طرز استفاده از دستگاه فشار خون+بهترین قیمت

اندازه‌گیری فشار‌خون از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند سلامت بدن انسان را مشخص کند؛ به‌طوری که در‌حال‌حاضر، اکثر افراد در منزل حداقل یک دستگاه فشار خون مناسب دارند تا در مواقع ضروری از آن استفاده نمایند. پر‌واضح است که مبتلایان به فشار خون بالا باید به‌صورت روزانه، به اندازه‌گیری فشار خود اقدام کنند تا در مواقع لزوم به مصرف دارو روی بیاورند.اما شاید شما از آن دسته افراد باشید که طرز استفاده از وسیله‌ی فشار‌خون را‌ندانید که به همین دلیل، ما در این مقاله، علاوه بر معرفی انواع دستگاه فشار خون، به نحوه استفاده از آنها نیز خواهیم پرداخت. بنابراین اگر در این خصوص نیازمند اطلاعات جامع هستید، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

انواع مختلف دستگاه فشارخون

همانطور که می‌دانید دستگاه‌های فشار‌خون دارای انواع مختلفی هستند که از‌جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. در‌واقع ما در ادامه سعی می‌کنیم به توضیحات کاملی درباره‌ی هر‌کدام از انواع دستگاه فشار خون بپردازیم،بسیاری از برندهای معروف فشارسنج که در توانی نو به فروش میرسند از برترین های موجود در دنیا بوده و با قیمت مناسب با ارسال رایگان ارائه میشند.توانی نو به عنوان نمایندگی  دستگاه فشار خون امرن omron، زنیت مد ،بیورر،اکیومد،سیتیزن و… به صورت عمده به همکاران مخترم و نیز به صورت تکی به مصرف کنندگان ارائه میدهد.،انواع فشار سنج ها دارای اصالت و تایدیه های سازمان بهداشت جهانی بوده و از پر فروش ترین های دنیا میباشند.

  • دستگاه جیوه‌ای فشار خون

از معمول‌ترین دستگاه‌های فشار‌خون که درصد خطای بسیار پایینی دارد، دستگاه فشارخون جیوه‌ای است. استفاده از این دستگاه، فوق‌العاده راحت است و دقیقاً مانند یک دماسنج عمل می‌کند. اگر‌چه در‌حال‌حاضر، کمتر از دستگاه فشارخون جیوه‌ای استفاده می‌شود، اما اگر نحوه استفاده از دیگر دستگاه‌های فشار‌خون را نمی‌دانید، به‌راحتی می‌توانید از این نوع دستگاه بهره ببرید.

  • دستگاه فشار خون بازویی

دستگاه فشار خون بازویی، از بخش‌های مختلفی مانند کاف، پمپ، کیسه هوا، لوله پلاستیکی، گوشی پزشکی ، پیچ تنظیم هوا و مانومتر تهیه‌شده است. از مزیت‌های این دستگاه نیز می‌توان به وزن سبک، قابل‌حمل بودن، استفاده فوق‌العاده راحت و… اشاره کرد. البته دستگاه فشار خون عقربه ای، نسبت‌ به جیوه‌ای و یا حتی دیجیتال، از دقت اندازه‌گیری پایین‌تری برخوردار است.برای خرید و قیمت گوشی پزشکی با کیفیت از تجهیزات پزشکی توانی نو(www.tavanino.com) میتوانید اقدام نمایید.

  • دستگاه فشارخون دیجیتالی

فشارسنج‌های دیجیتالی به دو شکل مچی و بازویی وجود دارند که هر‌کدام دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند. در‌واقع دستگاه فشار خون مچی دیجیتالی، از بهترین دستگاه‌های فشارسنج است که کار با آن نیز بسیار راحت است و فقط کافی است که به دور مچ بسته شود و سپس با استفاده از دکمه‌ی تعبیه‌شده بر روی آن، نسبت‌ به سنجش فشار، اقدام شود. طبیعتاً قیمت این دستگاه، نسبت‌به سایر دستگاه‌های فشار‌خون، بیشتر است چرا‌که از تکنولوژی پیشرفته‌تری برخوردار است.

نحوه استفاده از انواع دستگاه‌های فشار خون

در این بخش قصد داریم درباره‌ی طرز بکارگیری هر‌کدام از دستگاه‌های فشارسنج صحبت کنیم تا اگر در این خصوص مشکل‌دارید، بتوانید آن را برطرف کنید:

  • فشارسنج جیوه‌ای

برای استفاده از این دستگاه در ابتدا بازوبند دستگاه را به دور بازو بسته و محکم کنید که البته اکثر بازوبندها دارای چسب هستند تا در جای خود محکم بمانند. حال بخش دیافراگم گوشی را بر روی پوست قرار دهید. (دقیقاً بالای آرنج). حال دیافراگم را با انگشتتان محکم نگه‌دارید. البته اطمینان حاصل کنید که دستگاه را در جهت عقربه‌های ساعت بسته‌اید که وقتی شروع به پمپ کرده‌اید، هوا از آن خارج نشود. حال وقتی عقربه‌ی دستگاه فشار خون بین 20 الی 30 در جریان است بازوبند را باد کنید و شیر پمپ را بر‌خلاف جهت عقربه بچرخانید تا هوا خارج شود.در همین لحظات باید صدایی که به کورتکوف معروف است را بشنوید و عقربه نیز به پایین هدایت می‌شود. در‌واقع وقتی صدای ذکر‌شده را شنیدید به عقربه نگاه کنید و عدد را به خاطر بسپارید. در آخر هر زمان که صدای مذکور به‌سختی شنیده می‌شود باز‌هم به عقربه نگاه کنید و این عدد را نیز یادداشت کنید. دو عدد بدست آمده فشار گرفته‌شده را نتیجه می‌دهد.

  • دستگاه فشارسنج عقربه‌ای

برای استفاده از مدل عقربه‌ای بهتر است ابتدا بر روی صندلی نشسته تا بتوانید به سهولت تجهیزات را به بدن خود متصل کنید. بخش‌های مختلف فشارسنج عقربه‌ای را بیرون آورده و مراقب باشید تا لوله‌های آن خم نشود. برای دریافت نتیجه بهتر کافی است بازوی خود را تا سطح قلب بالا بیاورید. قرارگیری بازو به‌موازات قلب باعث می‌شود تا فشار اندازه‌گیری‌شده دقیق باشد. حال کافی است کاف دستگاه فشار‌خون عقربه‌ای را دور بازوهای خود محکم کنید. اگر دارای لباس آستین‌بلند هستید بهتر است آستین‌های آن را بالا بزنید.

برخی از متخصصان بیان می‌دارند که برای استفاده از فشار سنج عقربه‌ای بهتر است دستگاه را به بازوی دست چپ خود متصل کنید تا نتیجه دقیق‌تری را دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که کاف فشار‌سنج به خوبی بسته شده باشد. گوشی پزشکی دستگاه را از بخش دیافراگم بر روی بازوی دست خود قرار دهید. توجه داشته باشید که دیافراگم باید به‌صورت صاف بر روی پوست و زیر کاف قرار بگیرد.حال کافی است دستگاه فشار سنج را روی یک سطح مناسب قرار داده و پولار لاستیکی را برداشته و سوپاپ آن را محکم کنید. در این بخش باید کاف را باد‌کرده و سوپاپ را آزاد کنید. برای اندازه‌گیری دقیق فشار، سوپاپ را روی پوآر در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا هوای درون کاف به‌آرامی از آن خارج شود. با این کار قادر خواهید بود تا فشار خون بدن را به‌راحتی اندازه‌گیری کنید. عدد دیاستولیک را یادداشت کنید تا بتوانید در‌مواقع نیاز، مجدد فشار‌خون را اندازه‌گیری کنید.

  • دستگاه فشارسنج دیجیتالی

دستگاه فشار سنج دیجیتالی یک محصول جدید است که از به روز‌ترین سیستم ساخته شده است. کار کردن با این دستگاه برای اندازه‌گیری فشار‌خون بسیار ساده است. بسیاری از برندهای امروزی با استفاده از تکنولوژی روز، سعی کرده‌اند تا فشار سنج دیجیتالی را متناسب با نیاز افراد تولید کنند. به‌عنوان نمونه، دستگاه فشار خون امرن omron، در میان افراد به‌دلیل داشتن تکنولوژی ساخت مناسب، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از دستگاه فشار سنج دیجیتال کافی است، چسب کاف دستگاه را باز کرده و در دستان فرد مورد‌نظر ببندید.

شلنگ کاف را بر روی رگ‌ها قرار داده و پس از اطمینان از درست بودن جای کاف، دست فرد بیمار را در یک وضعیت ثابت قرار دهید. دکمه استارت موجود بر روی دستگاه را فشار داده تا شروع به اندازه‌گیری کنید. پس از شروع فعالیت دستگاه، بیمار بهتر است در یک وضعیت ثابت قرار بگیرد تا اندازه‌گیری به‌شکل صحیح انجام شود. بعد از شنیدن صدای بوق ممتد، می‌توانید فشار‌خون فرد را به‌راحتی اندازه گیری کرده و یادداشت کنید.

برای بسیاری از افراد مهم است که جهت استعلام قیمت و خرید انواع دستگاه‌های فشار‌سنج دیجیتالی، محصولات خود را از نمایندگی‌های معتبر خریداری کنند. خرید فشار‌سنج از نمایندگی دستگاه فشار خون امرن، به افراد این امکان را می‌دهد که با تضمین قیمت و کیفیت، محصولات خود را تهیه کنند.

خرید کدام دستگاه فشار سنج مقرون به صرفه است

شاید به جرئت بتوان گفت که بهترین دستگاه فشار سنج، متناسب با نیاز فرد تعیین می‌شود. در‌واقع هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند، بهترین انتخاب را داشته باشد. اگر به‌ دنبال دریافت دقیق‌ترین دستگاه هستید و کار کردن با فشارسنج جیوه‌ای را بلدید، بهتر است از مدل‌های جیوه‌ای یک مدل را انتخاب کنید. اگر قیمت دستگاه برای شما دارای اهمیت است، انتخاب فشار سنج عقربه‌ای توصیه می‌شود.اگر به‌ دنبال یک دستگاه قابل‌اعتماد، ساده و ایمن هستید، خرید دستگاه فشار خون دیجیتالی به‌عنوان یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود. فشار‌ سنج‌های دیجیتالی، دارای ویژگی‌های پیشرفته‌تری نسبت به مدل‌های دیگر هستند که برای استفاده بیماران کاربردی است.

قیمت انواع فشارسنج‌های موجود در بازار

برندهای مختلفی از دستگاه فشار سنج در بازار وجود دارد که هر‌کدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است. با توجه به مدل‌های موجود در بازار می‌توان گفت که قیمت دستگاه فشار خون، به‌عوامل مختلفی بستگی دارد. در‌واقع وجود امکانات دستگاه، میزان شارژدهی، ضمانت‌نامه، مقدار حافظه فشار سنج و… به عنوان عوامل تعیین‌کننده قیمت نهایی دستگاه فشار سنج است. توجه داشته باشید که قیمت فشارسنج‌های بازویی، عقربه‌ای و دیجیتالی، با‌یکدیگر متفاوت است.

برای کسانی که به دنبال تهیه دستگاه فشار سنج هستند، مهم است که بتوانند خرید و قیمت دستگاه فشار خون مورد‌نظر خود را از یک فروشگاه معتبر استعلام گرفته و با تضمین کیفیت خریداری کنند.

جمع بندی

با توجه به این‌که خطر ابتلا به فشار خون در بسیاری از افراد بالای 40 سال وجود دارد، این بیماری به‌عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود. از‌این‌رو افراد برای حفظ سلامتی خود در سنین بالا، نیازمند خرید دستگاه فشار خون مناسب هستند. در بازار انواع مختلفی از دستگاه فشار سنج وجود دارد که کارایی متفاوتی دارد. در این مقاله سعی شده است تا طرز استفاده از دستگاه فشار سنج به زبان ساده بیان شود. هر فرد با‌توجه به نیاز خود می‌تواند یکی از بهترین برندهای بازار را خریداری کند.

برای افراد مهم است که بتوانند خرید خود را از فروشگاه‌های مجاز و نمایندگی‌های معتبر انجام دهند. تجهیزات پزشکی توانی نو(www.tavanino.com) یک مجموعه موفق در ارائه تجهیزات پزشکی نظیر فشار سنج است که با داشتن یک گروه تخصصی قادر است قبل از خرید، مشاوره‌های لازم را در خرید بهترین دستگاه فشارسنج به مشتریان ارائه کند. امید است که با‌مطالعه مقاله بالا بتوانید بهترین دستگاه فشار را برای خود خریداری کنید.

سلامت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی