خبر جدید برای سهام عدالت / زمان واریز سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۱

به گزارش ساناپرس، در مورد زمان پرداخت سود سهام عدالت نیز دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته که همه چیز به شرکت‌های سرمایه‌پذیر بستگی دارد. به این صورت که این شرکت‌ها باید سود‌هایی که در مجمع مصوب کرده‌اند را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل کنند. در گام بعدی شرکت سپرده‌گذاری مرکز سود‌ها را بر اساس مصوبه شورای عالی بورس پرداخت کند.

او نگفته که چه تعداد شرکت سرمایه پذیر سودشان را به شرکت سپرده گذاری مرکزی منتقل کرده اند و واریز سود‌ها تا چه زمانی طول می‌کشد.

اما بررسی پرداخت‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که به شکل معمول پرداخت سود سهام عدالت به ماه‌های پایانی سال و حتی روز‌های پایانی اسفند ماه موکول می‌شود. اما باید دید که آیا این سنت در سال ۱۴۰۱ شکسته می‌شود یا همچنان واریز سود در روز‌های پایانی سال انجام خواهد شد.

افزایش دو برابری سود سهام عدالت در سال جاری
محمد خزائی، دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: پیش‌بینی می‌شود سود سهام عدالت که در پایان سال جاری پرداخت خواهد شد نسبت به سال گذشته دو برابر شود.

وی در مورد اینکه پرتفوی و ترکیب سبد سهام عدالت امسال چه تغییری پیدا کرده است، گفت: وقتی یک شرکت سود پرداخت می‌کند بخشی از سود کسب شده را به سهامداران می‌دهد و بخش دیگری صرف افزایش سرمایه در شرکت می‌شود که در نتیجه قیمت سهام آن در بازار افزایش می‌یابد یعنی علاوه بر اینکه سود عدالت امسال دو برابر می‌شود قیمت سهام عدالت نیز به طور میانگین 40 تا 50 درصد افزایش می‌یابد. بنابراین از مردم می‌خواهیم سهام عدالت خود را نگه دارند و این سهام طی یکی دو سال آینده بسیار بهتر می‌شود.

* سود سهام عدالت دو یا سه بار در سال پرداخت می شود
حیدری، سخنگوی کانون شرکت ‌های سرمایه ‌گذاری سهام عدالت درباره زمان اجرایی‌شدن دوبرابر شدن سود سهام عدالت گفت: جریان برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی، بسته به پایان سال مالی تا اواسط سال طول می‌ کشد. در این راستا شاهد هستیم سود سهام عدالت در سال‌های اخیر در اسفندماه واریز شده است اما تلاش داریم بازه زمانی توزیع سود را در سال دو یا سه بار کنیم تا حجم مراجعات مردم کاهش پیدا کند و اگر مردم نیازهای اضطراری مالی دارند از آن استفاده کنند.

حیدری در خصوص آزادسازی سودها بیان کرد: آزادسازی سهام عدالت بعد از ابلاغیه سال ۱۳۹۹، رهبر معظم انقلاب محقق و انجام شده است؛ اما آنچه بعضاً به‌ عنوان آزادسازی برداشت می‌ شود، در حقیقت معاملاتی شدن سهام عدالت است که این امر نه در سیاست‌های کلان برنامه‌ ریزان و نه در بین کارشناسان بازار سرمایه به ‌ویژه در شرایط ریزشی بازار توصیه نمی‌ شود.

اخباراقتصاد
سهام عدالت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی