. بازیکنان مورد نظر گل‌محمدی، به پرسپولیس پیوستند تا بتوانند اوضاع را تغییر دهند. مقایسه پرسپولیس در ۶ بازی ابتدایی این فصل با فصل پیش، نشان می‌دهد تغییرات آن‌ها جواب داده و سرخپوشان پایتخت در همه زمینه‌ها، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

بازگشت به خانه

دیدن پرسپولیس در صدر جدول لیگ برتر، برای ۵ سال اتفاقی کاملا عادی محسوب می‌شد. آن‌ها خیلی زود، صدرنشینی را به دست می‌آوردند و کمتر به سایر تیم‌ها فرصت قرار گرفتن در رده اول لیگ را می‌دادند. فصل پیش، پرسپولیس حتی یک هفته هم صدرنشین نشد. طلسم تلخی که این فصل شکست و آن‌ها دوباره به جایگاه سابق‌شان برگشتند. پرسپولیس در حال حاضر، با امتیاز بیشتر نسبت به سایر رقبا صدر جدول را در اختیار دارد. فصل پیش پرسپولیس در ۶ بازی ابتدایی، ۱۱ امتیاز گرفت و در رده چهارم قرار داشت. این فصل، آن‌ها ۱۴ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن را گرفته‌اند و در بالاترین جایگاه جدول ایستاده‌اند.

سد بلند دفاعی

پرسپولیس فصل پیش، لک را درون دروازه داشت و مهدی شیری، جلال حسینی، فرشاد فرجی و سعید آقایی مدافعان اصلی این تیم در هفته‌ها ابتدایی بودند. در بین این بازیکنان، فقط فرجی در پرسپولیس این فصل بازی می‌کند. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان و دانیال اسماعیلی‌فر، گیورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی و علی نعمتی، خط دفاع تازه سرخپوشان محسوب می‌شوند. بجز نعمتی، همه این بازیکنان جزو خرید‌های تازه پرسپولیس هستند. پرسپولیس در ۶ بازی ابتدایی فصل پیش، ۵ گل خورده بود و فقط یک کلین شیت داشت. آن‌ها در همه بازی‌ها بجز بازی با صنعت نفت، به صورت ثابت یک گل می‌خوردند. این فصل، پرسپولیس ۴ بازی از ۶ بازی ابتدایی فصل را با کلین شیت پشت سر گذاشته و فقط از هوادار و نفت مسجدسلیمان گل خورده است. تیم‌هایی که هر کدام، یک بار دروازه بیرانوند را باز کردند. پرسپولیس در حال حاضر عنوان بهترین خط دفاع لیگ برتر را در اختیار دارد. رسیدن از ۵ گل خورده به ۲ گل خورده، موفقیت تیم دفاعی جدید پرسپولیس را نشان می‌دهد.

گلزن‌تر با لوکادیا

فصل پیش که شهریار مغانلو از پرسپولیس جدا شد، آن‌ها نتوانستند جانشینی در حد انتظارات گل‌محمدی جذب کنند. پرسپولیس دو بازی ابتدایی، ۵ گل به فولاد و نساجی زد، اما آمار آن‌ها در هفته‌های بعد افت کرد. سه گل در ۴ بازی با آلومینیوم، گل‌گهر، مس رفسنجان و صنعت نفت، کارنامه پرسپولیس در هفته‌های بعدی بود. این فصل پرسپولیس، دو بازی ابتدایی را بدون گل زده پشت سر گذاشت و پس از آن، با ورود یورگن لوکادیا خط حمله این تیم راه افتاد. پرسپولیس در ۴ هفته اخیر، ۸ گل زده است. لوکادیا مهاجم این تیم هم با ۴ گل، در صدرجدول گلزنان قرار دارد. تعداد گل‌های زده پرسپولیس در این فصل و فصل پیش، برابر است. با این تفاوت که فصل پیش آن‌ها از هفته دوم روند نزولی را طی می‌کردند و این فصل، هر هفته گلزن‌تر شده‌اند. پرسپولیس صاحب عنوان بهترین خط حمله لیگ هم محسوب می‌شود.

بازی‌های آسان‌تر

شاید تنها زنگ خطر برای پرسپولیس، تفاوت رقبای این تیم با فصل گذشته باشد. پرسپولیس تا هفته ششم فصل پیش، با تیم‌های سرسختی مثل فولاد، گل‌گهر و مس رفسنجان روبرو شده بود. این فصل آن‌ها در هفته‌های ابتدایی فقط با فولاد بازی کرده‌اند و تمام بازی‌های سخت‌شان با تیم‌های پرستاره مثل استقلال، سپاهان، تراکتور، گل‌گهر و مس رفسنجان باقی مانده‌اند. پرسپولیسی‌ها در سه هفته آینده با تراکتور، سپاهان و مس رفسنجان روبرو می‌شوند و پس از این بازی‌ها، عیار این تیم در بازی‌های بزرگ هم مشخص خواهد شد.

اخبارورزش
پربازدیدپرسپولیس
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی