جدیدترین قوانین و شرایط شهروندی دومینیکا در سال 2022

معرفی شرایط لازم برای درخواست شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری برای ایرانیان و اخذ پاسپورت این کشور و هرآنچه لازم است درباره این جزیره بدانید.

امروزه نسبت به گذشته میزان درخواست‌های مهاجرت به کشورهای کوچک‌تر مانند دومینیکا، گرانادا و سنت لوسیا افزایش پیدا کرده است. دومینیکا از زیباترین جزایر کره زمین است که از آن به‌عنوان جزیره طبیعت کارائیب یاد می‌کنند.

موقعیت جغرافیایی، طبیعت باشکوه، جاذبه‌های گردشگری و شرایط ایده‌آل این کشور آن را به یکی از مقاصد محبوب مهاجرت تبدیل کرده است  و سالانه پذیرای مهاجران بسیاری از سراسر نقاط جهان است. اگر شما نیز قصد مهاجرت به دومینیکا و دریافت شهروندی دومینیکا را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

معرفی جزیره دومینیکا

دومینیکا یکی از زیباترین جزایر حوزه کارائیب و از کشورهای مشترک‌المنافع است که تا سال 1978 مستعمره انگلستان بود. این کشور دارای مساحتی بالغ بر 750 کیلومتر است و پایتخت آن شهر روسو می‌باشد. این جزیره از مناطق بادپناه و قسمتی از منطقه آنتیل کوچک است و باتوجه‌به طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای که دارد به جزیره طبیعت کارائیب مشهور است. همین طبیعت بی‌نظیر و سواحل استوایی آن موجب شده که سالانه آمار گردشگران این جزیره خوش‌ آب‌وهوا بیشتر شود. به‌طوری‌ که می‌توان گفت صنعت گردشگری آن اصلی‌ترین عامل مشهور و پرطرف‌دار بودن دومینیکا است.

این کشور بیش از 71 هزار نفر جمعیت دارد و زبان رسمی آن انگلیسی است. اقتصاد دومینیکا کاملاً وابسته به گردشگری، کشاورزی و اخذ مالیات است. اگرچه سطح و کیفیت زندگی در این کشور قابل‌ مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته‌ای مانند کشورهای آمریکای شمالی و اتحادیه اروپا نیست. اما دارای موقعیت مناسبی برای پیشرفت و توسعه سرمایه‌گذاری است. به همین دلیل پاسپورت دومینیکا و اقامت در این کشور طرف‌داران بسیاری دارد.

تفاوت دومینیکا با جمهوری دومینیکن

دومینیکا و جمهوری دومینیکن دو کشور کاملاً متفاوت با یکدیگر هستند و شهروندان هر دو دومینیکن نامیده می‌شوند. اما شباهت اسمی آن‌ها باعث سوءتفاهم میان افراد می‌شود و آن را یکی می‌دانند. کشور دومینیکا از طریق برنامه رسمی اعطای تابعیت و از طریق سرمایه‌گذاری پذیرای مهاجرین است و پاسپورت دومینیکا بسیار معتبر و پرطرف‌دار است. اما در جمهوری دومینیکن چنین برنامه‌هایی وجود ندارد.

کشور دومینیکا در دریای کارائیب قرار گرفته و در سال 1978 از بریتانیا جدا گردید و کاملاً مستقل است. پایتخت آن شهر روسو است و دین مردم این کشور همانند سایر کشورهای انگلیسی مسیحیت است. این در حالی است که دومینیکن نیز در دریای کارائیب واقع شده اما پایتخت آن شهر سانتو دومینگو است. این جزیره از سال 1821 از کشور اسپانیا جدا و مستقل شده است. دومینیکن بعد از کوبا دومین کشور بزرگ منطقه کارائیب محسوب می‌شود.

تعریف شهروندی و پاسپورت کشور دومینیکا

شهروندی چیست و داشتن پاسپورت دوم چه مزیتی دارد؟

کشورهای بسیاری وجود دارد که برای جذب افراد سرمایه‌گذار در حوزه‌های تجاری، آموزشی و … پاسپورت دوم اعطا می‌نمایند. منظور از پاسپورت دوم دریافت تابعیت یک کشور دیگر به‌غیراز کشور مبدأ خود است. در واقع فرد با اخذ پاسپورت دوم همانند شهروندان آن کشور محسوب می‌گردد و از تمامی امتیازاتی که شهروندان کشور مدنظر در تمام جهان برخوردار هستند برخوردار خواهد بود.

لازم است که اشاره کنیم خیلی از کشورها پاسپورت دوم را ارائه نمی‌دهند و تنها یک تابعیت را به رسمیت می‌پذیرند. اما کم نیستند کشورهایی که می‌توانید با دریافت پاسپورت دوم از آن‌ها از مزایای بسیاری بهره‌مند شوید و به‌راحتی به کشورهای مختلفی در سراسر جهان سفر داشته باشید.

از جمله مزایای اخذ پاسپورت دوم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • امکان سفر آسان و بدون نیاز به دریافت ویزا به کشورهای مختلف
  • امکان افتتاح حساب بانکی
  • تسریع انجام مبادلات تجاری
  • امکان دریافت اقامت برای همسر و فرزندان متقاضی
  • شرایط استفاده از فرصت‌های مختلف پیش رو
  • فراهم بودن زندگی در محیطی با ثبات اقتصادی و اجتماعی
  • کاهش میران پرداخت مالیات

اما سؤالی که احتمالاً ذهن شما را به خود درگیر کرده این است که چگونه می‌توان پاسپورت دوم را دریافت نمود. روش‌های مختلفی جهت اخذ تابعیت کشورها وجود دارد که بهترین و سریع‌ترین راه در این میان سرمایه‌گذاری است. این سرمایه‌گذاری می‌تواند از طریق خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق دولتی و … باشد. از جمله کشورهایی که امکان اخذ پاسپورت دوم را فراهم نموده‌اند کشور دومینیکا است و شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در آن شهروند دومینیکا محسوب شوید و از مزایای یکسانی با شهروندان آن بهره‌مند گردید.

چرا تقاضا برای دریافت پاسپورت دومینیکا بالاتر از بقیه کشورهاست؟ 

متقاضیان با دریافت پاسپورت و شهروندی دومینیکا از مزایای بسیاری بهره‌مند خواهند شد. دریافت پاسپورت دومینیکا نسبت به سایر کشورهای اروپایی و توسعه‌یافته راحت‌تر و با هزینه کمتری امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند با اخذ آن مزیت‌های زیادی را برای خود به ارمغان آورند. به همین دلیل تقاضا برای دریافت پاسپورت دومینیکا خیلی بالاتر از سایر کشورها است. از مهم‌ترین مزایای اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

امکان سفر بدون ویزا

می‌توان گفت از مهم‌ترین مزایای پاسپورت دومینیکا و شهروندی آن امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورهای سراسر جهان است. به طوری که با اخذ این پاسپورت متقاضیان می‌توانند به بیش از 140 کشور بدون ویزا سفر داشته باشند. از جمله این کشورها می‌توان به ایتالیا، آلمان، هلند، فرانسه، سوئیس، چین، کره جنوبی، نروژ، روسیه و … اشاره کرد. همین مسئله موجب ترغیب خیلی از مهاجرین برای دریافت پاسپورت این کشور شده است.

برخورداری از معافیت‌های مالیاتی

از دیگر مزایا دریافت حق شهروندی دومینیکا می‌توان به برخورداری از معافیت‌های مالیاتی فراوان اشاره نمود. به‌طوری‌که شهروندان این کشور نیازی به پرداخت مالیات برای درآمدهایی که خارج از آن کسب کرده‌اند نخواهند داشت و معاف هستند. علاوه بر این به شهروندان جدید نیز پرداخت مالیات‌برارث یا مالیات بر سود و پرداخت مالیات بر دارایی بر آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و از معافیت برخوردار هستند.

امکان سرمایه‌گذاری در کشورهای حوزه کارائیب

همچنین متقاضیان اخذ شهروندی دومینیکا می‌توانند علاوه بر این کشور در تمامی کشورهای حوزه کارائیب نیز به‌راحتی سرمایه‌گذاری کنند.

قیمت مناسب پاسپورت

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده یکی دیگر از دلایل محبوبیت ویزای دومینیکا قیمت بسیار پایین اخذ پاسپورت آن در مقایسه با سایر کشورها است. به‌طوری‌که متقاضیان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر و طی نمودن مراحل راحت‌تری پاسپورت این کشور را دریافت کنند و از تمامی مزایای شهروندی در آن بهره‌مند شوند.

شرایط اخذ پاسپورت جزیره دومینیکا

شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا

قدرت پاسپورت ملی از اصلی‌ترین مزایای شهروندی دومینیکا محسوب می‌شود. پاسپورت این کشور دارای رتبه 32 در جهان است که در مقایسه با سایر پاسپورت‌های ملی از رتبه خیلی بالایی برخوردار است. به‌طوری‌که دارندگان ویزای شینگن تنها می‌توانند به دو کشور انگلیس و روسیه بدون ویزا سفر کنند. این در حالی است که با اخذ ویزای دومینیکا سفر به این دو کشور و حتی 26 کشور شینگن به‌راحتی و بدون ویزا امکان‌پذیر است. این موضوع قدرت پاسپورت کشور دومینیکا را نشان می‌دهد. دریافت این پاسپورت همانند پاسپورت سایر کشورها دارای شرایط خاصی است و از ارزان‌ترین گذرنامه‌های جهان محسوب می‌شود.

می‌توان ویزای این کشور را به‌راحتی از طریق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و یا پرداخت به صندوق دولتی دریافت نمود. متقاضیان این پاسپورت باید از شرایط زیر برخوردار باشند تا بتوانند از مزیت‌های شهروندی آن بهره‌مند شوند.

  • فرد متقاضی حداقل 18 سال سن داشته باشد.
  • از سلامت کامل برخوردار باشد.
  • هیچ‌گونه سابقه کیفری نداشته باشد.
  • دارای شخصیت برجسته‌ای باشد.
  • از دانش اولیه زبان انگلیسی برخوردار باشد.
  • یک بررسی پیشینه را بگذراند.

همچنین برای دریافت پاسپورت دومینیکا نیاز است که فرد متقاضی مدارک زیر را تهیه کند:

  • فرم درخواست تکمیل شده PDF
  • دستورالعمل تکمیل فرم جدید گذرنامه PDF
  • هزینه‌های درخواست پاسپورت که باید در وزارت خزانه‌داری پرداخت گردد.
  • ارائه رسید خزانه‌داری به‌عنوان گواهی پرداخت هزینه
  • دو عدد عکس جدید برای گذرنامه مطابق با قوانین
  • ارائه اصل و کپی شناسنامه

متقاضیان بار اول باید مصاحبه با بازرس مهاجرت حتماً داشته باشند. اشخاصی که می‌خواهند از طریق متقاضی گذرنامه دریافت کنند باید دستور محضری کتبی از متقاضی را در دفاتر اسناد رسمی ارائه دهند. فرایند پردازش و دریافت پاسپورت به‌صورت عادی به مدت 2 هفته طول می‌کشد. اما در شرایط اضطراری امکان پردازش پاسپورت حداکثر تا 3 روز کاری وجود دارد.

هزینه اخذ شهروندی دومینیکا

هزینه های اخذ شهروندی دومینیکا باتوجه‌به اینکه متقاضی از کدام روش سرمایه‌گذاری می‌خواهد برای دریافت پاسپورت استفاده کند و همچنین سن فرد متفاوت است. به‌طوری‌که میزان هزینه‌های سرمایه‌گذاری از طریق پرداخت به صندوق دولتی و یا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات یکسان نیست.

علاوه بر این هزینه متقاضی اصلی باتوجه‌به تعداد همراهان و اعضای خانواده وی که می‌خواهند از طریق آن شخص ویزا دریافت کنند فرق دارد و بر اساس تعداد اعضا باید هزینه بیشتری پرداخت کنند که بین 25000 تا 70000 دلار است. لازم به ذکر است که میزان هزینه گذرنامه برای کودکان زیر 16 سال 7500 دلار، بزرگسالان 150 دلار و برای گذرنامه‌های گم شده یا دزدیده شده 500 دلار است.

توجه داشته باشید در حال حاضر ممکن است این مبالغ تغییر کرده باشند و بهتر است برای دریافت مشاوره‌ها و راهنمایی لازم به مؤسسه‌های مهاجرتی معتبر مانند مؤسسه مهاجرتی شریف تریپ مراجعه کنید تا بتوانید با استفاده از تجربه‌های موفق و دانش تخصصی مشاوران و وکلای آن، این پروسه را به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی طی نمایید.

گردشگری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی