اشتباه بزرگ در داوری استقلال و مس / نتیجه تغییر می کند؟

کارشناس داوری فوتبال کشورمان عملکرد داور دیدار استقلال و مس کرمان را آنالیز کرد. حیدر سلیمانی درباره قضاوت حسن اکرمی و همکارانش در دیدار استقلال – مس کرمان اظهار داشت: بازی در نیمه اول هیچ صحنه‌ای نداشت که داور را با آن ارزیابی کرد و در نیمه دوم نیز تا زمانی که استقلال گل را نزده بود باز هم نکته‌ای وجود نداشت.

وی در ادامه افزود: گل استقلال در شرایط سالمی به ثمر رسید، ولی دلیل اعتراض مسی‌ها را متوجه نشدم. اگر بنا به اعتراض بود استقلالی‌ها باید به دلیل برخوردی که در محوطه جریمه ایجاد شد برای گرفته شدن پنالتی اعتراض کنند. هر چند که صحنه برخوردی که پیش از گل صورت گرفت نیز نمی‌توانست پنالتی باشد و بیشتر به یک جدال بین دو بازیکن ساده شبیه بود. دلیل اعتراض مسی‌ها را در صحنه گل استقلال متوجه نشدم و گل کاملاً سالم به ثمر رسید.

این کارشناس داوری درباره درگیری‌هایی که بین بازیکنان ایجاد شد، تصریح کرد: در دقیقه 77 خطایی صورت گرفت که منجر به درگیری شد و اخطار‌هایی که داده شده به درستی بود. دو دقیقه بعد از آن حردانی نیز به درستی به دلیل خطایی که کرد کارت زرد دریافت کرد. در ادامه بازیکن مس، حردانی را هُل می‌دهد که داور در این صحنه نیز به درستی به این بازیکن اخطار می‌دهد. در این صحنه اگر بازیکن مس ضربه به هر شکلی می‌زد، می‌توانست برخورد خشن قلمداد شود و کارت قرمز بگیرد، ولی چون این بازیکن دست روی سینه بازیکن حریف گذاشت و او را هُل داد، داور به درستی از کارت زردش استفاده کرد.

سلیمانی اضافه کرد: همچنین نیمکت‌های دو تیم هم شلوغ بودند و پشت سر هم بعد از گلی که به ثمر رسید، اعتراض می‌کردند. داور سعی کرد داور نیمکت‌ها را با نشان دادن کارت زرد مدیریت کند. در انتهای بازی و در دقیقه 92 یک اشتباه از کمک داور اول یک موقعیت خوب را از استقلال سلب کرد. قائدی در آستانه تک به تک با دروازه‌بان بود، ولی کمک داور به اشتباه اعلام آفساید کرد. این یک اشتباه فاحش بود.

نوذر رودنیل می‌گوید اکرمی و تیمش تنها یک اشتباه تاثیرگذار در دیدار استقلال و مس کرمان داشتند.

نوذر رودنیل، کارشناس داوری در خصوص قضاوت حسن اکرمی در دیدار استقلال و مس کرمان اظهار کرد: بازی خوبی بود و داور فقط یک اشتباه تاثیرگذار در اخراج نکردن قایدی داشت.در نیمه اول صحنه خاصی رخ نداد و تیم داوری به چالش کشیده نشد.

وی ادامه داد: در نیمه دوم، در دقیقه ۶۱، کارت زرد بی‌موردی برای اتلاف وقت به دروازه‌بان مس کرمان داد و در دقیقه ۷۴ گل استقلال صحیح بود و خطایی قبل از آن رخ نداد. اعتراض بازیکنان مس در این زمینه بیهوده بود.

رودنیل اضافه کرد: در دقیقه ۷۷ که بازیکنان دو تیم درگیر شدند، داور باید یک کارت زرد هم به قایدی به خاطر انجام خطا می‌داد و با کارت زردی که این بازیکن در دقیقه ۸۸ گرفت، مستحق اخراج از زمین بود. این تنها اشتباه اکرمی در این دیدار بود.

حسن نوشه ور درباره قضاوت حسن اکرمی در دیدار استقلال و مس کرمان که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد اظهار داشت: در این دیدار به آن صورت صحنه مشکوکی را در محوطه جریمه دو تیم رخ نداد که بررسی شود. در مجموع داور جایگیری خوبی در صحنه ها داشت و نزدیک به اتفاقات بازی بود تا روز خوبی را در قضاوت داشته باشد و اشتباهی نداشته باشد.

وی افزود: در صحنه ای که استقلال توسط یامگا به گل رسید، هیچ اتفاقی رخ نداد و گل استقلال کاملا سالم بود. داور در این صحنه بهترین تصمیم را گرفت و اعتراض بازیکنان مس بی مورد بود.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص تنش های بازیکنان دو تیم نیز گفت: در چند صحنه بازیکنان دو تیم درگیر شدند و حسن اکرمی بازیکنان را با کارت زرد جریمه کرد. به نظر من اخطار های بازیکنان از جمله صالح حردانی و پیمان بابایی به همراه بازیکنان مس کاملا درست بود ولی تنها نکته مثبت این درگیری ها حضور روزبه چشمی بود که بازیکنان دو تیم را به آرامش دعوت کرد که کارش قابل تقدیر است.

نوشه ور در پایان درباره اخطار ساپینتو و بیژن طاهری گفت: هر دو اخطار کاملا به موقع بود و اعضای کادر فنی به همراه بازیکنان باید بدانند رفتار مسئولانه ای در قبال بازی داشته باشند ولی متاسفانه در این دیدار چنین چیزی را شاهد نبودیم.

اخبارورزش
استقلال
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی