تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد / مصوبه افزایش حقوق چند درصد؟

به گزارش ساناپرس؛ تا به امروز وزارت رفاه با دادن وعده امروز و فردا تا به امروز مستمری بگیران تامین اجتماعی را در انتظار افزایش حقوق بازنشستگی منتظر نگهداشته است. آیا این بار این وعده محقق می‌شود یا اینکه دوباره به روزهای آینده موکول خواهد شد؟

برای فردا پنجشنبه، بیست و هفتم مرداد ماه قرار است مجمع انتخاباتی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر بندرانزلی برگزار شود، اینطور گفته می‌شود که محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست رفاه به عنوان میهمان در این گردهمایی صنفی حضور دارد و قرار است این بار به وعده عمل‌نکرده خود در رابطه با نحوه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح عمل کند.

در حال حاضر حداقل دو هفته‌ای می‌شود که یک میلیون و ششصد هزار بازنشسته غیر حداقلی بگیر منتظرند تا چنین خبری را به صورت رسمی از زبان سرپرست وزارت رفاه، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و یا یکی از اعضای هیات دولت بشنوند.

انتظار می‌رود که این بار دولت در مصوبه جدید از موضع قبلی خود عقب نشینی کند و حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر را به جای ۱۰ درصد ۳۸ درصد افزایش دهد.

ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح بگیر اتفاقی بود که حدود یک پیش ماه افتاد و به صورت رسمی از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد.

با وجود آنکه طبق قانون برطرف نشدن ایرادات قانونی برای مسئولان دولتی تبعات قانونی به همراه دارد، این اصلاح تا به امروز به تعویق افتاده است.

انتظار برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی درحالی طولانی شده است که به موازات این انتظار ، دولت در روزهای اخیر برای افزایش و ترمیم حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته خود پیش قدم شده است.

براساس پیشنهاد مشترکی که در روزهای اخیر از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی کشور، قرار است این افزایش در قالب اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

اخباراقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی