بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ که به اندازه لیاقتشان دیده نشده‌اند

فیلم‌های اکشن مسیر دشواری برای تبدیل‌شدن به عناوینی محبوب و دوست‌داشتنی ندارند. از آن‌جایی که عامه‌پسندترین تماشاگران سینما هم فیلم‌های اکشن را تماشا می‌کنند بنابراین هر فیلم اکشنی حتی پیش از اکران هم می‌تواند یک عنوان موفق و محبوب باشد. اما متاسفانه عناوینی در ژانر اکشن وجود دارند که با وجود همه جذابیت‌هایی که نمایش داده‌اند چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند. تعداد این عناوین در میان فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ هم اندک به نظر نمی‌رسد. فیلم‌های اکشن آثاری نیستند که به راحتی مورد توجه منتقدان جدی سینما قرار بگیرند. بنابراین آثاری هم وجود دارند که باوجود همه صلاحیت‌ها در نهایت در سطح و اندازه‌ای که باید تحسین نمی‌شوند.

در ادامه می‌توانید با بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ که به اندازه لیاقتشان دیده نشده‌اند، آشنا شوید. عناوینی دوست‌داشتنی، جذاب و خیره‌کننده که حتی برای جدی‌ترین هواداران ژانر اکشن هم گم‌نام به نظر می‌رسند.

سواران عدالت | Riders of Justice

بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ که به اندازه لیاقتشان دیده نشده‌اند

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

این که فیلمی در سال ۲۰۲۱ اکران شود و خیلی سریع وارد لیست طولانی بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ شود که مورد توجه قرار نگرفته‌اند تقریبا غیرممکن است. اما در دنیایی که شیوع ویروس کرونا زندگی را به غیرعادی‌ترین شکل ممکن تبدیل کرده، هیچ اتفاقی غیرممکن نیست. «سواران عدالت» احتمالا یکی از بهترین اکشن‌های سال باشد که اصلا مورد توجه قرار نگرفته و لایق تحسین‌های بیشتری به نظر می رسد. این فیلم که در میان ژانرهای گوناگون سینمایی حرکت می‌کند یک کمدی اکشن تراژدیک است که تماشاگر را در داستان خیره‌کننده‌اش غرق می‌کند.

خلاصه داستان: سربازی غمگین و زخم‌خورده‌ای که همسرش را در یک حادثه‌ی بمب‌گذاری از دست داده به همراه گروهی از مردانی که در شرایطی مشابه با خودش به ایستگاه آخر رسیده‌اند به دنبال سرنخ‌هایی است تا قاتلان همسرش را پیدا کند.

بیبی راننده | Baby Driver

بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ که به اندازه لیاقتشان دیده نشده‌اند

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

ادگار رایت کارگردان شناخته‌شده‌ای است که بسیاری از اهالی سینما او را با فیلم‌هایی مانند «پایان دنیا» و «اسکات پلگریم در برابر دنیا» به یاد می‌آورند در سال ۲۰۱۷ یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های کارنامه کاری‌اش را اکران کرد که هنوز هم آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. اگرچه این فیلم یکی از شگفتی‌های گیشه در سال ۲۰۱۷ بود اما منتقدان باور دارند «بیبی راننده» باید بیشتر تحسین می‌شد. فیلمی که شاید ناشناخته‌ باشد اما ارزش‌ تماشاکردن را دارد. این فیلم که یکی از بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ هم لقب می‌گیرد، دنباله‌ای را در دست ساخت دارد که می‌تواند به بزرگ‌شدن جهان سینمایی‌اش کمک کند.

خلاصه داستان: پسری به نام بیبی عاشق دختری به نام دبورا می‌شود که شغل مشکوکی دارد. بیبی دوست دارد همیشه در کنار دبورا باشد اما مشکل اساسی آن است که دبورا شغل بیش از حد مشکوکی دارد. با این حال بیبی این چالش را می‌پذیرد و تصمیم می‌گیرد در کنار او کار کند. بنابراین وقتی بیبی به خودش می‌آید به این نتیجه می‌رسد برای مجموعه‌ای کار می‌کند که تنها به سرقت‌های بزرگ مشغول است. رییس دیوانه‌ی او، ممکن است بیبی را درگیر دردسرهای بزرگی کند.

بروزرسانی | Upgrade

بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ که به اندازه لیاقتشان دیده نشده‌اند

نمره منتقدان: ۸۸ از ۱۰۰

استودیو بلام‌هاوس بیشتر به دلیل ساخت فیلم‌های ترسناک شهرت پیدا کرده اما آن‌ها با فیلم «بروزرسانی» نشان دادند که توانایی‌های خیره‌کننده‌ای که در ساخت فیلم‌های اکشن دارند. این اکشن آخرالزمانی که رنگ و بوی یک انتقام خونین را به خودش گرفته یکی از بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ است که چندان مورد توجه قرار نگرفته و به همین دلیل لیاقت تحسین بیشتری دارد. لوگان مارشال، بازیگر نه‌چندان شناخته‌شده اما توانمند فیلم‌های اکشن ستاره اصلی «بروزرسانی» است.

در این زمینه بخوانید:

همه چیز درباره سریال جدید «کارخانه هیولاها»

بهترین سریال‌های تلویزیونی از نگاه انجمن فیلم آمریکا

بهترین فیلم‌های ترسناک که به اندازه لیاقتشان دیده نشده‌اند

خلاصه داستان: مردی که در دنیایی فناوری‌زده زندگی می‌کند، ارتباط خوبی با تکنولوژی‌های نوظهور ندارد. اما اتفاقی رخ می‌دهد که باعث می‌شود همسر او به فجیع‌ترین شکل ممکن کشته شود. بنابراین او بدن خود را در اختیار یک هوش مصنوعی پیشرفته قرار می‌دهد تا قاتلان همسر دوست‌داشتنی‌اش را پیدا کند.

Avengement | انتقامجو

بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ که به اندازه لیاقتشان دیده نشده‌اند

نمره منتقدان: ۸۶ از ۱۰۰

«انتقامجو» یک اکشن واقع‌گرای بی‌بدیل است که هرگز دوست ندارد تماشاگرش را ساده‌لوح در نظر بگیرد. به همین دلیل برای ثانیه به ثانیه داستانی که ارائه می‌کند، برنامه دارد و یکی از متمایزترین اکشن‌های چند سال اخیر است. این فیلم نه به اندازه عناوین مجموعه «جان ویک» بیش از حد اکشن ظاهر می‌شود و نه به اندازه درام‌های هیجان‌انگیز چند سال اخیر اندکی خسته‌کننده به نظر می‌رسد. «انتقامجو» یک شاهکار مستقل است که حد خودش را به خوبی می‌داند. به همین دلیل یکی از بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ است که فراموش شده است.

خلاصه داستان: کین یک زندانی مجرم است که برای عیادت از مادرش، زندان را ترک می‌کند. او موفق می‌شود پلیس‌ها را تنها بگذارد و از بازگشت دوباره به پشت میله‌های زندان فرار کند. اما وقتی در یک رستوران خاطرات زندگی‌اش را بازگو می‌کند، ناگهان متوجه می‌شود حقایق تلخی وجود دارد که او از آن‌ها بی‌اطلاع بوده است.

The Bouncer | تندرست

بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ که به اندازه لیاقتشان دیده نشده‌اند

نمره منتقدان: ۸۰ از ۱۰۰

ژان کلود ون‌دام در شرایطی مشابه با سیلوستر استالونه و آرنولد شوارزنگر یکی از اساطیر زنده‌ی سینمای اکشن است. متاسفانه او در چند سال اخیر، صرفا در فیلم‌های ضعیف حاضر بوده و عنوان قابل دفاعی در کارنامه‌اش نداشته است. اما «تندرست» متفاوت‌ترین فیلم چند سال اخیر ون‌دام لقب می‌گیرد. فیلم «تندرست» احتمالا یکی از معدود فیلم‌های اکشن تاریخ سینما باشد که منتقدان آن را بیشتر از تماشاگران دوست داشته‌اند و به همین دلیل چندان مورد توجه قرار نگرفته است. اما یکی از بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ است که متاسفانه به حاشیه رانده شده و فراموش‌شده به نظر می‌رسد.

خلاصه داستان: نگهبانی در یک درگیری راهی زندان می‌شود. او حالا باید با پلیس همکاری کند تا هم از زندان آزاد شود و هم حق حضانت دختر کوچکش را به دست بیاورد.

Hardcore Henry | هنری جان‌سخت

بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ که به اندازه لیاقتشان دیده نشده‌اند

نمره منتقدان: ۵۱ از ۱۰۰

این که دوربین در برابر چشم‌های شخصیت اصلی قرار بگیرد، پدیده‌ای است که بیش‌تر در بازی‌های ویدیویی اول شخص دیده می‌شود. اما فیلم «هنری جان‌سخت» این نحوه فیلم‌برداری را به زیباترین و هیجان‌انگیزترین شکل ممکن وارد سینما کرده تا همه آن‌چه از یک اکشن متفاوت انتظار داریم را فراهم کند. این فیلم با روایتی ساده اما سرشار از پیچیده‌گی گویی از دنیای بازی‌های کامپیوتری وارد سینما شده روایتش را از زاویه نگاه اول شخص نمایش می‌دهد و این بزرگ‌ترین تفاوت آن با همه فیلم‌های اکشن تاریخ سینما است.

بخش عظیمی از جذابیت‌های همیشگی فیلم‌های اکشن با روایت متفاوت این فیلم، زیر سوال می‌رود. به همین دلیل منتقدان واکنش‌های چندان مثبتی به این فیلم هیجان‌انگیز نداشتند و آن را بیشتر از آن‌که خلاق بدانند، متفاوت تعریف کردند. اما باز هم دلیل قانع‌کننده‌ای برای جذاب‌نبودن «هنری جان‌سخت» وجود ندارد. «هنری جان‌سخت» به معنای واقعی کلمه لایق تحسین‌های بیشتری بود که هرگز به آن‌ها دست پیدا نکرد.

خلاصه داستان: هنری احیا شده و از مرگ نجات پیدا کرده اما حافظه‌اش را از دست داده است. در شرایطی که او به دنبال کشف هویت خودش می‌گردد باید همسرش را هم نجات دهد. همسر هنری توسط یک دیکتاتور دیوانه جنگ گروگان گرفته شده و در آستانه مرگ قرار دارد.

Reign of Fire | امپراطوری آتش

بهترین فیلم‌های اکشن قرن ۲۱ که به اندازه لیاقتشان دیده نشده‌اند

نمره منتقدان: ۴۲ از ۱۰۰

این اکشن آخرالزمانی ایده‌ای بسیار عظیمی را دنبال می‌کرد که دسترسی به آن با بودجه ۶۰ میلیون دلاری اندک بعید به نظر می‌رسید. به همین دلیل تماشاگران وسواسی و بادقت فیلم نمی‌توانند ارتباط خوبی با آن برقرار کنند چون در بسیاری از سکانس‌ها محدودیت‌های مالی به چشم می‌آیند. به همین دلیل «امپراطوری آتش» با وجود هنرنمایی بازیگران شناخته‌شده‌ای مانند کریستین بیل و متئو مک‌کانهی مورد توجه منتقدان قرار نگرفت و حتی فروش قابل قبولی هم کسب نکرد. اما تماشای این فیلم که می‌تواند یکی از بهترین اکشن‌های فراموش‌شده قرن ۲۱ باشد هنوز هم جذاب است.

خلاصه داستان: کودکی به نام کوین ناخواسته باعث بیداری اژدهایی مخوف می‌شود. اژدها باعث مرگ بسیاری از جمله مادر کوین شده و خیلی زود همه دنیا به تسخیر اژدهای غول‌پیکر درآمده و جهان برای همیشه تغییر می‌کند. سال‌ها پس از ویرانی کره زمین، کوین و تنها بازماندگان نسل بشر در یک قلعه قدیمی پنهان شده‌اند اما با یک غریبه و همکارانش رو به رو می‌شوند که ادعا می‌کنند شکارچی اژدها هستند. آیا کابوس تلخ اژدهای بیدارشده به پایان می‌رسد؟

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی