حقوق بازنشستگان کشوری افزایش یافت/ جزئیات

به گزارش ساناپرس، حقوق بازنشستگان کشوری افزایش یافت/ جزئیات مدیرعامل صندوق بازنشستگی جزئیات جدید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری اعلام کرد.

محمد اسکندری درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان و ضرورت اجرایی شده ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهار کرد: در این ماده قانونی تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی باید به بازنشستگان خود خدمات بیمه تکمیلی ارائه دهند؛ اما از آنجایی که اکنون این کار در دستگاه‌های اجرایی برای بازنشستگان انجام نمی‌شود، صندوق بازنشستگی خود این موضوع را برای بازنشستگان متقاضی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه «آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در صندوق بازنشستگی کشوری تدوین و آماده ارسال به هیئت دولت است» گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و اگر این ماده قانونی اجرایی شود به عنوان یک هدیه بزرگ به بازنشستگان کشوری تلقی می‌شود و به طور قطع می‌تواند یک دستاورد بزرگ برای دولت سیزدهم باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این صندوق در یک سال دولت سیزدهم ادامه داد: کاری که توانستیم در این دوره انجام دهیم، پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان بود که با حمایت دولت این موضوع انجام شده، هرچند که این امر وظیفه حداقلی صندوق بازنشستگی است.

اسکندری افزود: درخصوص پرداخت هزینه خسارت درمان بازنشستگان نیز هزینه‌های پایین‌تر از ۵۰۰ هزار تومان ظرف چند روز پرداخت می‌شود. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم در این زمینه نظام ارجاع اجرایی شود.

وی ادامه داد: در بحث سفر بازنشستگان نیز مطالبات بسیار مهمی هست و کارهایی در این خصوص درحال اجرا است. در مورد وام‌های ضروری نیز هم تعداد دریافت‌کنندگان و هم رقم این وام‌ها افزایش یافته، اما همچنان افزایش رقم وام‌ها از مطالبات بازنشستگان است.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی