راهنمای خرید اره آلومینیوم بر

راهنمای خرید اره آلومینیوم بر

یکی از ابزارهایی که برای قطعه قطعه کردن و یا نصف کردن قطعه کار، با حرکت رفت و برگشتی و اصطکاکی دندانه‌ بر روی قطعه کار در درودگری و بسیاری از پیشه‌ها و رشته‌های فنی و صنعتی به کار می‌رود، اره است. به طور کلی می‌توان گفت ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺮش و اﯾﺠﺎد اﻧﻮاع ﺷﯿﺎر در ﻗﻄﻌﺎت ﻣﺨﺘﻠﻒ از اره اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ‌ﺷﻮد. تیغه‌های اَره معمولاً با خط عمود بر اَره زاویه می‌سازند و به اصلاح جهت‌دار هستند. هرچه که این زاویه ساخته شده توسط تیغه و اَره بیشتر باشد، عرض بیشتری از کار بریده خواهد شد. با توجه به شکل قرارگیری تیغه‌ها، اَره‌ها می‌توانند هم در جهت رفت، هم در جهت برگشت و یا در هر دو جهت رفت و برگشت، عمل اَرّه کردن را انجام دهند. به این صورت که ممکن است یک اَره فقط وقتی که آن را به عقب می‌کشید جسم را برش دهد و یک اَره فقط زمانی که آن را به جلو هل می‌دهید، این کار را انجام دهد. یک اَره هم ممکن است که در هر جهت، عقب راندن یا جلو کشیدن، عمل برش را انجام دهد. به اَره‌هایی که در هر دو جهت برش می‌دهند، اَره‌های دوطرفه و به اَره‌هایی که فقط در یک جهت برش می‌دهند، اَره‌های یک طرفه می‌گویند. برای بالا بردن راندمان استفاده از اَره‌های دو طرفه، باید آن را در زاویه ۴۵ درجه نسبت به محل برش و اَره‌های یک طرفه را در زاویه ۶۰ درجه قرار دهید. به منظور برش آلومینیوم از اره‌های آلومینیوم ‌بر استفاده می‌کنند که شما می‌توانید لیست قیمت اره الومینیوم‌ بر را در سایت جویشگر تهیه کرده و استعلامی از آخرین قیمت‌ها بگیرید. ما در این مقاله به بررسی ار‌ه‌های آلومینیوم‌ بر می‌پردازیم. پس اگر شما هم یکی از خریداران این محصول هستید با ما تا آخر این مقاله همراه شوید.

اره آلومینیوم‌ بر چیست؟

در ابتدا می‌خواهیم با مفهموم کلی این اره‌ها آشنا شویم. به صورت کلی به ابزاری که در برشکاری پروفیل آلومینیوم و آلومینیوم استفاده می‌شود، اره آلومینیوم ‌بر می‌گویند. پروفیل آلومینیوم در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل وزن مناسب و پایین خود و زیبایی منحصر به فرد و استحکام و مقاومت ویژه خود در بسیاری از صنایع مانند صنایع خودرو، هوا فضا، حمل و نقل، لوازم خانگی، عمران و ساختمان و سایر صنایع به کار گرفته می‌شود. فلز آلومینیوم نسبت به سایر فلزات چگالی کمتری دارد و بسیار آسان‌تر و راحت‌تر برشکاری می‌شود؛ اما در این بین استثناهایی مانند چسبندگی بین آلومینیوم و تیغه‌ی اره و هم چنین پلیسه‌گیری نیز در فرآیند برشکاری وجود دارد. جنس تیغه اره بر اساس فاکتورهای خاصی انتخاب می‌شود. در تقسیم‌بندی پروفیل‌های فلزی بر اساس جرم به سه گروه سبک، نیمه سنگین و سنگین پروفیل آلومینیوم در دسته فلزات سبک قرار دارند. برای برش این فلز نرم و سبک از تیغه‌های دیسکی و یا الماسه با گام کم استفاده می‌شود. جنس تیغه‌های مورد استفاده تیغه HSS و یا تیغه آب صابونی است. به منظور برش پروفیل آلومینیوم از اره الکتریکی آب صابونی استفاده می‌شود. تیغه این دستگاه دیسکی یا الماسه بوده که دارای یک پوشش محافظ برای حفظ ایمنی است. به طور همزمان با عمل برشکاری مایعی سفید رنگ جهت خنک کردن دستگاه، سهولت حرکت تیغه بر روی پروفیل و پاک کردن براده‌های حاصل از برش به دستگاه تزریق می‌شود. مایع آب صابونی، مایعی سفید رنگ است که از ترکیب آب با روغن آب صابون به دست می‌آید. این مایع در مخزن تعبیه شده در دستگاه قرار دارد و توسط یک شلنگ به تیغه انتقال پیدا می‌کند. یک ابزار زاویه سنج برای مشخص کردن زاویه برش‌، امکان تنظیم دقیق زاویه قطعه نسبت به تیغه در این دستگاه را ایجاد می‌کند. قطعه کار را به وسیله گیره و پیچ تنظیم بر روی دستگاه محکم می‌کنند، این گیره توسط یک ضامن قفل و آزاد می‌شود.

ویژگی‌های اره آلومینیوم ‌بر

این اره‌ها دارای ویژ‌گی‌های بسیاری هستند. در اره آلومینیوم‌ بر جنس تیغه در تعیین زوایای تیغه بسیار دارای اهمیت است. به تعداد تیغه‌های اره در یک اینچ، گام اره می‌گویند و انتخاب گام تیغه اره بر اساس جنس مقطع و ضخامت مقطع است. از ویژگی‌های مهم اره آلومینیوم‌ بر عبارت است از:

  • جنس تیغه
  • زوایای تیغه اره
  • گام اره
  • شکل و ابعاد تیغه
  • فاصله برش و دندانه در تیغه
  • قابلیت نویزگیری (نویزگیرها به دو دسته رزین‌دار و بدون رزین تقسیم بندی شده که چگونگی عملکرد رزین نویزگیر در تیغ اره به این صورت است که خاصیت کشسانی شیارهای نویزگیر را کاهش داده و از حرکت کردن بیش از حد آن حین فرآیند جلوگیری می‌کند.)

برای برش آلومینیوم از چه تیغه‌ای استفاده کنیم؟

انواع تیغه‌هایی که به منظور برش آلومینیوم استفاده می‌شوند عبارتند از:

  1. تیغه‌های دایره‌ای: این تیغه‌ها با زوایای کج کار می‌کنند و بهترین عملکرد را دارند.
  2. تیغه‌های برش تیز: برای برش‌های تیز بر روی فلزها از این تیغه‌ها استفاده می‌شود تا آن‌ها را به قطعه فلزی کاملا برش خورده تبدیل کند.
  3. تیغه‌های تیغ: در برش‌هایی که نیاز به دقت بالا بر روی فلز دارند، از این تیغه‌ها استفاده می‌شود.
  4. تیغه‌های برش درشت و بسیار درشت: این تیغه‌ها مقداری سطح آلومینیوم را می‌سایند که برای پوشش روی آن مناسب‌اند.

نکات تخصصی برای برش آلومینیوم

  • هنگام کار از وسایل ایمنی مانند کلاه و دستکش استفاده کنید تا از خطرهای احتمالی دور بمانید.
  • از تیغه‌های مناسب کار استفاده کنید و تیغه‌های کج و فرسوده را دور بریزید زیرا این کار باعث خراب شدن کار شما می‌شود.
  • آلومینیوم را درست ببندید تا میزان پرتی کار کمتر شود.
  • از برد پشتیبان برای نگه داشتن آلومینیوم استفاده کنید تا دقت شما افزایش یابد.
  • به منظور برش صاف یک روان کننده خوب استفاده کنید.

خرید آلومینیوم‌بر

هنگام خرید انواع آلومینیوم ‌بر باید به انتخاب فروشندگان معتبر دقت کنید تا خریدی مطمئن و باکیفیت داشته باشید. به منظور جلوگیری از سردرگمی هنگام خرید ما در سایت جویشگر فهرستی از برترین تولیدکنندگان را آماده کرده‌ایم تا با بررسی آن‌ها بتوانید بهترین‌ها را انتخاب کنید. وظیفه‌ی ما در سایت جویشگر کمک به خریداران و فروشندگان است. در این سایت، خریداران می‌توانند با خیال راحت و آسوده خرید خود را از فروشندگان معتبر انجام دهند و فروشندگان می‌توانند محصولات و خدمات خود را ارائه دهند. شما می‌توانید در هر زمان که نیاز به لیست قیمت آلومینیوم‌های آهن‌بر داشتید در این سایت استعلام بگیرید.

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی