افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره تعیین تکلیف شد ؟ / موضع نهایی حقوق بازنشستگان

به گزارش ساناپرس؛ رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران از تصویب مصوبه افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان سایر سطوح خبر داد.

دهقان کیا رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با بیان اینکه امروز در جلسه کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب مصوبه افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان سایر سطوح خبر داد، گفت: مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی ابلاغ شد و از اول شهریور حقوق بازنشستگان ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماده ۹۶ مصوب شورای عالی کار سرانجام اجرایی شد، گفت: مابه التفاوت افزایش حقوق‌ها از اول سال به مرور طی ماه‌های آینده اجرایی می‌شود.

دهقان کیا تاکید کرد: همچنین در این جلسه در خصوص کمک‌های مسکن و اختصاص سهام به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز تصمیماتی اتخاذ شد که به زودی اعلام خواهد شد.

ظاهرا ماراتن مطالبه بازنشستگان و کارگران برای اجرای مصوبات شورای عالی کار و مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی هم در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان و هم در خصوص اجرای مصوبه حق مسکن کارگران در نقطه پایانی قرار دارد.

در طول ۵ ماه گذشته یک فرآیند بسیار طولانی، نفس‌گیر و پرچالشی بین کارگران، بازنشستگان و دولت سپری شد؛ با وجود این‌که مسیر برای انعطاف دولت، قانون بود.

ماجرا از این قرار بود که هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ مستمری بازنشستگان این سازمان را مطابق با مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار افزایش داد. بر این اساس، می‌بایست از ابتدای سال ۱۴۰۱ حداقل مستمری‌ها به میزان ۵۷ درصد و مستمری‌های سایر سطوح نیز به صورت پلکانی به میزان ۳۸ درصد زیاد می‌شد.

با این وجود، دولت برخلاف مصوبه شورای عالی کار و همچنین نظر هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، میزان مستمری بازنشستگان را کمتر از مقدار مصوب و در حدود ۱۰ درصد ابلاغ کرد.

اخباراقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی