حمید استیلی کی روش را به بار انتقاد گرفت/ میثاقی هم به او پیوست

به گزارش ساناپرس؛ حملات حمید استیلی به کی‌روش و انتقاد نسبت به اخراج اسکوچیچ دو سه روزی است که مدام در رسانه ها و شبکه های تلویزیونی بازتاب دارد.

حمید استیلی مدیر سابق تیم ملی که پس از موفقیت مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال و بازگشت کارلوس کی‌روش به صندلی هدایت یوزهای ایرانی، از سمت خود کناره گرفت که البته اقدام قابل انتظاری نیز بود؛ در روزهای اخیر حملاتی را نسبت به کیروش و کادر جدید فدراسیون داشته است.

در چندروز اخیر حمید استیلی در شبکه های مختلف رادیویی و تلوزیونی به ایراد سخنانی علیه سرمربی جدید ایران و انتقاد از نحوه قطع همکاری با اسکوچیچ میپردازد.

استیلی در صحبت های خود بارها و بارها از بی اخلاقی و فریبکاری در اقدامات کادر جدید فدراسیون سخن گفته و همچنین از رفتار ناجوانمردانه با اسکوچیچ و مهدوی کیا سخن به میان آورده است.

او حتی اشاره کرده که پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید ایران به اسکوچیچ موجبات گریه این سرمربی کروات سابق تیم ملی را نیز فراهم کرده است.

گلزن تیم ملی ایران برابر آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ در بخشی از یکی از گفت و گوهای پرشمار چند روز اخیرش اشاره داشت که کیروش کار خاصی برای فوتبال ما انجام نداده و حتی طی ۸ سال یک مربی ایرانی نیز تربیت نکرده است؛ او همچنین اشاره کرد که کاری کرده اند که بازیکنان تیم ملی هراس داشتند تولد مربی کروات را تبریک بگویند و لیست جدید تیم ملی هم نشان میدهد برخی بازیکنان به دلیل ارتباط خوب با اسکوچیچ دعوت نشده اند.

اما فارغ از درست یا غلط بودن حملات حمید استیلی به کی‌روش و انتقاداتش نسبت به اخراج اسکوچیچ و رفتار فدراسیون، بخشی از صحبتهای حمید استیلی ناخودآگاه ذهن ها را سمت اتفاقات یک دهه پیش پرسپولیس می‌اندازد؛ چراکه استیلی در بخشی از این گفت و گوها اشاره میکند در شان یک تیم نیست که وقتی سرمربی دارد با سرمربی دیگری مذاکره کند.

اما نکته جالب این گوشه از صحبت های هافبک درخشان تیم ملی در جام جهانی فرانسه، اتفاقات یک دهه پیش باشگاه پرسپولیس است؛ جایی که علی دایی پیش و پس از اتمام فصل اشاره کرد که حبیب کاشانی مدیرعامل وقت پرسپولیس برای جانشینی علی دایی با حمید استیلی از قبل بسته است!

گوشه ای از صحبت های علی دایی در خردادماه ۱۳۹۰ در برنامه «نود» که توسط «ایسنا» منتشر شده است به شرح زیر است:

«بايد ديد عليرضا مرزبان چگونه به حسين كعبي زنگ زده است. شما مطمئن باشيد كه باشگاه پرسپوليس براي فصل بعد با استيلي صحبت كرده. به غير از مرزبان، بيژن نامي زنگ زده و با برخي بازيكنان صحبت كرده»

دایی از استیلی به عنوان سرمربی فصل بعد پرسپولیس نام میبرد؛ اتفاقی که عینا افتاد و فصلی کابوس وار با شکستهای بد در دربی حاصل کار استیلی در پرسپولیس بود که منجر به اخراج استیلی از پرسپولیس نیز شد.

فارغ از آنکه حملات استیلی به کیروش، انتقاداتش از فدراسیون، اخراج اسکوچیچ و بازگشت کیروش چه اندازه درست است؛ شاید این اعتقاد مدیر سابق تیم ملی اگر یک دهه پیش نیز با او بود وی هرگز روی صندلی جانشینی علی دایی در پرسپولیس تکیه نمی‌زد.

اخبارورزش
استیلی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی