خبر مهم از سهمیه بندی بنزی/ سهمیه بنزین شهریور تغییر می کند؟

به گزارش ساناپرس، سهمیه بنزین شهریور امشب واریز می‌شود.

 سهمیه بنزین مردادماه امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود. ۶۰ لیتر سهمیه بنزین مرداد خودروهای شخصی، ساعت صفر بامداد یکشنبه (یکم مرداد) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود. در سومین ماه سال میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه بنزین خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه بنزین طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

کارت سوخت تمام خودرو‌ها نیمه شب امشب شارژ می‌شود.

ساعت ۲۴ امشب، ششمین مرحله واریز سهمیه بنزین خودرو‌های ناوگان عمومی و شخصی در سال ۱۴۰۱ به کارت سوخت رانندگان خودرو انجام می‌شود.

بامداد جمعه سال ۱۳۹۸، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد.

ردیف کاربری میزان سهمیه بنزین
۱ سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر
۲ سواری شخصی دوگانه سوز ۳۰ لیتر
۳ تاکسی بنزینی ۴۰۰ لیتر
۴ تاکسی دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر
۵ موتورسیکلت ۲۵ لیتر
۶ وانت کم مصرف بنزینی بر اساس پیمایش
۷ وانت کم مصرف دوگانه سوز بر اساس پیمایش
۸ وانت پرمصرف بنزینی بر اساس پیمایش
۹ وانت پرمصرف دوگانه سوز بر اساس پیمایش
۱۰ آمبولانس ۵۰۰ لیتر

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسائط نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا شش ماه بود که به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

سامانه سماس samas.moi.ir ، با توجه به نیازهای مردم و برنامه ریزی دولت برای اعطای تسهیلات سوختی و بهینه مصرف کردن مصرف سوخت راه اندازی شده است. استعلام سهمیه و اعتبار سوخت در سامانه سماس از طریق گزینه استعلام اعتبار سوخت در صفحه اصلی سایت samas.moi.ir و با استفاده از کد ملی امکان پذیر می باشد.

چندین سال است که رانندگان تاکسی و سرویس های مدارس و…. برای استفاده از تسهیلات دولتی مربوط به سوخت گیری خودروهای خود دچار مشکل هستند و به همین دلیل نیز در ابتدا سامانه سماس به طور کاملا آزمایشی راه اندازی شد و با توجه به موفقیت آمیز بودن نتایج حاصل از راه اندازی آن، این سامانه به صورت کاملا رسمی راه اندازی گردید.

اخباراقتصاد
بنزینپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی