احکام جدید بازنشستگان / حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شد

آن‌طور که تاکنون اعلام شده، قرار است احکام جدید بازنشستگان شهریورماه صادر شود و به این ترتیب، بازنشستگان سایر سطوح در شهریورماه مشمول افزایش ۳۸ درصدی به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان می‌شوند و حقوق خود را در شهریور ماه بر این اساس دریافت می‌کنند.

اما نکته‌ای که در این میان مطرح است، این‌که تکلیف پرداخت معوقات بازنشستگان چه خواهد شد.

پیش از این، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در رابطه با معوقات بازنشستگان اعلام کرده بود: مطابق پیگیری ویژه رییس.جمهور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احکام جدید مستمری بازنشستگان سایر سطوح، مطابق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، در شهریور ماه صادر خواهد شد و حقوق شهریور این عزیزان بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود. همچنین روش‌های تامین منابع، نحوه و زمان پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های قبل نیز در همکاری با کانون‌های بازنشستگان، متعاقبا اعلام می‌شود.

این در حالی است که حسن صادقی، دبیرکل خانه کارگر خبر داده بود که قرار شده پرداخت معوقات پنج ماه اول سال به تدریج انجام شود؛ طبق عرف و روال کار سازمان، هر ماه بخشی از مطالبات بازنشستگان واریز می‌شود و تا قبل از پایان سال مطالبات به صفر می‌رسد.

به گفته او، معوقات افزایش ۱۰ درصد نیز در طول دو یا سه ماه پرداخت شد و اکنون نیز احتمالا هر ماه بخشی از معوقات بازنشستگان پرداخت خواهد شد؛ به احتمال زیاد، مهرماه معوقات فروردین واریز می‌شود، آبان معوقات اردیبهشت، خرداد معوقات آذر و به همین ترتیب در طول پنج ماه بعد از شهریور، معوقات بازنشستگان پرداخت و به صفر می‌رسد.

در این میان، علی دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران دیروز در نشست خبری در خصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی، اعلام کرد: قرار است احکام جدید بازنشستگان در شهریورماه صادر و حقوق آنها بر اساس اصلاحیه جدید پرداخت شود. همچنین عقب‌افتادگی پنج ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) نیز قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.

با این وجود، هنوز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به طور رسمی در خصوص زمان پرداخت معوقات بازنشستگان اظهارنظری نداشته است.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی