اولین واکنش ساپینتو به خبر اخراج از استقلال به دلیل نتایج ضعیف!

به گزارش ساناپرس، ساپینتو پس از دومین تساوی ناامید کننده استقلال در لیگ برتر با اطمینان مدعی شد که ایمان دارم که قهرمان می‌شویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با وجود توقف دوباره تیمش در لیگ برتر ایمان دارد که آبی‌پوشان در فصل جاری قهرمانی خواهند شد.

ریکاردو ساپینتو پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل پیکان اظهار داشت:

در نیمه اول خیلی قوی ظاهر شدیم، پرس خوبی داشتیم و در کل نیمه حریف را کنترل کنیم. در ابتدای نیمه فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم که استفاده نکردیم. باید در ضربات آخر خودمان تقویت کنیم تا گل بزنیم. بازی کردن مقابل تیمی که اتوبوسی دفاع می‌کند، خیلی سخت است.

گاهی می‌خواستیم توپ را با دست برداریم و درون دروازه‌ ببریم!

وی در ادامه افزود:

آنها نمی‌خواستند شکست بخورند و فقط منتظر اشتباه ما بودند تا از این اشتباه استفاده کنند. بعضی وقت‌ها می‌خواستیم توپ را با دست برداریم و درون دروازه‌ ببریم! آنها با 9 بازیکن دفاع می‌کردند. پیکانی‌ها خوب کار و دفاع کردند، ولی واقعیت این است که اگر در همان دقایق اول نتوانی گل بزنی کار سخت می‌شود. تنها کاری که ما نکردیم، این بود که گل نزدیم.

کار کردن مقابل تیمی که اتوبوسی دفاع می‌کند سخت است

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین خاطر نشان کرد:‌

اگر به آمار بازی نگاه کنید از لحاظ آماری هم خیلی جلو‌تریم، ولی مقابل تیمی که اتوبوسی دفاع می‌کند کار کردن سخت است. باید خودمان را تقویت کنیم و ادامه دهیم. باید در فاز تهاجمی قوی‌تر باشیم و در تمام کردن‌ها موفق‌تر ظاهر شویم. ما دو بازی را دست دادیم و می‌توانستیم با پیروزی در این بازی‌ها به صدر جدول برویم. دنبال برد در این بازی بودیم، ولی فوتبال است و اگر گل نزنیم، پیروز نمی‌شویم.

باید طوری بازی کنیم که لیاقت استقلال باشد

ساپینتو درباره اینکه صبر هواداران در فوتبال ایران کم است و در پایان بازی به بازیکنان شعار بی‌غیرت داده شد، تصریح کرد:

هواداران ما را دوست دارند و دوست دارند که پیروز شویم. ما هم آمدیم که پیروز شویم. من با تمام وجود کار می‌کنم که این تیم پیروز شود. من به شانس اعتقاد ندارم، بلکه به کار و تلاش اعتقاد دارم. باید طوری بازی کنیم که لیاقت استقلال باشد.

ایمان دارم که قهرمان می‌شویم

وی تصریح کرد:

باید یک فوتبال مثبت بازی کنیم. ما اینطور کار می‌کنیم و درست است که باید تیم را تقویت کنیم، ولی کار‌های خوبی در بازی انجام می‌دهیم. اگر در این بازی دو سه گل در نیمه اول می‌زدیم بازی متفاوت می‌شد. طرفداران می‌خواهند تیم پیروز شود و من هم همین را می‌خواهم. بازی را خواهم دید و روی ضعف‌ها کار خواهیم کرد. به سعی و تلاش‌مان ادامه خواهیم داد و می‌جنگیم. ایمان دارم که قهرمان می‌شویم.

یک پنالتی برای ما گرفته نشد

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در مورد داوری این بازی و اینکه گل آبی ها نیز مردود اعلام شد، ابراز داشت:

باید بازی را دوباره ببینیم. خطا‌های کوچک زیادی وجود داشت و بازیکنان حریف وقت زیادی تلف می‌کردند. یک پنالتی برای ما گرفته نشد و واضح بود. داور نزدیک بود و بازیکن با دستش توپ را لمس کرد. هر بازی یک چیزی علیه ماست. به نظرم من زمانش رسیده است که داور‌ها عملکردشان را بهبود ببخشند. این شرایط برای ما سخت است و امیدوارم در بازی بعدی خوب عمل کنند. تصمیم امروز داوران در نتیجه بازی تأثیر داشت.

ساپینتو درباره اینکه استقلال چه راهکاری برای عبور از دفاع اتوبوسی پیکان داشته است، اشاره کرد:

بازی‌هایی با این سبک باز هم خواهیم داشت. مسلماً اگر مقابل این تیم‌ها شانس گلزنی نداشته باشیم، ایراد وجود دارد، ولی ما در این بازی شانس گل داشتیم. باید روی ضربات آخر کار کنیم. این کار را ادامه خواهیم داد. ان‌شاءالله شرایط‌مان بهتر می‌شود.

نمی‌دانم سرمربی پیکان کدام بازی را دیده است

وی در واکنش به اینکه حسینی سرمربی پیکان بعد از بازی گفته بود که استقلال فرصت‌های اتفاقی داشته است، گفت:

شاید چیزهایی را فراموش کرده باشد، ولی اگر آمار را نگاه کند می‌بینید که ما 600 پاس دادیم و 17 شوت زدیم. نمی‌دانم کدام بازی را ایشان دیده است. باید تشکر کنم از ایشان که یک امتیاز گرفت، چون لایق این یک امتیاز نبودند. نباید هیچ وقت مسائل را با هم قاطی کنیم. وقتی شما یک بازی خانگی دارید، باید مسئولیت را قبول کنید و برخی اوقات ریسک را قبول کنید. شاید در چند بازی فرصت داشته باشند که آنهم برای ریسک است. این به معنی آن نیست که حریف لایق نیست. این لیگ واقعاً رقابتی است و تیم‌های منظم و جنگنده‌ای دارد. پیکان در این بازی فشرده کار کرد و جنگید. هر بازی سخت است و باید خودمان را تقویت کنیم. باید در کار‌های آخر و تمام کردن‌ها کار کنیم و امیدوارم وضعیت‌مان خوب شود.

امروز تمام تفکرات را در تیم داشتیم

سرمربی پرتغالی تیم آبی های پایتخت درباره فیکس بودن قائدی، محبی و بابایی و اینکه آیا او به ترکیب ایده‌آلش در خط حمله‌ رسیده است، تصریح کرد:

ما هنوز در حال کار هستیم. باید بازی را ببینیم و نقاط ضعف و قوت‌مان را شناسایی کنیم. مهدی قائدی اولین بازی بود که از ابتدا در زمین حضور داشت، ولی هنوز به طور کامل آماده نیست. به‌عنوان مربی دوست دارم با بهترین بازیکنان کار کنم. ما دنبال یک سیستم هستیم که با بازیکنان عالی‌ام کار کنیم. امروز تمام تفکرات را در تیم داشتیم. بازی را با 3-3-4 آغاز کردیم و با 2-4-4 تمام کردیم. یک سیستم جایگزین که این هفته روی آن کار کردیم.

امروز نبردیم، ولی کار‌های خوبی انجام دادیم

ساپینتو در پایان گفت:

روی فرصت‌ها کار می‌کنیم که بتوانیم از آنها استفاده کنیم و امتیاز بگیریم. همه بازیکنان به اندازه این سه بازیکن (قائدی، محبی و بابایی) مهم هستند. بازیکنان خوب زیادی داریم که دنبال بهترین زمان برای استفاده از آنها هستیم. باید براساس استراتژی کار کنیم. امروز نبردیم، ولی کار‌های خوبی انجام دادیم. رفته رفته بازیکنان به شرایط مطلوب‌مان نزدیک می‌شویم.

اخبارورزش
پربازدیدساپینتو
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی