اولین نطق دیاباته پس از ثبت قرارداد با پرسپولیس / فوق ستاره خارجی با لباس قرمز شیک شد!

به گزارش ساناپرس، یک روز پس از پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان، په په لوسادا در گفتگو با خبرنگار ما به سوالات پیرامون آمادگی جسمانی بازیکنان پرسپولیس و همچنین سایر موارد پاسخ داد.

اگرچه مهم‌ترین بخش مصاحبه مربوط به جایی است که لوسادا در مورد یورگن لوکادیا توضیحاتی را ارائه می‌کند اما در سایر بخش‌ها نیز اظهاراتی در مورد تعطیلات فیفادی، آمادگی بدنی مهدی عبدی، تفاوت‌های بدنسازی در بازیکنان جوان و مسن‌تر پرسپولیس ارائه داد که شاید برای طرفداران پرسپولیس جذاب باشد.

او همچنین در مورد این ادعا که بدنسازی سنگین روی آمادگی بازیکنان در هفته‌های نخست تاثیر دارد، صحبت‌هایی را انجام داده و مخالفت خود را با این دیدگاه و ادعا اعلام کرد.

دوست دارم مصاحبه را با خودتان شروع کنم. در مورد شما هواداران پرسپولیس کمتر خوانده‌اند اما می‌دانیم که در مادرید تحصیل کردید.

بله، دانشگاه اروپایی مادرید… من مدرک خود را در رشه تربیت بدنی و ورزش گرفتم، همچنین دکترای خود را در علوم ورزشی تمام می‌کنم، از طرف دیگر ۲ ماه بعد مجوز حرفه‌ای خود را دریافت می‌کنم، در واقع Uefa A دارم.

* پس یک پا سرمربی هستید!

نه، رئیس ما یحیاست.

* با گذشت ۴ هفته از مسابقات، به نظر شما فرم بدنی بازیکنان پرسپولیس چطور است؟

من نگاه فردی به این موضوع دارم و جمع نمی‌بندم. برخی از آن‌ها در راه رسیدن به بهترین فرم خود هستند و در مجموع در حال پیشرفت هستیم.

* آیا بدنسازی فقط مربوط به تمرین است یا شامل زمان استراحت بازیکنان هم می‌شود؟ آیا اگر یک بازیکن استراحت و تغذیه درست نداشته باشد، تلاش‌ او بی‌نتیجه است؟

بله کاملا موافقم و اشاره درستی داشتید. یک بخش از کار، تمرین است اما چیزهای دیگری هم مهم هستند. ما به آن “تمرین نامرئی” می‌گوییم؛ ریکاوری، تغذیه، خوابیدن و… این‌ها همگی جزئیاتی هستند که خیلی مهم‌اند.

* به عنوان یک بدنساز از میزان دوندگی بازیکنان راضی هستید؟

بله. نه تنها دویدن از نظر مقدار مسافت طی شده بلکه مسافت دویدن با سرعت بالا، مسافت دویدن، تعداد استارت‌ها و کاهش سرعت، استارت انفجاری… باید به همه متغیرها توجه کنیم.

* آیا بدنسازی روی بازی‌های هفته‌های اول تیم تاثیر منفی دارد؟

چرا این را می‌گویید؟ من قبول ندارم. فوتبال جنبه تاکتیکی، فنی، فیزیکی و روانی دارد. همه این‌ها در عملکرد دخیل هستند.

* یعنی ممکن است بدن بازیکنان در اولین دیدارها به دلیل فشار تمرینات افت کند؟

موافق نیستم که ما در هفته‌های اول خوب نبودیم. گزارش جی پس اس نشان می‌دهد که اتفاقا در نیمه‌دوم بازیکنان مسافت بیشتری را طی کردند و با شدت بیشتری دویدند.

* با توجه به وقفه جام‌جهانی و فیفادی چه برنامه‌ای برای تیم دارید؟

برخلاف بسیاری، من این را یک فرصت خیلی خوب می‌دانم. این زمان خوبی است که یک کار خوب را به صورت جمعی و فردی انجام دهیم و زمانی است که بیشتر پیشرفت کنیم.

* منظورم این است که آیا برای جلوگیری از افت بازیکنان غیر ملی‌پوش و ریکاوری ملی‌پوشان راهی اندیشیده‌اید؟

بله، البته که اینطور است. این کار اصلی من است اما همان‌طور که قبلا به شما گفتم بهتر است که به صورت فردی نگاه کنیم، نه جمعی.

نظرتان درباره مصدومیت بازیکنان در پیش فصل چیست؟ هواداران در پیش فصل از این موضوع نگران شدند و برخی هم می‌گفتند به دلیل بدنسازی نامطلوب فصول گذشته است.

ما چهار بازیکن مصدوم داشتیم؛ پاکدل که مشکلی از فصل گذشته داشت، وحدت [حنانوف] یک ضربه خیلی بد در بازی دوستانه خورد، مهدی عبدی و ترابی هم چند جلسه دور بودند و به وضوح قبلا تمرین پرفشاری نداشتند. به همین دلیل عضلات و بدنشان در آن زمان آماده نبود.

* مهدی عبدی در پرسپولیس پدیده شد اما به گواه بسیاری، ضعف بدنی اجازه نداد از تمام ظرفیتش استفاده کند. آیا امسال این مشکل حل می شود؟ اساسا آیا این مشکل را در عبدی دیده‌اید؟

من با شما موافقم و این برای من یک چالش بزرگ است، من هر روز با او صحبت می‌کنم تا ذهنیت او را بهبود بخشم، او مهارت های فنی عالی دارد… اما باید در بخش دیگر هم پیشرفت کند تا به بازدهی بالا برسد.

* نظر شما در مورد لوکادیا چیست و او را از نظر بدنی در این چند جلسه چگونه دیده‌اید؟

یورگن [لوکادیا] یک بازیکن سطح بالا است. او از کودکی در سطح بالایی تمرین دیده و ما هم برنامه ویژه برای او گذاشتیم و او حالا بازی به بازی در حال پیشرفت و بهبود عملکرد است.

* برخی معتقدند لوکادیا مستعد آسیب است. آیا شما هم این نگرانی را دارید؟

ما اطلاعات زیادی از گذشته او داریم و بخش پزشکی در حال بررسی موارد بیشتر است. ما از لوکادیا مراقبت خواهیم کرد.

* به نظر شما لوکادیا چه زمانی کاملا آماده خواهد شد؟

او در حال سپری‌کردن پیش‌فصل در طول فصل است. این بسیار دشوار است اما ما به او و توانایی‌اش اعتماد داریم…

* یک سوال دیگر در مورد لوکادیا که جوابش یک کلمه است. برخی می‌گفتند میزان چربی او در بدو ورود به پرسپولیس ۷% است. درست بود؟

خیر.

وقفه‌های لیگ کار شما را سخت نمی‌کند؟ منظورم بدنسازی دوباره است.

نه. به نظر من وقتی بازی‌ها فشرده باشند و هر ۴-۵ روز بازی کنیم، کار سخت‌تر می‌شود. در این صورت زمانی برای تمرین وجود نخواهد داشت.

* با توجه به میانگین سنی بالای تیم، در مورد آمادگی بازیکنان پرسپولیس چه فکری کرده‌اید؟

ما به این موضوع فکر کردیم و برایش برنامه ریختیم. این چیزی که گفتید یک نکته مهم در کار ماست.

* منظورم این است که آیا از نظر علمی تفاوتی بین آمادگی‌ جسمانی بازیکن مسن‌تر و جوان‌تر هست؟ در تمرین چطور؟ آیا این تفاوت بین بازیکنان پرسپولیس وجود داشت؟

از نظر شرایط تمرین تفاوت چندانی وجود ندارد، حتی آن‌ها برای رسیدن به عملکرد بالا نسبت به بازیکنان جوان به تمرین کمتری نیاز دارند، اما از طرف دیگر باید به آنها توجه بیشتری کنیم تا خواسته‌های بدنی‌شان را بهتر تنظیم کنیم.

* در مجموع چه چشم‌اندازی از وضعیت بدنسازی بازیکنان پرسپولیس دارید؟

قبلا هم گفتم که در حال پیشرفت هستیم. برای من متغیرهای بیشتری از میزان مسافت وجود دارند. مطمئنم اگر این راه را ادامه دهیم، پیشرفت خواهیم کرد؛ نه فقط از نظر فیزیکی بلکه از نظر فنی، تاکتیکی و البته از همه مهم‌تر، ذهنی.

اخبارورزش
پربازدیدپرسپولیسدیاباته
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی