شرایط جدید پرداخت تسهیلات ازدواج

به گزارش ساناپرس، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از حمایت‌های قانونی مجلس از بانک‌های ارایه دهنده تسهیلات ازدواج بدون وقفه خبر داد و گفت: بانک مرکزی میزان مشارکت بانک‌ها در ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه را رسانه‌ای کند.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به افزایش سقف ارایه تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌ها، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای تسهیل شرایط ازدواج جوانان صورت گرفته است.

نماینده مردم کرمان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تورم افسارگیسخته فعلی آمار ازدواج را معکوس کرده است، افزود: خوشبختانه افزایش رقم وام ازدواج و تسهیلاتی از این دست می‌تواند کمک حال جوانان در شرایط فعلی اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه همراهی شبکه بانکی در تسریع در ارایه تسهیلات حمایتی می‌تواند در افزایش ازدواج و در نتیجه عمل به فرمایش رهبری در خصوص رشد جمعیت چاره‌ساز باشد، تصریح کرد: باید بانک مرکزی در این زمینه بانک‌هایی که همراهی کافی در خصوص ارایه تسهیلات ازدواج و سایر تسهیلات حمایتی دارند را معرفی کرده و مشوق‌هایی نیز برای آن‌ها در نظر بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هرچند افزایش وام ازدواج، همه مشکلات جوانان در تشکیل خانواده را حل نخواهد کرد و باید پیگیری‌های بیشتری در این حوزه رخ دهد، اما بی شک تسهیل قابل توجهی در بر طرف شدن موانع اقتصادی ازدواج جوانان، به ویژه در شرایط فعلی ایجاد می‌شود.

حسن‌پور بیگلری همچنین از تلاش مجلس برای تسهیل شرایط ازدواج جوانان با سیاست‌های حمایت بیشتر خبر داد و گفت: بی شک باید ضمن تسریع در ارایه وام ازدواج و رشد سقف آن سایر سیاست‌های حمایتی نیز دنبال شود تا آمار دختران و پسران ازدواج نکرده کاهش یابد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بانک‌هایی که در ارایه سریع وام ازدواج پیشقدم می‌شود قطعا از حمایت‌های قانونی مورد نیاز از سوی مجلس برخوردار خواهند بود.

اخباراقتصاد
ازدواج
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی