آموزش ساخت و باربیکیو

ساخت باربیکیو

باربیکیو وسیله و روشی برای پخت و پز است. باربیکیو به عنوان یک ابزار در فضای باز نصب می شود. در سال های اخیر استفاده از فضای باز برای ساخت باربیکیو به یک امر عادی تبدیل شده است. کباب کردن به این صورت است که غذا روی سطح آن قرار می گیرد و سپس حرارت تابشی ساطع شده از منبع حرارتی گریل باعث پخت و کباب شدن غذا می شود.
امروزه استفاده از کباب پزها بسته به نوع آنها و همچنین منبع حرارت و در واقع نوع سوخت به انواع مختلفی تقسیم می شود. اگر باربیکیوها را از نظر تامین حرارت و نوع سوخت دسته بندی کنیم به دو نوع کباب پز زغالی و گازی تقسیم می شوند. از طرفی اگر آنها را از نظر مصالح و ساختار طبقه بندی کنیم، باید آنها را در دسته آجر، سنگ، سرامیک، سیمان و … قرار دهیم.

آموزش ساخت باربیکیو در باغ

طعم غذای پخته شده روی آتش را نمی توانید با هیچ چیز دیگری مقایسه کنید. برای خرید یک کباب پز گران قیمت نیازی به عجله نیست – یک روز وقت بگذارید و می توانید با کسری از هزینه کباب آجری شیک خود را بسازید.
مواردی که برای درست کردن کباب پز نیاز دارید
•    تخته سنگ فرش، ست گریل کبابی، آجر، سیمان، ماله، ریسمان، بیل، تراز، شمشه، دستکش، کمچه، استانبولی، سینی زغال، متر

ساخت باربیکیو
مراحل ساخت باربیکیو

•    مرحله 1: ساخت بستر کباب پز

با تعیین محل باربیکیو شروع کنید. برای اطمینان از اندازه و محل صحیح باربیکیو، مهم است که کل سطح را با یک تخت آجری بپوشانید. دلیل پوشاندن تمام سطح با آجر این است که روغن و مواد دیگر مستقیماً در کف بالکن یا حیاط نریزند.
•    مرحله ۲ : ساخت ملات

پنج قسمت ماسه را با یک قسمت سیمان مخلوط کنید سپس آن را با آب داخل استانبول مخلوط کنید تا ملات مورد نیاز بدست آید. ملات ماسه سیمان بهترین ملات ممکن برای چسباندن آجر است و می تواند به طور مداوم این سازه را تشکیل دهد. برای ایجاد ابتدا سطح و ابعاد کباب پز را با ملات روی تمام سطح پهن کنید و سپس آجرها را روی ملات قرار دهید.
•    مرحله ۳ : ساخت دیوار باربیکیو

آجر چینی را از یک طرف شروع کرده و در انتها تمام کنید. آجر اول را محکم به ملات فشار دهید و با استفاده از نخ سطح آجرها را در همان جهت نگه دارید. پس از ایجاد اولین زمین، از تراز استفاده کنید، پایه ها و ارتفاع را بردارید و برای مسیرهای دیگر یک سطح صاف ایجاد کنید.
•    مرحله ۴ : حفظ ساختار

هنگام ساخت باربیکیو مهم است که هر گوشه کباب پز عمودی و مستقیم باشد. شما می توانید این کار را با یک اسکلت فلزی انجام دهید. برای اینکه مطمئن شوید نتیجه نهایی شما یک باربیکیو مربع یا مستطیل است، باید زوایای 90 درجه را در گوشه ها بررسی کنید. کار نهایی باید تا حد امکان کامل و تمیز باشد.
•    مرحله ۵ : تعیین ارتفاع باربیکیو

دیوارها را تا دوازده ردیف آجر بچینید، اما به یاد داشته باشید که تعداد ردیف ها را با توجه به راحتی خود تعیین کنید. اما در این مقاله حداکثر هفت قید را انتخاب کرده ایم. افراد قدبلند باید از قد بلند و افراد کوتاه قد از قد کم استفاده کنند. شما حتی می توانید کباب پز خود را تنها با چهار ترفند درست کنید!
•    مرحله ۶ : ساخت مکان سینی‌ها و زغال ها

به طور کلی برای قرار دادن سینی ها و ذغال به دو سطح داخلی نیاز دارید. برای این کار اگر ارتفاع کار دوازده ردیف آجر باشد، برای ردیف چهارم، آجرها را به صورت معکوس بچینید تا سکویی در دو طرف آجرها تشکیل شود تا سینی زغال و سینی باربیکیو که اغلب مشبک است. سیم، زمین نخورید
•    مرحله ۷ : بررسی نهایی باربیکیو

بهترین باربیکیو

هنگامی که ساخت باربیکیو خود را به پایان رساندید، تمام سطوح را دوباره بررسی کنید و اگر به دنبال سبک حرفه ای تر هستید، آجرها و درزها را تمیز کنید. برای تهیه یک لایه غذای اضافی، دو ردیف آجر در امتداد یک طرف گریل به ارتفاع دلخواه قرار دهید.
همانطور که می بینید، ساخت یک باربیکیو به حداقل مهارت های سنگ تراشی نیاز دارد. اما داشتن مهارت های ساخت و ساز نمی تواند به راحتی کار شما را شروع کند. زیرا ممکن است در حین ساخت و ساز اتفاقاتی بیفتد.

ساخت باربیکیو دیواری

یک مکان مناسب برای کباب پز، در بالکن یا ویلا (حیاط) انتخاب کنید. پس از انتخاب مکان مناسب برای ساخت باربیکیو، شروع به چیدن یک لایه آجر کنید. وقتی دیوار شما به سطح دلخواهتان رسید.، یک پایه خوب برای آجرهایتان درست کنید و سپس از آن برای پخت غذایتان استفاده کنید. می توانید کباب پز دیواری را در هر جایی که می خواهید بسازید، انواع مدل باربیکیو را در سایت ما ببینید و یک باربیکیو مدرن برای خود بسازید. ما می توانیم بهترین باربیکیو را برای شما درست کنیم.

ساخت باربیکیو با بلوک

برای تهیه باربیکیو از بلوک ها و آجرهای چوبی، سنگی، فلزی و نسوز استفاده می شود. انتخاب هر یک از این متریال ها برای طراحی باربیکیو سلیقه ای است و بهتر است شما با در نظر گرفتن سایر مواد موجود در فضا، نوع مواد مورد استفاده برای ساخت باربیکیو را انتخاب کنید. ما می توانیم انواع مدل باربیکیو را برای شما درست کنیم. هر طرح و مدلی که بخواهید.

ساخت باربیکیو سیمانی

باربیکیو در فضای باز مانند پاسیو، بالکن، تراس، باغ استفاده می شود و کباب پز علاوه بر کاربردی بودن، فضای بیرون را زیباتر می کند.
اگر خانه شما آپارتمانی است می توانید در گوشه سمت راست بالکن باربیکیو درست کنید. همچنین می توانید روف گاردن و حیاط خانه یا ویلا را به کباب پز اختصاص دهید.
همان طور که قبلا کفتیم ساخت باربیکیو سیمانی یکی از این مواردی است که بیشتر مواد به کار رفته در آن سیمانی است که در چندین مدل کاربردی و مناسب طراحی شده است و انتخاب هر مدل بر اساس این بستگی به بودجه و اندازه فضای شما دارد.

منبع: ویلاسازه

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی