آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به بازماندگان / مشمولان دریافت سهام عدالت / ارزش سهام عدالت

به گزارش ساناپرس؛ جاماندگان سهام عدالت ده میلیون تومان سهام عدالت دریافت می کنند. در این خبر می خوانید که صاحبان جدید سهام عدالت چگونه سهام عدالت خود را دریافت می کنند. رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: مصوبه هیأت دولت برای اختصاص سهام عدالت به بازماندگان 2 دهک تحت پوشش نهادهای حمایتی منتظر تصویب نهایی دولت است.

حسین قربانزاده، در مورد آخرین وضعیت اختصاص سهام عدالت به بازماندگان دو دهک کم‌درآمدی و تحت پوشش نهادهای حمایتی به کجا رسید،‌گفت: سهام عدالت تکمیلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در دولت به تصویب رسید. بعد از آن یک ایراد حقوقی به آن مصوبه گرفته شد و برای رفع این ایراد به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ارجاع شد.

وی گفت: در حال حاضر این مصبه در مرحله رفع ایراد حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری است، بعد از آن باید دوباره دولت مصوب کند و برای اجرا به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی آمادگی دارد و افراد مشمول به تعداد 3.5 میلیون نفر بازمانده سهام عدالت از دو دهک کم‌درآمد شناسایی شده و اطلاعات آنها موجود است.

وی  همچنین گفت: سهام دولت برای اختصاص به دو دهک کم‌درآمد هم شناسایی شده است و فقط منتظر مصوبه اصلاحی دولت هستیم و اگر ایراد حقوقی به مصوبه رفع شود، مراحل اختصاص سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمد آغاز می‌شود.

ارزش روز سهام عدالت تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

در پی کاهش شاخص کل بازار بورس برای امروز ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۸ میلیون۸۲۱هزار تومان رسید.

به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس؛ امروز شنبه (۱۹ شهریور ۱۴۰۱)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۸ میلیون۲۸۶هزار و۷۰۵ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با ۱۵۴۲ واحد کاهش در ارتفاع ۱.۳۹۷.۴۳۴ و شاخص هم  وزن در ارتفاع ۴۰۵.۵۶۹ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۲۷۵۵ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم ۵۲۵۵ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فارس،کچاد،حکشتی،وباسار،کگل،وبلمت،شستا بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار آریا،بپاس،خدیزل،زاگرس،دماوند،دی و وملل است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۱۹ شهریور ۱۴۰۱) ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۸ میلیون و۸۲۱هزار و۴۵۴تومان رسید.

تعداد هرسهم برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی خود را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

برای ثبت یا تغییر شماره شبا سهام عدالت باید چه کار کرد؟

برای انجام هر تغییر و ویرایش در سامانه سهام عدالت باید به آدرس samanese.ir

رفت. اما سوال خیلی‌ها این است که آیا می‌توان شماره شبا سهام عدالت را در این سامانه ثبت کرد یا تغییر داد. جواب این سوال به انتخاب روش مدیریت سهام عدالت شما بستگی دارد. اگر روش مدیریتی مستقیم را انتخاب کرده باشید، هم اجازه ثبت و هم تغییر شماره شبا را خواهید داشت. اما اگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده بودید، سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir در حال حاضر اجازه ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام نمی‌دهد. آن هم در حالی که تمام مراحل دریافت شماره شبا در سامانه انجام می‌شود، اما در آخر با پیغام «انجام عملیات موردنظر تا اطلاع ثانوی امکانپذیر نمی‌باشد.» پس در حال حاضر امکان تغییر یا ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت وجود ندارد.

برای گرفتن سود سهام عدالت چه راهی وجود دارد؟

اگر سهام گرفته‌اید، اما تا الان سود سهام عدالت را نگرفته‌اید، باید منتظر اطلاعیه‌های مربوط به سهام عدالت بمانید. مطابق این اطلاعیه‌ها، در زمان‌های مشخص‌شده‌ای از سال سامانه سهام عدالت باز می‌شود و در سامانه امکان دریافت شماره شبا یا تغییر آن وجود دارد. پس بهترین راه این است؛ اول با تبدیل شماره کارت به شبا، کد 24رقمی شبا بانکی را که قصد دارید سود سهام عدالت به حسابش واریز شود، به دست بیاورید. بعد از دریافت شماره شبا منتظر اعلان عمومی سامانه سهام عدالت در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بمانید که برای مدتی – حدود یک‌ماه – امکان تغییر و ثبت شماره شبا را به دارندگان سهام می‌دهند. در نهایت هم منتظر می‌مانید تا سود سهام عدالت به حساب‌تان واریز شود و کار دیگری ندارید.

جاماندگان سهام عدالت مدت هاست که منتظر شنیدن خبر خوشی از سمت دولت هستند. در تازه ترین خبرها حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی از شناسایی ۲ دهک کم در آمد (۳.۵ میلیون نفر) برای اختصاص سهام عدالت خبر داد و گفت: در انتظار اصلاح ایراد حقوقی به مصوبه هستیم. برای رفع ایراد، مصوبه به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ارجاع شد. با این حساب اختصاص سهام عدالت به دهک‌های کم درآمد بزودی اتفاق می‌افتد. رئیس سازمان خصوصی سازی درباره پروسه واریز سود سهام عدالت اعلام کرده است که برای پرداخت سود سهام عدالت، باید میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها از رقم سود سهام شرکت‌های غیر بورسی کم شود و سود باقیمانده این شرکت ها بین ۴۹ میلیون سهامدار اولیه عدالت تقسیم شود.

همچنین محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت خبر داد: سهام عدالت در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ و به عنوان یکی از بند‌های بودجه تصویب شد. دولت مکلف است، این سهام را به جاماندگان واگذار کند و اولویت‌های مربوط به این بخش را به شکلی مدنظر قرار دهد.

۲۰ میلیون نفر جامانده از سهام عدالت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تعداد بازماندگان از سهام عدالت را ۲۰ میلیون نفر اعلام کرد. نزدیک به دو میلیون نفر ( ۱.۳ میلیون نفر از کمیته امداد و در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی) در زمان واگذاری سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند. همچنین طبق حکم قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ شش دهک اول مشمول سهام عدالت شدند، اگر جاماندگانی در این دهک‌ها (شامل ۱۸ میلیون نفر) را در نظر بگیریم، مجموع جاماندگان سهام عدالت، ۲۰ میلیون نفر می شود.

مجموع سود سهام عدالت در سال جاری

پیمان حدادی دستیار ویژه و مشاور رییس سازمان در امور سهام عدالت گفت: میزان سود نقدی پرداختی به سهامداران سهام عدالت در سال ۱۴۰۰ ۳۰ هزار میلیارد تومان بود. پیش‌بینی می کنیم با توجه به اینکه مجامع حکشتی، شراز، رمپنا، فارس و دیگر شرکت های بورسی را در پیش داریم، میزان سود نقدی سهام عدالت در سال جاری با رشد چشمگیر ۱۰۰ درصدی از به رقم ۶۰ هزار میلیارد برسد.

سامانه مخصوص برای ثبت اعتراض به دهک بندی

اطلاعات شناسنامه اقتصادی خانوار در ۳ بخش متفاوت در سامانه حمایت ثبت می شود. این ۳ بخش شامل اطلاعات خودرو، اطلاعات درآمد و اطلاعات خرید از کارت بانکی است که در سامانه hemayat.mcls.gov.ir قابل مشاهده است. افرادی که درخواست بررسی مجدد این اطلاعات را دارند، می‌توانند درخواست خود را در مراحل مجزا و به صورت تفکیک شده ثبت کنند. لازم به ذکر است که نحوه  اعتراض به دهک بندی‌ها و بررسی مجد دهک‌بندی خانوار در سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir امکان پذیر است.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی