مصوبه آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان / این افراد مشمولان رتبه بندی نمی شوند؟

به گزارش ساناپرس، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره رتبه‌بندی نشدن معلمان طرح مهرآفرین و پیمانی‌ها، اظهار کرد: طبق رتبه‌بندی پرداخت‌های علی‌الحساب توسط وزارت آموزش و پرورش آغاز شده که باید تمام معلمان را در بر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه پیمانی‌ها نیز معلمان رسمی آموزش و پرورش هستند، افزود: میانگین سنوات اینها بیش از 11 سال است برخی از آنها تا 17 سال سابقه دارند ولی در حال حاضر خلاف مصوبه مجلس آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان طوری نوشته شده که اینها شامل رتبه‌بندی نشوند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه این معلمان پیمانی و طرح مهرآفرین که شامل رتبه‌بندی نشده‌اند 70 هزار نفر هستند، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش مکلف به اجرای قانون است و قانون هیچ معلمی را استثنا نکرده است.

وحیدی اظهار کرد: بسیاری از شاگردان این معلمان که به دانشگاه فرهنگیان رفته و معلم شدند، شامل رتبه‌بندی شده‌اند اما خود این معلمان مشمول نشده‌اند.

وی اضافه کرد: این معلمان پیمانی و طرح مهرآفرین 1500 ساعت آموزش ضمن خدمت دارند، چگونه می‌شود که اینها شامل رتبه‌بندی نشدند اگر اینها لایق رتبه‌بندی نبودند چگونه چندین سال در کلاس‌ها مشعول آموزش بودند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد: دولت قبل موظف بود پس از 5 سال از دوره پیمانی، این معلمان را تبدیل به رسمی کند ولی به دلیل یک‌سری لج‌بازی‌ها که بین سازمان اداری استخدامی و بخش‌هایی از دولت وجود داشت، اینها معتل ماندند؛ در حال حاضر اینها دارند چوب رفتار و اقدامات در دولت گذشته را می‌خورند.

وحیدی تاکید کرد: معلمان پیمانی و طرح مهرآفرین مشمولان واقعی رتبه‌بندی معلمان هستند و باید مشمول دریافت حق رتبه‌بندی باشند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: در اسرع وقت وزیر برای توضیح درباره تعیین تکلیف وضعیت معلمان مهرآفرین و پیمانی به کمسیون آموزش فراخوانده خواهد شد.

طرح سوال از یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با 60 امضا برای تعیین تکلیف وضعیت و رتبه‌بندی معلمان پیمانی و طرح مهرافرین در مجلس کلید خورده است.

اخبارجامعه
پربازدیدرتبه بندی معلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی