افزایش حقوق کارکنان در راه است / همسان سازی حقوق ها اجرایی می شود؟

به گزارش ساناپرس؛ احکام جدید حقوق بازنشستگان در شهریور صادر می شود. احکام حقوق بازنشستگان به زودی اعلام می شود. اصلاح حقوق بازنشستگان بر اساس ماده 96 انجام می شود. مجلس خواستار اصلاح سریع حقوق بازنشستگان شد.

افزایش مجدد حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری در دستور کار دولت قرار گرفت.

سازمان‌های “امور اداری و استخدامی” و “برنامه و بودجه” در پیشنهادی مشترک، افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارایه کرده اند.

این پیشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها به دولت ارایه شده است و قرار است مجددا حقوق افراد مشمول، افزایش یابد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را به هیئت تطبیق مقررات فرستاده است و ما پای احقاق حقوق بازنشستگان ایستاده‌ایم.

محمد وحیدی در جلسه علنی (یکشنبه ۲۳ مرداد) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: افزایش ۱۰ درصدی برای حقوق بازنشستگان شاغل شرایط سختی را برای آنان ایجاد کرده و بازنشستگان از نظر معیشتی در وضعیت سختی به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت معیشت بازنشستگان اهمیت زیادی دارد و مسئولان باید توجه به بازنشستگان را در اولویت خود قرار دهند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را به هیأت تطبیق مقررات فرستاده و ما پای احقاق حقوق بازنشستگان ایستاده ایم و معتقدیم نباید وضعیت بازنشستگان به فراموشی سپرده شود و حتماً باید به وضعیت معیشتی آنان رسیدگی شود

قادری: همسان سازی حقوق بازنشستگان مطالبه جدی عمومی است
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان بخش های عمومی غیر دولتی و دولتی در دستگاه های مختلف مطالبه جدی عمومی است.

به گزارش ایسنا، جعفر قادری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قدردان حضور پرشور و گسترده مردم شیراز و استان فارس در تشییع پیکر سردار بی سر شهید اسکندری هستم.

وی عنوان کرد: اتهاماتی که از ناحیه برخی از فتنه گران علیه ولایت فقیه و سردارانی همچون سردار شهید همدانی وارد شده، نمونه ای از کج فهمی فتنه گران و درستی راه مجاهدان و مدافعان حرم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه یک سال از عمر دولت گذشت، گفت: اگرچه سفرهای استانی برای شناخت دولت از استان ها لازم بود، ولی برای حل مشکلات مردم کفایت نمی کند، دولت باید در سه سال باقی مانده اهتمام خود را مصروف به اجرای مصوبات استانی کند. اگرچه جهت گیری دولت در فروش بیشتر نفت، تعامل با کشورهای همسایه و سایر مولفه ها درست است، اما نیازمند امضاء قرادادهای بلندمدت با این کشورها از سوی دولت هستیم تا فشار تحریم ها کاهش یابد.

قادری در ادامه تصریح کرد: مدارای دولت با مدیران و کارکنان خسته، بی انگیزه، دشمن تراش و چوب لای چرخ گذار قابل درک نیست، نیاز است که دولت با این افراد برخورد جدی داشته باشد.

وی تاکید کرد: تسهیل در کسب و کار گرچه جایگاه قانونی پیدا کرده، ولی نیاز است کل حاکمیت برای اجرایی شدن آن اقدام کند. مقاومت برخی از افراد در مجموعه های وابسته به قوه قضائیه، کانون وکلا و یا سایر صنوف در مقابل قانون و تفسیر به رای قوانین قابل دفاع نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی صندوق های بازنشستگی به عنوان یک معضل و مشکل جدی نیازمند توجه بیشتر و فوری دولت است، ادامه کم توجهی به صندوق های مذکور منجر به ورشکستگی این صندوق ها خواهد شد.

قادری افزود: همانطور که با کمک بخش های عمومی غیر دولتی امکان انتقال آب از خلیج فارس به استان های یزد و کرمان فراهم شد، انتظار می رود دولت به بخش های غیر دولتی برای سایر استان های مستعد و کم آب هم کمک کند و همچنین نهادهای غیر دولتی وارد شوند. بی برنامگی دولت برای استفاده از ظرفیت دریاها قابل توجیه نیست، اینکه مناطق ساحلی کشور به عنوان مناطق محروم از کمترین امکانات برخوردار باشند پذیرفته شده نیست، لذا دولت باید از همه ظرفیت ها و کشاندن امکانات به مناطق ساحلی و تکمیل این ظرفیت ها و ساحلی شدن استان های مستعد اقدام کند.

وی بیان کرد: تعداد زیاد باغ شهرها در حوالی شهرها نیازمند ساماندهی و حل مشکل توسط دولت، مجلس و قوه قضائیه است، برخورد با معلول ها و عدم توجه به حل مشکلات ریشه ای برای باغ شهرها زیبنده نظام و انقلاب نیست، لذا انتظار می رود کمیسیون کشاورزی هر چه سریع تر طرح و همچنین دولت لایحه مربوطه را ارائه کنند تا مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: بهتر است دولت توجه به مشکلات شهرهای کوچک و روستاها را در اولویت کار قرار دهد. طولانی شدن فرآیند اصلاح طرح های هادی روستاها با شعارهای دولت و حاکمیت سازگاری ندارد و منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها و کلانشهرها خواهد شد.

قادری جبران خسارت های مادی وارد شده در سیل اخیر در شهرستان های فارس را مطالبه جدی نمایندگان این استان دانست و گفت: فکر می کنم در این زمینه مقداری تعلل و کم کاری می شود، لذا نیازمند ورود جدی تر دولت هستیم تا خسارت های برآورده شده خصوصا برای کشاورزان و زیرساخت های آسیب دیده جبران شود.

وی اظهار کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان بخش های عمومی غیر دولتی و دولتی در دستگاه های مختلف مطالبه جدی عمومی است. امروزه در هر محفل و هر مجمع که نمایندگان شرکت می کنند و یا هر تماسی که از ناحیه بازنشستگان انجام می شود، موضوع همسان سازی و همچنین ایجاد عدالت و برابری در پرداخت حقوق مورد مطالبه است، لذا دولت باید توجه کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس، تسریع در بهره برداری از آزادراه شیراز- اصفهان و کمربندی های اطراف شیراز، مسیر شیراز- عسلویه و همچنین راه آهن شیراز به عسلویه و سایر محورهای کلیدی و استراتژیک فارس را به عنوان یک مطالبه جدی مورد توجه نمایندگان دانست و گفت: انتظار داریم که دولت به این موضوع توجه کند و همچنین انتظار می رود دولت برای پرداخت اعتبارات عمرانی فکر جدی تری کند.

حقوق بازنشستگان | این بازنشستگان حقوق دریافت می کنند
همچنین نمایندگان در نشست علنی (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده ۶ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی، موافقت کردند که براساس آن در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه فرد بازنشسته بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال باشد، بیمه شده می تواند با پرداخت کسری ماه‌ها و یا سنوات تا ۱۰ سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده نمایند.

آیا معوقات افزایش حقوق بازنشستگان پرداخت خواهد شد؟

بنا بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح از شهریور اعمال خواهد شد و هنوز مشخص نیست که آیا معوقات حقوق بازنشستگان از فروردین پرداخت خواهد شد یا خیر.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سرانجام پس از اعتراض مکرر بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و افزایش 38 درصدی و برگزاری جلسات در مجلس شورای اسلامی و همچنین درخواست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت برای افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان و البته ورود شخص رئیس جمهور به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح و دستور به محمد مخبر معاون اول خود برای پیگیری این مسئله، در نهایت در روز چهارشنبه 19 مردادماه سال جاری، اطلاعیه‌ای از سوی سازمان تأمین اجتماعی درباره این موضوع اعلام شد.

در اطلاعیه سازمان تأمین اجتماعی به نقل از «میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با زمان اِعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان آمده است: پیرو اعلام سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر موافقت با اصلاح و افزایش مستمری سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس ماده 96 قانون تأمین‌ اجتماعی، با عنایت به اینکه فرایند پرداخت حقوق از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه‌ متمرکز برای بازنشستگان عزیز انجام می‌گیرد، لذا برای اعمال افزایش جدید و نحوه پرداخت و تأمین مالی مربوطه با هماهنگی با کانون‌ها، نیازمند زمان هستیم و ان‌شاءالله صدور احکام جدید در شهریورماه انجام می‌پذیرد.

به گزارش تسنیم، در حالی از سوی سازمان تأمین اجتماعی، زمان اِعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان این سازمان را شهریورماه اعلام کرده‌اند که در این اطلاعیه‌ به معوقات بازنشستگان با اِعمال افزایش حقوق بازنشستگان اشاره نشده است و مشخص نیست که معوقات بازنشستگان از فروردین چگونه محاسبه خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه به رقم افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح اشاره‌ای نشده است که آیا قرار است افزایش 38 درصدی اِعمال شود یا کمتر؟

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی