خبر جدید درباره افزایش مبلغ یارانه / دولت یارانه را تغییر داد؟

همچون هفته‌های گذشته، روز گذشته نیز اعضای دولت پس از جلسه هیأت وزیران به میان خبرنگاران حضور یافتند و به پرسش‌های آنان پاسخ دادند. تلاش شبانه روزی برای تأمین آب همدان، بررسی افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان و نیز تأکید وزیر صمت بر برخورد با بانیان فساد در فولاد مبارکه و دیگر شرکت‌های دولتی، از مهم ترین بخش‌های این رویداد بود که می‌‌خوانید.

به گزارش دنیای معدن، همچون هفته‌های گذشته، روز گذشته نیز اعضای دولت پس از جلسه هیأت وزیران به میان خبرنگاران حضور یافتند و به پرسش‌های آنان درباره یارانه نقدی ، بازنشستگان و … پاسخ دادند. تلاش شبانه روزی برای تأمین آب همدان، بررسی افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان و نیز تأکید وزیر صمت بر برخورد با بانیان فساد در فولاد مبارکه و دیگر شرکت‌های دولتی، از مهم ترین بخش‌های این رویداد بود که می‌‌خوانید.​

وزیر صمت: آیین نامه واردات خودرو در مسیر ابلاغ است

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که آیین نامه واردات خودرو هفته پیش مصوب شد و در مسیر ابلاغ است. رضا فاطمی امین با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته چالشی داشتیم که اسقاط موتور سیکلت و خودروهای دیزلی، به شماره گذاری خودروهای جدید متصل شده بود و این مشکلاتی به وجود آورده بود، افزود: ما خودروهای اسقاطی خیلی کم داریم و موتورسیکلت‌ها شماره‌گذاری‌شان محدود شده بود، انبارها پر شده بودند و به سمت تعطیلی رفته بود، برای حل این مسأله دولت مصوب کرد که شماره‌گذاری به اسقاط خودرو متصل نشود، چون به هر دلیلی در دوره‌هایی خودروی اسقاط به اندازه کافی وجود ندارد. فاطمی امین با اعلام تصویب لایحه دوفوریتی در دولت ادامه داد: با این لایحه اگر در هر دوره‌ای خودرو و یا موتورسیکلت فرسوده به اندازه کافی وجود نداشته باشد، شماره‌گذاری محدود نمی‌شود، بلکه مبلغی را خودروسازان و موتورسیکلت سازان به صندوق محیط زیست واریز می‌کنند و از آن طریق امکان شماره‌گذاری انجام می‌شود. وی درباره حضور ایران در نمایشگاه قطعات خودرو در روسیه اظهار کرد: ۵۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه خودروی روسیه حضور داشتند که بیشترین تعداد بعد از شرکت کنندگان روسی بود. از این نمایشگاه استقبالی فراتر از انتظار برگزارکنندگان صورت گرفته و طی فردا و پس‌فردا تفاهمنامه‌هایی در خصوص قطعات خودرو امضا می‌شود.​

بررسی عملکرد شرکت‌های صنعتی در دولت گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تکرار مفاسد شرکت فولاد مبارکه در شرکت‌های صنعتی از بررسی عملکرد بانیان فساد خبر داد و گفت: در بدو تصدی مسئولیت وزارت صمت، اخباری از فولاد مبارکه به دستم رسید که نشان می‌‌داد رفتارهای سوئی در حال رخ دادن است. به گزارش ایرنا، فاطمی امین با بیان اینکه در اولین گام برای جلوگیری از تداوم حرکت چرخه فساد، به سرعت مدیران این شرکت جابه‌جا شدند و مدیرعامل قبلی فولاد مبارکه نیز ششم مهر ماه سال گذشته برکنار شد، تصریح کرد: در پی انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از فولاد مبارکه، تیمی مأمور بررسی دقیق جزئیات و ابعاد موضوع شد که نتیجه تحقیقات این تیم می‌تواند برای ما در زمینه شناسایی بسترها و رفتارهای فسادزا و پیشگیری از تکرار چنین اتفاقاتی راهگشا باشد. وی افزود: در یک سال گذشته تمهیداتی اندیشیده شد که از بسیاری سوء رفتارهایی که در فولاد مبارکه وجود داشت جلوگیری می‌کند که برای نمونه حذف سهمیه‌بندی ورق فولاد از آبان یا آذر سال گذشته از جمله آنهاست. فاطمی‌امین با بیان اینکه برخی تخلفات مطرح شده در گزارش مجلس ناشی از سهمیه‌بندی‌های نادرست تولیدات شرکت فولاد است، اظهار کرد: برای جلوگیری از این نوع تخلفات مقرر شده تمامی محصولات فولادی شامل ورق و میلگرد در بورس عرضه شود که با حذف عرضه‌های خارج از بورس، این روند شفاف خواهد شد.

میرکاظمی: ترجیح مردم یارانه نقدی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره آخرین پیگیری‌ها در افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: این موضوع در حال بررسی است و در صورت تأمین منابع طی همین ماه تصمیم‌گیری و در نهایت لایحه برای تصویب به مجلس ارائه می‌‌شود. مسعود میرکاظمی درباره تفاوت پرداختی به فرهنگیان، تصریح کرد: متوسط پرداختی یک میلیون تومان بوده است، اما به دلیل تفاوت در حکم‌هایی که دریافت می‌کنند، میزان پرداختی متفاوت بوده است. میرکاظمی درباره جزئیات لایحه اصلاحیه قانون بودجه با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در این لایحه مطرح شد مربوط به یارانه بود، اظهار کرد: قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید در زمینه یارانه‌ها اصلاحیه به مجلس بدهیم. وی با اشاره به اجرای تخصیص کالابرگ به یکی از استان‌ها به صورت پایلوت از مهرماه تصریح کرد: کالابرگ یک قانون است اما سامانه آن آماده نبوده است. به طور کلی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم به یارانه نقدی علاقه بیشتری دارند. میرکاظمی تأکید کرد: تا پیش از آماده شدن سامانه مربوط به اعطای کالابرگ، پرداخت یارانه‌های نقدی همچنان ادامه خواهد داشت.

حسینی: دولت برای تعامل با نمایندگان اهتمام ویژه داشته است

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای تعامل با مجلس سنگ تمام گذاشته است، هماهنگی مجلس و دولت را مطلوب دانست و گفت: هیچ استیضاحی از یکسال گذشته تاکنون در مجلس انجام نشده و ۴۰ درصد نمایندگان سؤالات خود را از وزرا پس گرفته‌اند. سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته دولت برای تعامل با نمایندگان اهتمام ویژه داشته است، اظهار کرد: در همین راستا، ۲۸۰ نماینده با قرائت نامه‌ای در تأیید عملکرد رئیس جمهور در برون‌رفت از مشکلات و سفرهای استانی، از دولت قدردانی کردند که نشانگر تعامل خوب دولت و مجلس است. وی با ابراز امیدواری برای تداوم تعامل مجلس و دولت در پیگیری طرح‌ها و لوایح، تصریح کرد: ۱۴۰ لایحه از دولت قبل در مجلس وجود داشت که ۱۱۳ مورد آنها پس از بحث و بررسی در دولت سیزدهم تأیید و ۴۰ لایحه نیز در این دولت به مجلس ارائه شده که در دست بررسی است. معاون پارلمانی رئیس جمهور به دیدارهای مستمر آیت‌الله رئیسی با نمایندگان و آغاز دور جدید نشست با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها اشاره و درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی تعاون به مجلس گفت: تا آخر این ماه برای معرفی وزیر پیشنهادی تعاون فرصت است و رئیس جمهور در مدت باقی مانده گزینه پیشنهادی را به مجلس معرفی خواهد کرد.

رقم یارانه نقدی افزایش یافت؟

قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنیم.

مسعود میرکاظمی در خصوص جزییات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ مروبط به همان چند موردی بود که ارسال شده است و هنوز موضوع جدیدی اضافه نشده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این لایحه مطرح شد مربوط به یارانه بود و قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید لایحه اصلاح یارانه را به مجلس ارائه کنیم.

اخباراقتصاد
پربازدیدیارانه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی