تغییرشرایط ثبت نام رتبه بندی معلمان / معوقات رتبه بندی معلمان

به گزارش ساناپرس، قرار بود رتبه بندی معلمان از شهریور ۱۴۰۰ اجرا شود که با تاخیر اجرای آن پرداخت معوقات یک ساله شد که مبلغ ۱۱ میلیون تومان به صورت علی الحساب به حساب معلمان واریز شد.

سامانه رتبه‌بندی معلمان از ۲۶ مردادماه به صورت رسمی آغازبه کار کرد و فرهنگیان بر اساس جدول زمانبندی و آخرین رقم کدملی تا نهم شهریورماه نسبت به بارگذاری مدارک خواسته شده اقدام می کنند؛ امتیازات لازم برای احراز هرکدام از رتبه‌های پنج گانه نیز به تفکیک اعلام شده است.

با آغاز به کار سامانه رتبه‌بندی معلمان از هفته گذشته، فرآیند رتبه بندی معلمان سرعت بیشتری به خود گرفته و آنطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود، این فرایند برای هر معلم نباید بیش از یک و نیم ماه به طول بینجامد.

البته یوسف نوری وعده داده است که با توجه به تاخیزهای پیش آمده، قرار است مبلغی نیز به صورت علی الحساب بابت معوقات رتبه بندی معلمان واریز شود. از آنجا که زمان اجرای قانون رتبه بندی از شهریور ماه ۱۴۰۰ تعیین شده، معوقات رتبه بندی برای معلمان یک ساله شده است.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس هماهنگی وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه، تلاش بر این است که بخشی از مطالبات فرهنگیان درخصوص موضوع رتبه بندی شهریور ماه به صورت علی الحساب در اختیار فرهنگیان قرار داده شود تا از ماه‌های آینده و با صدور احکام بتوان نسبت به اجرای تمام و کمال نظام رتبه بندی اقدام کرد.

در شیوه نامه رتبه بندی معلمان که به منظور اجرای صحیح قانون مزبور و پس از اصلاحیه ابلاغی ۱۵ مرداد ماه جاری هیئت وزیران، منتشر شده است، امتیازاتی که معلمان کسب می کنند در چهار گروه شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه تقسیم بندی شده که به این شرح است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هر ساله مسایل مربوط به آموزش و پرورش را بر اساس اولویت پیگیری می کند، اجرای رتبه بندی معلمان را یکی برنامه‌های مهم این کمیسیون عنوان کرد.

شیوا قاسمی‌پور، امروز در نشست شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان کردستان که با حضور اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، ضمن تشکر از حضور اعضای کمیسیون در استان کردستان، گفت: هدف از حضور اعضای کمیسیون در کردستان رصد مسائل و چالش های آموزش و پرورش استان و پیگیری و حل این مشکلات است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان اهم فعالیت‌های کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی پرداخت و با بیان اینکه این کمیسیون هر سال یک برنامه اولویت‌دار دارد؛ گفت: برای اولین بار بود که در مجلس یازدهم کمیسیون‌ها به صورت تخصصی کار خود را شروع کرد.

قاسمی‌پور ادامه داد: خوشبختانه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یا جزو آموزش عالی و یا آموزش و پرورش هستند و این یک فرصت مناسب است که بر اساس تخصص مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی هر سال به دنبال یک برنامه مشخص هستند؛ گفت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم که برنامه‌های مورد نظر خود را اجرایی و به نتیجه برسانیم.

نماینده مردم شهرستان.های مریوان و سروآباد در مجلس اجرای طرح رتبه بندی معلمان را یکی از برنامه‌های مهم قابل اجرای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

وی ادامه داد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمامی فعالیت‌های مربوط به کودکان از بدو تولد تا شش سالگی باید به آموزش و پرورش واگذار شود، اظهار داشت: قبلا کودکان بدو تولد تا هفت سالگی در اختیار سازمان بهزیستی قرار داشتند و با تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت، کل فرایند آموزش از صفر تا صد به آموزش و پرورش واگذار شد و این طرح کار بسیاری ارزشمند بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید دانش بنیان را یکی دیگر از برنامه‌های این کمیسیون در سال دوم فعالیت عنوان کرد و گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان شاهکار این کمیسیون بود که بتواند در موضوع ثروت آفرینی و کسب و کار رشد مراکز خلاق و فناور کمک کند.

وی مهارت آموزی و حرفه آموزی را از دیگر برنامه.های اجرایی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: متاسفانه دانش آموز پس از فارغ‌التحصیل شدن و اخذ مدرک چندان مهارت و حرفه‌ای را نیاموخته است و باید در مدارس هر دانش آموز بتواند یک حرفه و مهارتی را پس از اتمام دوران تحصیل خود بیاموزد.

وی کمبود نیروی انسانی را از مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی نیروی انسانی را آغاز کرده و در دستور کار قرار دارد و در هفته‌های آینده این طرح هم مورد بحث قرار خواهد گرفت و نیرویی که وارد آموزش و پرورش می‌شود باید نیرویی زبده و کارآزموده باشد.

سخنگوی دولت گفت: سازمان برنامه و بودجه مبلغی را برای علی‌الحساب در اختیار قرار داده تا پیش از اجرای نهایی آن، مبالغی برای معلمان علی‌الحساب فعلا در پایین‌ترین سطح رتبه‌بندی پرداخت شود تا مبالغ قطعی نیز اجرایی شود.

اخبارجامعه
پربازدیدرتبه بندی معلمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی