حمایت جنجالی جواد نکونام از یحیی / داور بد قضاوت کرد!

به گزارش ساناپرس، جواد نکونام پس از تساوی بدون گل دیدار فولاد و صنعت نفت در هفته اول لیگ برتر، اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا می‌دانستیم تیم حریف عقب می‌نشیند و بسته برای کسب حداقل امتیاز بازی می‌کند. روی این موضوع تمرین کرده بودیم. بی‌ خطر ترین بازی بود که در سال‌های اخیر از صنعت نفت دیده بودم. کاملا سوار بر بازی بودیم و اگر دروازه‌بان هم نداشتیم، اتفاق خاصی نمی‌افتاد.

وی افزود: شاید صنعت نفت در 6 -7 دقیقه ابتدایی نیمه اول با بازی مستقیم توپ‌های روی دروازه ما آمد اما در ادامه مسلط بودیم و باز هم تأکید می‌کنم اگر دروازه‌بان نداشتیم هیچ اتفاقی روی دروازه فولاد نی‌افتاد. صنعت نفت غیر از وقت تلف کردن و خواباندن جریان بازی کار دیگری انجام نداد اما ما سعی کردیم به بازی سرعت بدهیم. از ابتدا هم به داور گفتم تیم حریف روی شگرد خود چنین کاری انجام می‌دهد. هر 5 دقیقه یکبار یک نفر از بازیکنان صنعت نفت روی زمین می‌افتاد.

سرمربی فولاد خوزستان تصریح کرد: تیمی که دقیقه 25 و 35 کارت زرد می‌گیرد یعنی برنامه‌اش مشخص است. به داور هم گفتم دیگر نباید دقیقه 80 به دروازه‌بان حریف کارت زرد بدهید امابه نظر می‌رسد داوران تا حدی بازی را کنترل می‌کنند. به مرادیان دقیقه 82 کارت زرد داد. اما در ابتدای بازی به او گفتم دقیقه 80 به بعد کارت می‌دهید و این موضوع مشخص بود. به پدر امیر عرب براقی ارادت دارم از دوستان خوب ما و بچه محل ما است اما خودش داور ضعیفی است. دو سال قبل سبب باخت ما به نساجی شد. خودش کارت قرمز نداد و کمک داورش نیز اشتباه کرد و خطای حول دادن بازیکنان نساجی را نگرفت. سه سال قبل نیز در اهواز یک پنالتی برای ما نگرفت و باز هم یک بر صفر باختیم.

نکونام گفت: نظر شخصی‌ام را می‌گویم که امیر عرب براقی داور ضعیفی است ایرادی هم ندارد که بگوید من بازیکن ضعیفی بودم زیرا نظر شخصی‌اش است این داور برای یک تیمی که می‌خواهد فوتبال را بخواباند عالی است نه آوانتاژ می‌دهد و نه بازی را کنترل کنند دقیقه 82 به بازیکن حریف کارت می‌دهد اما خواهش می‌کنم چنین کارهایی با تیم ما انجام ندهد. این نوع قضاوت کردن برای ما سنگین است. یک خطا در نیمه اول درون هیجده قدم اتفاق افتاد که امیدوارم پنالتی نبوده باشد. در کل قضاوت‌های وی نشان می‌دهد داور ضعیفی است. اعتقاد شخصی من این است باید در بازی تیم‌های خوزستانی و شمالی از بهترین داوران‌مان استفاده کنیم.

وی افزود: چه ایرادی دارد اصلاً داور جوان ناشناخته بگذارید. الان متوجه شدم چرا فریدون اصفهانیان نام عرب براقی را در لیست داوران ما گذاشت. او به ویژه برای تیمی که می‌خواهد فوتبال بازی کرده و به بازی سرعت بدهد ضعیف قضاوت می‌کند. اما برای تیمی که گل جلو باشد و بخواهد با وقت تلف کردن بازی را بخواباند فوق‌العاده است زیرا حوصله همه را سر می‌برد. امروز چند دقیقه بازی متوقف شد و دروازه‌بان صنعت نفت چند دقیقه روی زمین افتاد؟ دست کم مرادیان هفت دقیقه وقت را تلف کرد. ناگهان می‌دیدیم سه نفر روی زمین هستند. مشکلی با صنعت نفت ندارم و به این سبک بازی‌شان احترام می‌گذاریم هیچ ایرادی به این موضوع نمی‌گیرم اما با این نوع قضاوت کردن مدام بازی می‌خوابد.

سرمربی فولاد خوزستان تصریح کرد: مانند بازی‌های دربی که تند تند سوت می‌زنند تا 100 هزار نفر راضی به خانه بروند، خون از دماغ کسی نیاید، کسی ناراحت نشود و همه خوشحال باشند در مورد قضاوت‌های عرب‌براقی نیز همین اتفاق می‌افتد. با این وجود به تیم خودمان امیدوار هستم زیرا نکات و شرایطی را دیدم که مرا امیدوار کرده است. فولاد تیم فوق‌العاده خوبی است هیچ مشکلی هم ندارد که هفته اول مساوی کردیم.

نکونام گفت: در هفته‌های آینده یاران ما می‌رسند اما مشکل اصلی ما این است که باشگاه نتوانست آیاندا پاتوسی و موسی کولیبالی را به تهران بیاورد. کلی از آماده بودن آنها حرص خوردم، امروز هم دیدید این بازیکنان و اشکان دژاگه آماده نبودند اگر آنها آماده شوند تیم فوق‌العاده‌ای خواهیم داشت. باشگاه نتوانست آرش رضاوند را حفظ کند و فرشید اسماعیلی مصدوم شد. این شرایطی است که تیم ما دارد اما اطمینان دارم فولاد تیم قابل احترام و خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: در این سه سالی که در فولاد هستم هیچ وقت اینگونه صحبت نکردم. اما اطمینان دارم در آینده تیم با کیفیتی خواهیم بود.

نکونام در خصوص اینکه آیا احساس نمی‌کند تیمش در خط حمله و نفرات تهاجمی نیاز به تقویت دارد و آیا قرار است بازیکن خارجی که قطعاً باید آسیایی باشد به تیمش اضافه خواهد شد، پاسخ داد: خط جلوی ما مشکل ندارد بلکه مشکل ما آمادگی تیم است زیاد دوست ندارم تغییراتی در تیمم داشته باشم. دیدید احسان پهلوان در اولین بازی‌اش چقدر خوب، روان و شاداب بازی کرد. این به دلیل شرایط ایجاد شده است. اما برای تیم کوتاهی کردند. اگر نیاز به یارگیری در بخش تهاجمی باشد قطعاً در نیم‌فصل این کار را خواهیم کرد اما الان به این فکر هستیم که جای آرش رضاوند بازیکن بگیریم زیرا نفر از دست دادیم جدا از اینکه نتوانستیم نفر کلیدی خود را حفظ کنیم بازیکن هم نتوانستیم بگیریم. در این پست مهم‌ترین کار که باید انجام بدهیم جذب بازیکن در این پست است. امیدوارم شکل تیمی فولاد زودتر مشخص شود و بتوانیم سریع‌تر به اهداف خود برسیم.

دسته‌بندی نشده
نکونام
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی