ایده‌های با محور تشخیص سریع و ایمن کرونا مورد حمایت قرار می گیرند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز نوآوری سیین آوا فراخوانی با موضوع «جذب تیم‌ها و راه‌حل‌ها در صنعت POCT» منتشر کردند.  

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، همه متخصصان حوزه‌های علوم زیستی، زیست‌فناوری، علوم آزمایشگاهی، بیوشیمی، بیوفیزیک، مهندسی پزشکی و فعالان در فناوری‌های زیستی دعوت شده‌اند تا در این فراخوان مشارکت و ایده‌های کاربردی خود در این حوزه را تجاری‌سازی کنند.

محورهای اصلی این فراخوان شامل «طراحی و ارایه  روش نمونه‌گیری از دهان یا بینی»، «طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع آنتی‌ژن» و «طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع آنتی‌بادی خنثی‌کننده» است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و ماندگاری و تاثیر گسترده آن بر زندگی مردم، تشخیص ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس، تاثیری مهم در سبک زندگی افراد دارد به طوری که وضعیت زندگی فرد مشکوک را در شرایط نرمال یا قرنطینه مشخص خواهد کرد،  

از این رو تسهیل و تسریع فرایند تست بیماری کووید-۱۹، در حداقل زمان ممکن و با اطمینان بالا یکی از اهداف این فراخوان است.

همچنین با توجه به اینکه کیت‌های تشخیص سریع آنتی ژن ویروس SARS-CoV۲ راه حلی فوری با دقت و حساسیت مناسب برای تشخیص ابتلای فرد به این بیماری است، در این فراخوان به چالش طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع بیماری کووید-۱۹ نیز توجه شده است تا با مشارکت تیم‌ها و سرآمدان علمی کشور، کیت‌هایی با  استفاده آسان در منزل و کاربردی توسط فرد عادی و غیر متخصص طراحی شود.

چالش دیگری که در این فراخوان مدنظر است طراحی و ساخت کیت سنجش سریع آنتی‌بادی خنثی‌کننده است این کیت‌ها می‌توانند میزان ایمنی بدن هر فرد را در مواجهه با ویروس SARS-CoV۲ بسنجند، تیم‌ها یا شرکت‌هایی که توانایی پاسخ دادن به این ۳ چالش را دارند می‌توانند تا ۳۰ تیرماه برای ثبت‌نام به آدرس، www.synava.ir  اقدام کنند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی