اهمیت موتور فن کولر گازی در کارایی کولر های گازی چیست ؟

موتور فن کندانسور بخشی از سیستم کولر گازی شما است که در داخل واحد تراکم یا کندانسینگ قرار دارد. این واحد از مارپیچ لوله و کمپرسور تشکیل شده است و در فضای باز برای خنک کردن گاز واحد تهویه مطبوع در هنگام کار عمل می کند.

موتور فن کندانسور بخشی از سیستم کولر گازی شما است که در داخل واحد تراکم یا کندانسینگ قرار دارد. این واحد از مارپیچ لوله و کمپرسور تشکیل شده است و در فضای باز برای خنک کردن گاز واحد تهویه مطبوع در هنگام کار عمل می کند.

این موتور فن یا همان موتور کولر گازی می تواند تیغه های فن را بچرخاند و هوا را به داخل مار پیچ کندانسور هدایت و آن را به مایع تبدیل کند، درست جایی که مبرد را از یک گاز داغ به مایع تبدیل می کند. حفظ و مراقبت از فن های کندانسور می تواند به طولانی شدن عمر کمپرسور نیز کمک کند. با توجه به نعاریف فوق برای جمع بندی باید بگوییم که موتور فن کولر گازی برای چرخاندن انواع پروانه ( فن ) کندانسور بکار می رود اینموتور فنها در ظرفیت های مختلف ساخته می شوند و توان های مختلفی دارند.

چگونه از خرابی موتور فن کندانسور جلوگیری کنیم؟

گرم شدن بیش از حد موتور فن میتواند باعث آسیب به آن شود. باید عوامل این اتفاق را عیب یابی و از وقوع آن جلوگیری کنیم.

عوامل گرم شدن زیاد آن به شامل مواردی از قبیل :

  • نیم سوز بودن کمپرسور
  • انتخاب نادرست حجم موتور نسبت به فضای محیط
  • آف کردن زیاد کمپرسور
  • عدم توجه به مکان نصب کندانسور و عدم جریان مناسب هوا توسط فن کولر گازی
  • شکسته یا دفرمه شدن پروانه
  • کثیفی بیش از کندانسور

کدام فن های کولر گازی در بازار پر مخاطب هستند ؟

فن کولر گازی پنجره ای

در صورت کار نکردن فن کولر گازی پنجره ای و یا مختل شدن عملکرد آن باید در اسرع وقت اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعه نمایید. وقتی فن به هر دلیلی از کار می افتد، فرایند کاری دستگاه مختل شده و دیگر نمی توان انتظار عملکردی درست و بی نقص را از آن داشت. وقتی موتور فن می سوزد، این قطعه از کار می افتد و حتی ممکن است کولر روشن نشود. یا این که ممکن است شما شاهد خاموش شدن کولر به صورت ناگهانی باشید.

همچنین گاهی فن به صورت ناقص کار می کند و به این ترتیب، فرایند خنک سازی و پرتاب باد دستگاه را با مشکلاتی همراه خواهد کرد. چیزی که اهمیت دارد این است که به محض مشاهده مشکل در کارکرد این قطعه باید اقدام به تعمیر فن کولر گازی پنجره ای خود به شکل حرفه ای نمایید. در هنگام سرویس کولر گازی که به صورت دوره ای انجام میشود می توانید از سرویسکاران تقاضای بازبینی پنل کولر گازی خود را بنمایید توجه داشته باشید اگر فن به شکل اشتباه ترمیم شود، امکان آسیب دیدگی سایر بخش های کولر نیز وجود خواهد داشت.

فن کولر گازی اسپلیت

یکی از علت های کار نکردن فن کولر گازی اسپلیت ، می تواند وجود اشکال در موتور فن دوال شفت باشد. در موتور فن گردشی، دو پروانه وجود دارد که هر کدام از آن ها در دو سوی موتور قرار گرفته اند. موتور فن دوال شفت به بیرینگ هایی مجهز هستند که طی گذشت زمان و در استفاده های مکرر، شل، ساییده و یا خمیده می شوند. برای تشخیص خرابی این قسمت، می بایست شفت موتور را بچرخانید و تکان دهید. در صورتی که شفت ها شل بوده و یا در چرخیدن مشکل داشتند، می بایست موتور فن را تعویض نمایید.

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن کولرگازی که نکته مهمی است که می‌توانید نتیجه بگیرید برد کولر گازی اسپلیت سوخته است. چرا که برد کولر گازی اسپلیت فرمان روشن و خاموش شدن را در کولرگازی صادر می‌کند. بنابراین در صورتی که کولرگازی شما روشن نمی‌شود به احتمال زیاد برد خراب شده است.

موتور کولر گازی اجنرال

در کولرهای گازی اجنرال دو بخش جدا از یکدیگر داریم که از طریق لوله‌های مسی به یکدیگر ارتباط پیدا می کنند و بعد از متراکم شدن گاز در یونیت خارجی مبرد به درون یونیت داخلی رفته و از طریق قطعات کولر گازی جنرال هوای خنک به محیط انتقال پیدا میکند.

یکی از مشکلات اپراتورها وجود نشتی در در سیستم آنها بوده و بعد از گذشت چند سال در صورتی که در معرض گازهای خورنده قرار گرفته باشند دچار نشتی میشوند و این دشتی باعث خروج گاز و ایجاد اختلال در عملکرد سرمایش و گرمایش دستگاه می شود.وظیفه بلوور در کولر های گازی به حرکت در آوردن هوا بر روی سطح اواپراتور می باشد.

انتخاب بلوور در موتور کولر گازی اجنرال به واسطه ظرفیت یونیت داخلی و همچنین ظرفیت یونیت خارجی مشخص می گردد در بلور های کولر گازی اجنرال متناسب با ظرفیت یونیت داخلی می توان بلور را انتخاب نمود.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی