انوشیروانی: با مدال المپیک انگار بالاتر از اورست هستی

عرفان حاجی بابایی: سجاد انوشیروانی که هم در المپیک وزنه زده و هم مربیگری در آن را تجربه کرده، المپیک را میدان متفاوتی نمی داند. او امیدوار است کاروان ایران در توکیو موفق باشد. انوشیروانی برای چند رشته شانس مدال قائل است در این باره می گوید:«کاروان ما در رشته های کشتی، کاراته، تکواندو و تیراندازی شانس مدال دارد. امیدوارم کاروان ورزشی ایران در المپیک موفق باشد، ما هم برای ورزشکاران دعا می کنیم.»

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری، معتقد است مدال المپیک سرنوشت ورزشکار را تغییر می دهد و می گوید:«المپیک قله ورزش است و میدان متفاوت است که بهترین های هر وزن دنیا به آنجا برای رقابت می آیند و هر کشوری بهترین ها و آماده ترین‌هایشان را اعزام می کنند. اینکه می گویند المپیک متفاوت است را من قبول ندارم. چرا که در المپیک همان شکل و تخته و وزنه و همه چیز هست، اما بعضی شرایطش فرق می کند، که ورزشکار باید از آن شرایط، نکات مثبت را بگیرد. من نکته های مثبت المپیک را بیشتر می چسبیدم و سمتش می رفتم. اینکه مدال المپیک سرنوشتم را تغییر داد و هرچه داشتم را برای المپیک گذاشتم و خدا لطف کرد که من در المپیک خوب ظاهر شدم. فکر می کنم هر ورزشکاری نتواند به راحتی استرسش را کنترل کند، اما من خیلی ریلکس بودم و در شرایط ایده آل و وضعیت قرار داشتم و حس می کردم که خدا این شرایط را برای من می چید.»

او در ادامه می گوید:«وقتی مدال المپیک را کسب می کنی همه فشارها و سختی هایی را که تا آن زمان تحمل کردی را می شورد و می برد. انگار دعای خیر پدر و مادر به بار نشسته است. احساس می کنی در بالاترین قله ایستادی حتی بالا تر از اورست. می دانی با این مدال زندگی ات زیر و رو می شود. زندگی ات متحول می شود و مدال المپیک تو را در ورزش دنیا جاودانه می کند. رنگ مدال من می توانست طلا باشد، آن هم با شرایطی که بهداد داشت و شرایط خیلی ایده‌آل من در روزهای قبل از شروع المپیک، همه فکر می کردند مدال طلا را من کسب می کنم اما قسمت نشد.»

انوشیروانی: با مدال المپیک انگار بالاتر از اورست هستی

مدیر کل اداره ورزش و جوانان، تجربه مربیگری در المپیک را خیلی متفاوت از ورزشکاری می داند می گوید:«سرمربیگری در المپیک با ورزشکاری زمین تا آسمان فرق دارد. وقتی سرمربی هستی یعنی پاسخگوی همه شرایط چند ورزشکار در برابر ملت و دنیا هستی. آن هم نه ورزشکاران عادی، چرا که ورزشکاران المپیکی، ورزشکاران معمولی نیستند، همه از آنها انتظار دارند، وقتی توقعات برآورده نشود، باید پاسخگو باشی. پس می شود گفت مربیگری خیلی سخت تر است و دین سنگین‌تری دارد. اما من در تجربه سرمربیگری هم تیمی که تحویل گرفتم و تیمی که تحویل دادم تاریخ نشان داد که روند رو به جلویی داشتیم و بچه ها وزنه هایی را زدند که تا به حال نزده بودند.»

انوشیروانی می گوید:«المپیک به نسبت سالی که ما وزنه می زدیم در فوق سنگین بسیار فرق کرده است. رکوردهایی که تالاخادزه زده، رکوردهای رویایی است. هرکسی در دوره ای مرزهایی را می شکند و بعد از او هم کشورها با سرمایه گذاری می خواهند تا آن را بشکنند، اما این رکورد، رکوردی استثنایی است و حالا، حالاها رسیدن به آن آسان نیست اما دست یافتنی هم نیست.»

انوشیروانی درباره شانس مدال دو وزنه بردار ایرانی در المپیک توکیو می گوید:«شرایط تصاحب سهمیه برای المپیک توکیو سخت تر شده، وزنه برداری در المپیک محدودتر از قبل شده و سهمیه ها را دچار چالش کرده اند تا حدی که رسیدن به المپیک خیلی سخت است. امسال هم من آرزو می کنم همه کاروان نتیجه خوبی بگیرند، اما با شرایطی که در فوق سنگین هست، علی داوودی شانس نقره و برنز دارد علی هاشمی هم با مصدومیتی که دارد، نمی دانم به چه حدی از آمادگی رسیده است. هر چند با هم در صحبتی که کردیم گفت که بد نیست و کتفش درد می کند.»

۲۵۶ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی