شرایط جدید دریافت وام قرض الحسنه / وام 5 میلیونی زائران اربعین / مشمولان مشخص شدند

به گزارش ساناپرس؛ سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، از پرداخت وام قرض الحسنه 3 میلیون تا 5 میلیون تومانی به زائران اربعین خبر داده است. این وام به زائران پیاده اربعین تعلق خواهد گرفت.

به گفته خاندوزی مبلغ این وام از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش بینی شده است. طبق گفته وزیر اقتصاد، بعد از هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها این تسهیلات به زائران سرپرست خانواری که یارانه بگیر هستند و در سامانه سماح برای پیاده روی ثبت نام کردند، پرداخت خواهد شد. مبلغ تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه بانکی برای متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد و اقساط آن طی یکسال از مبلغ یارانه آن‌ها کسر می‌شود.

البته خاندوزی تاکید کرده که این قبیل تسهیلات برای افرادی است که مایل به شرکت در راهپیمایی اربعین هستند اما توان مالی کافی ندارند. لازم به ذکر است ان دسته افرادی که می‌خواهند از این تسهیلات بهره مند شوند ولی سرپرست خانوار نیستند، باید رضایت سرپرست را داشته باشند.

حداقل و حداکثر مبلغ وام قرض الحسنه پیاده روی اربعین
طبق اعلام خاندوزی، حداقل مبلغ این تسهیلات 3 میلیون تومان و مختص سرپرست خانوار است. مبلغ این وام برای سرپرست خانوار و یکی از اعضای خانواده 4 میلیون تومان و سرپرست خانوار به همراه دو نفر از خانواده به 5 میلیون تومان می‌رسد.

افرادی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند می‌توانند بعد از ثبت نام در سایت سماح، با ارائه مدارک هویتی لازم به یکی از بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت یا سپه یا صرافی‌های مجاز سراسر کشور به میزان 100 دلار ارز اربعین دریافت کنند. قیمت ارز اربعین براساس نرخ توافقی دلار اعلام شده است.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی