واکنش مدیر استقلالی به حرف جنجالی‌اش در خصوص بازیکن پرسپولیس

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: از بازیکنان قدیمی استقلال خواهش می کنم در اظهارنظرهای شان درباره تیم به استقلال کمک کنند چون تخریب یکدیگر آورده اجتماعی برایمان ندارد.

محمد مومنی، پیشکسوت استقلال و عضو هیئت مدیره این باشگاه درباره حاشیه‌های اخیر پس از درخشش بازیکن تازه وارد تیم پرسپولیس که در فصل نقل و انتقالات حرف و حدیث‌های زیادی در ارتباط با حضورش در استقلال هم مطرح بود صحبت کرد. اما بعد از بازی پرسپولیس مقابل هوادار و گلزنی یکی از بازیکنان جدید این تیم – که در تابستان امسال قرمزپوش شد – همچنین تاثیرگذاری اش روی گل اول انتشار ویدیویی از محمد مومنی در فضای مجازی که یکی از بازیکنان پرسروصدای فصل نقل و انتقالالت را فوتبالیستی معمولی توصیف کرده بود، به شدت بازنشر شد. این مدیر باشگاه استقلال در ارتباط با همین موضوع و همچنین بازی تیم استقلال مقابل پیکان و البته انتقادات کارشناسان علیه تیم ساپینتو که با واکنش سرمربی این تیم مواجه شد، اظهاراتی را مطرح کرد:

چندی قبل شما در رابطه با یکی از خریدهای این فصل تیم پرسپولیس اظهار نظر کرده بودید. حالا و پس از گلزنی همان بازیکن در آخرین بازی پرسپولیس، آیا همچنان صحبت‌های قبلی خودتان را تأیید می‌کنید؟

اصلاً این مسائل اهمیتی ندارد که ما بخواهیم درباره‌اش صحبت کنیم. ما به همه حریفان احترام می‌گذاریم. تمام تیم‌ها قابل احترام هستند. چه آنهایی که موافق ما هستند و چه آنهایی که نیستند.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

به لحاظ فنی بازیکنی برای تیمش مثمر ثمر است که مانند لوکادیا باشد. فوتبالیستی که سه بازی در ترکیب اصلی حضور پیدا کرده و دوگل برای این تیم به ثمر رسانده است. چنین فوتبالیستی با گلزنی فشار روانی را از روی تیمش برمی‌دارد.

چطور؟

لوکادیا در دو بازی اخیر پرسپولیس هر دو گل اول را زد. این موضوع باعث می‌شود یک تیم در اجرای کارهای تاکتیکی به اعتماد به نفس بیشتری دست پیدا کند. زننده گل اول خیلی مهم است. این باعث می‌شود بازیکنان اعتمادشان بیشتر شود و خودشان را بیشتر پیدا کنند. اما بازیکنانی که گل‌های دوم یا سوم را می‌زنند از نظر فنی به تیمشان کمکی نمی‌کند. درست است که فشار روانی را به تیمشان اضافه نمی‌کنند اما علیرغم هزینه‌های سنگینی که برای آنها صورت گرفته بار روانی را هم از روی تیم کم نمیکنند.

همانطور که اطلاع دارید استقلال در شرایطی به مصاف پیکان می‌رود که دو تیم مدعی سپاهان و فولاد این هفته مساوی کردند. درباره بازی امشب استقلال مقابل پیکان چه صحبتی دارید؟

امروز موقعیت مناسبی است که ما بتوانیم با یک برد، شرایطمان در جدول را بهبود ببخشیم. اگرچه فاصله امتیازات تیم‌ها کم است. بنابراین باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

پیکان را چقدر می‌شناسید؟

تیم مجتبی حسینی دارای تاکتیک کاملاً بسته و نزدیک به هم است. پیکانی‌ها تمام مسیرهای ورودی به محدوده دروازه شان را می‌بندند و در ادامه برنامه‌های تاکتیکی خودشان را اجرا می‌کنند، اما باید حواسمان جمع باشد. چون انگیزه روانی آنها خیلی بالاست که روبروی استقلال بازی می‌کنند. اسم استقلال برای هر تیمی‌ایجاد انگیزه می‌کند. ما باید در همان اول مسابقه به گل برسیم. موفقیت الزاماً گل زدن نیست. بلکه اجرای درست کارهای تیمی‌هم می‌تواند نوعی موفقیت باشد. چون در آن صورت شرایط گل زدن هم برای تیم مهیا می‌شود.

استقلال چطور می‌تواند به پیکان گل بزند؟

استقلال می‌تواند از کانال‌های کناری به وسیله دو وینگر چپ و راست جوان و دونده ای که در اختیار دارد به درهای عرضی و عمقی پیکان نزدیک شود. در این شرایط فرصت برای گلزنی هم بیشتر میشود.

در رابطه با ناراحتی سرمربی استقلال از انتقادات پیشکسوتان صحبتی دارید؟

باشگاه استقلال بازیکنانی داشته که در گذشته پیراهنهای مقدس این باشگاه و تیم ملی را به تن کرده اند. افرادی که در تورنمنت‌های بین‌المللی داخلی و خارجی فوتبال بازی کرده اند و صاحب تجربه و دانش فنی هستند. اما اکنون که در ارتباط با این قضایا اظهار نظر می‌کنند، خواهش می‌کنم اظهارنظرهای شان طوری باشد که به تیم مان کمک کنند. اعضای تیم استقلال فرزندان خود شما هستند. کسانی هستند که خود شما برخی از آنها را تربیت کرده اید و حالا باید آنها را در آغوش بگیرید تا استقلال و در نهایت هواداران از آنها استفاده کامل را ببرند. بنابراین من از پیشکسوتان خواهش می‌کنم همیت و وحدت موجود را تقویت کنیم تا هم هواداران در آرامش باشند و هم شرایط در تیم استقلال طوری باشد که ما هم بتوانیم از آنها بهتر استفاده کنیم. خدای نکرده تخریب یکدیگر هیچ نوع آورده اجتماعی برای ما نخواهد داشت.

اخبارورزش
استقلال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی