ترکیب پرسپولیس لو رفت / کدام بازیکنان در دیدار فردا با فولاد خط خوردند

پرسپولیس در چارچوب بازی های هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران فردا جمعه 28 مرداد میزبان فولاد خواهد بود.

سرخ‌ها یکی از پرسروصداترین تیم‌ها در نقل و انتقالات تابستانی بودند و با جذب لژیونرها و ملی‌پوشان سایر رقبا، تیمی پرمهره را مهیا ساختند.

با این وجود شاید اصلی‌ترین تفاوت پرسپولیس با سه ضلع دیگر مربع قدرت فوتبال ایران یعنی استقلال، سپاهان و تراکتور، تمرکز بر کادر و بازیکنان داخلی است که دیدن تقابل این دو رویکرد متفاوت در ادامه لیگ، یکی از جذاب‌ترین و البته آموزنده‌ترین نکات یکی از گران‌ترین فصل‌های فوتبال ایران است.

دست یحیی گل محمدی در همین ابتدای فصل برای انتخاب نفرات بسیار باز است و پرسپولیس در هر پست، تقریباً چند بازیکن آماده در اختیار دارد که انتخاب میان آن‌ها کار آسانی نخواهد بود و احتمالاً یحیی در هفته‌های آینده اسکوادهای متفاوتی را تست کند.

در ادامه به بررسی ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر ذوب‌آهن خواهیم پرداخت با فرض آنکه، یحیی سیستم ۴-۴-۲ را برای تیم خود انتخاب کند.

بازگشت بیرو به خط دروازه پرسپولیس

هر چند احمد گوهری با درخشش در فصل گذشته حامد لک را نیمکت‌نشین و مجبور به ترک پرسپولیس در تابستان کرد اما بازگشت بیرانوند از فوتبال اروپا کار گوهری برای ایستادن در خط دروازه را بسیار دشوار کرده است. از طرفی انگیزه‌های بیرانوند در لیگ امسال تنها به پرسپولیس محدود نمی‌شود و شاید تفکر اصلی او، باز پس‌گیری جایگاه چندین ساله خود در تیم ملی از امیر عابدزاده در آستانه جام‌جهانی است؛ امری که درخشش بی رو در خط دروازه تیم یحیی را می‌طلبد.

ذوبی‌های سابق، مدافعان اصلی یحیی در فولادشهر

خط دفاعی یکی از معضلات اصلی سرخ‌ها در فصل قبلی بود و با دریافت بیست و یک گل، راه قهرمانی رقیب همشهری را هموار کردند. حالا اما با جذب دو ستاره فصل قبل سپاهان که از قضا سابقه پوشیدن لباس گاندوها را نیز در کارنامه دارند، تا حدود زیادی نیازهای خود در عقب زمین را پوشش دادند. بازگشت پورعلی گنجی به لیگ ایران هم می‌تواند قلب دفاعی پرسپولیس را به رونق سابقش بازگرداند تا کسی نبود سید جلال را برعکس سال گذشته، احساس نکند.

خط میانی پرسپولیس؛ باهوش و فانتزی‌باز!

هافبک‌های پرسپولیس در فصل گذشته شاید یکی از معدود فازهای موفق ترکیب سرخ‌پوشان بود و حالا با اضافه شدن سروش رفیعی و سعید صادقی، قطعاً قوی‌تر نیز شده است. با نگاهی به نفرات خطوط میانی پرسپولیسی‌ها می‌شود حدس زد که تیم یحیی به جای جنگ‌های بدنی در میانه زمین، احتمالاً بیشتر توپ و میدان را در اختیار گرفته و نبض بازی را با خلاقیت، موقعیت‌سازی و فانتزی‌بازی هافبک‌هایش تنظیم می‌کند. در چنین شرایطی بعید به نظر می‌رسد یحیی به سراغ کمال کامیابی‌نیا برای ترکیب اولیه برود و شاید در صورت گره خوردن بازی برابر تیم‌های جنگنده، او کمال را جایگزین یکی از هافبک‌ها کند.

حمله با همان گل‌نزن‌های همیشگی؟

در لیگ بیست و یکم یکی از دغدغه‌های اصلی هواداران پرسپولیس، فرصت‌سوزی مهاجمان‌شان بود. عبدی از اوج خود فاصله گرفت و عیسی با لجبازی بیشتر لیگ را از دست داد. اضافه‌شدن تمیروف و پاکدل هم دردی را دوا نکرد تا یکی از گل‌نزن‌ترین خطوط حمله پرسپولیس در فصل‌های اخیر به ثبت برسد. با این وجود پرسپولیس در پنجره نقل‌وانتقالاتی هم سراغ مهاجم نرفت تا نگرانی سرخ‌ها بابت فاز تهاجمی به قوت قبل باقی بماند. هر چند شنیده می‌شود یورگن لوکادیا، مهاجم سرشناس هلندی امروز برای ثبت قرارداد به ایران برسد اما قطعاً قادر به همراهی پرسپولیس در اصفهان نخواهد بود؛ به همین خاطر استفاده از زوج عالیشاه-عبدی محتمل‌تر به نظر می‌رسد و در نبود پاکدل، عیسی و تمیروف تنها گزینه‌های جانشینی یحیی برای خط حمله خواهند بود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، سروش رفیعی، میلاد سرلک، سعید صادقی، مهدی ترابی، امید عالیشاه و مهدی عبدی.

اخبارورزش
پربازدیدپرسپولیس
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی