رقابت ۴ میلیون دانش آموز در جشنواره «فردا»

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی گفت: سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا در مدارس سراسر کشور در شرایطی آغاز شد که همه گیری بیماری کرونا بر همه فعالیت های نظام تعلیم و تربیت سایه انداخته بود و مانند سنوات قبل امکان برگزاری جشنواره به شکل حضوری وجود نداشت.

وی ادامه داد: این جشنواره در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و با توجّه به شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت تمامی پروتکل­ های بهداشتی، ضمن تاکید بر اجرای دقیق نامه شماره ۱۶۱۲۰۹ تاریخ ۱۳۹۸/۹/۳ با موضوع «شیوه نامه اجرایی جشنواره فرهنگی هنری فردا» در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به تمام مدارس کشور ابلاغ شد.

کاظمی با یادآوری حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی گفت: از سویی با توجه به اهمیت حفظ سلامت و جان دانش آموزان، برگزاری برخی از رشته های فرهنگی هنری به صورت گروهی و حضوری در مدارس کشور مقدور نبود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «شورای برنامه ریزی جشنواره فرهنگی هنری فردا » با حضور دبیران بخش های مختلف جشنواره با تشکیل جلسات کارشناسی متنوع و برابر شرایط کشور نسبت به اصلاح جدول رشته ها و گرایش ها مطابق با شرایط کشور(حذف رشته های گروهی و جایگزینی رشته های انفرادی جدید همانند لالایی خوانی،‌ نمایش های تک نفره و .. ) اقدام به مناسب سازی رشته ها کردند.

وی با یادآوری مراحل مختلف جشنواره افزود: این جشنواره برابر روال همه ساله در چهار مرحله ۱- مدرسه ۲- منطقه ۳- استانی و ۴- کشوری به صورت فرآیند محور برگزار می شود. پس از دریافت آثار مرحله داوری غیر حضوری آثار برگزار خواهد شد و از بین آثار ارسالی به دبیرخانه در ۶ بخش شامل هنرهای آوایی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی، آفرینش های ادبی، بخش رسانه و فضای مجازی، بخش نقد که در مجموع نزدیک به ۸۰ رشته و گرایش مختلف را شامل می شود، آثار برگزیده برای رقابت در بخش آنلاین جشنواره انتخاب خواهند شد.

کاظمی خاطر نشان کرد: در سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا ۴ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۶۲ نفر- رشته شرکت کننده در گرایش ها و رشته های مختلف جشنواره حضور داشتند که با توجه به شرایط کرونا استقبال قابل قبولی از این فعالیت شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری جشنواره در تمامی مراحل مدرسه، منطقه/ شهرستان، استان در سال جاری به صورت غیرحضوری انجام شد.

وی گفت: در تمام مراحل انجام جشنواره استفاده از بستر سامانه همگام برای ثبت­ نام و ارسال اثر و بستر شاد برای اطلاع رسانی و تشویق دانش آموزان به حضور و اجرای آنلاین جشنواره در مراحل مختلف تاکید شد. اطلاع رسانی اخبار و برنامه های جشنواره در کانال جشنواره فرهنگی هنری در شبکه شاد نیز به نشانی fardafestival @ برای اطلاع ­رسانی مورد استفاده قرار گرفت.

رقابت ۴ میلیون دانش آموز در جشنواره «فردا»

رقابت ۴ میلیون دانش آموز در جشنواره «فردا»

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی