این خوراکی به ارزانی لاغری را برای شما هدیه می آورد!

دانشمندان دانشگاه منچستر انگلیس در جریان مطالعات خود دریافتند جویدن آدامس می‌تواند مصرف انرژی بدن را تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

محققان در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند جویدن آذامس مقدار شگفت انگیزی از انرژی بدن مصرف می‌کند. این مطالعه نشان داد آدامس می‌تواند مصرف انرژی بدن را تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

آدام ون کاسترن از دانشگاه منچستر انگلیس و همکارانش مصرف انرژی ۲۱ نفر بین ۱۸ تا ۴۵ سال را در حین جویدن آدامس به مدت ۱۵ دقیقه اندازه گیری کردند.

ون کاسترن می‌گوید: آدامس بی‌مزه، بدون کالری و بی بو دستگاه گوارش را به همان میزانی که در غیر این صورت فعال می‌کرد، فعال نمی‌کند. ما می‌خواستیم فقط جویدن را اندازه بگیریم یا تا جایی که می‌توانیم به جویدن نزدیک شویم.

از هر شرکت کننده خواسته شد دو نوع آدامس را بجود؛ یکی نرم و دیگری سفت، تا بتوانند اثرات خواص آدامس را بر مصرف انرژی شرکت کنندگان مقایسه کنند.

هزینه انرژی با استفاده از یک گنبد پلاستیکی که سر شرکت کنندگان را می‌پوشاند، اندازه گیری شد. مانیتور داخل گنبد میزان اکسیژن دریافتی و میزان دی اکسید کربن آزاد شده را اندازه گیری می‌کرد.

ون کاسترن می‌گوید: شما می‌توانید از این اطلاعات برای تعیین میزان مصرف انرژی استفاده کنید.

قبل از آزمایش، همه شرکت‌کنندگان در حالی که به تماشای یک فیلم نشسته بودند، گنبد پلاستیکی را می‌پوشیدند تا محققان میزان مصرف انرژی خود را در سطح پایه ثبت کنند.

محققان دریافتند جویدن آدامس نرم مصرف انرژی را حدود ۱۰ درصد افزایش می‌دهد، در حالی که جویدن آدامس سفت‌تر این میزان را حدود ۱۵ درصد افزایش می‌دهد. ون کاسترن می‌گوید جالب است که یک تغییر کوچک در خواص صمغ تاثیر قابل توجهی بر مصرف انرژی داشته است.

او می‌گوید انتظار دارد انرژی مصرف شده برای جویدن غذای واقعی حتی بیشتر باشد، زیرا بسیاری از غذا‌ها مانند استیک و آجیل برای تجزیه شدن به تلاش زیادی نیاز دارند.

بر اساس یافته‌ها مصرف انرژی مورد نیاز برای جویدن نشان می‌دهد چرا دندان‌ها و فک‌های قوی برای این عمل ایجاد کرده‌ایم. هر مقدار انرژی از دست رفته هنگام جویدن غذا، غذا را به منبع انرژی کمتری تبدیل می‌کند.

دیلن تامپسون از دانشگاه باث انگلیس می‌گوید: نتایج، مشابه مطالعه‌ای است که او در سال ۲۰۱۹ انجام داد و نشان داد که ایستادن به مدت ۲۰ دقیقه باعث افزایش مصرف انرژی تا حدود ۱۲ درصد می‌شود.

اخبارسبک زندگیسلامت
لاغری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی