ورود به مسیرهای جدید، بازار مسکن از رکود خارج می‌کند

این امر باعث کم شدن واحدهای کوچک متراژ مناطق ارزان شده و در سمت مقابل نیز خانه های بزرگ در محله‌های گران شهر، بدون تقاضای واقعی مانده است. به طوری که اکثر فایلهای موجود در بازار که متقاضی ندارد، مربوط به اجاره آپارتمان در ولنجک و سایر محله های گران شهر هستند.

ساماندهی بازار اجاره، اولویت امروز سیاستگذاران بازار مسکن؛

ساماندهی بازار اجاره مسکن که با افزایش قیمت خرید املاک به شکل افسارگسیخته‌ای رشد کرده، باید به عنوان اولویت نخست متولیان تصمیم گیری در بخش مسکن باشد تا با اعمال سیاستهای مشوق و محرک،‌ مشکل مستاجران را رفع کنند. البته راحت کردن پروسه خرید خانه برای مردم و کاهش قیمت خرید املاک، امری است که هم خریدخانه و هم کاهش نرخ اجاره بها را در پیش دارد. پس اعمال سیاستهایی که تمام بخش های بازار را توسعه می دهد و با اجرای آن حتی نرخ خرید آپارتمان در فرشته نیز کاهش می یابد، امری است که باید در دستور کار سیاستگذاران قرار بگیرد.

ابتدا باید این مهم را در نظر بگیریم که رفع مشکلات بازار مسکن، اعم از نرخ اجاره، خرید و تولید مسکن، با بهبود شرایط اقتصادی کل کشور و گردش فعالیت شرکت های فعال در صنعت ساختمان صورت می‌گیرد و ابتدا باید سیاستهای کلی بازار را بر پایه توسعه فعالیت شرکت های خصوصی اعمال کرد و همسو با آن، با ایجاد ابزارهای مختلف توان مالی مردم را برای تامین نیاز مسکن افزایش داد. به این صورت که با اعمال سیاستهای تشویقی به سازندگان مسکن، وزنه تولید را سنگین‌تر کرده و تعادل را در عرضه و تقاضای مسکن ایجاد کرد.

توسعه بازار مسکن، با استفاده از ابزارهای بورسی؛

گفتنی است ایجاد رونق در اقتصاد مسکن، با استفاده از دانش و ابزارهای نوین تامین مالی و عرضه مسکن امکان پذیر است. ابزارهایی که در بخش تولید و تقاضا نقدینگی ایجاد می‌کند تا سازندگان واحدهای خود را با مشارکت مردم بسازند و متقاضیان نیز بتوانند از سود مشارکت بهره‌مند شده و در نهایت صاحب خانه شوند.

این مهم با در نظر گرفتن ظرفیت بالای بازارسرمایه در کشور ما امکان پذیر است. چراکه هم اکنون بخش بسیاری از نقدینگی مردم ایران در بورس قرار دارد. کافی است با توسعه فعالیت شرکت های سرمایه گذاری فعال در صنعت ساختمان، از ابزارهای کاربردی بورس بهترین بهره‌برداری را داشت و برای ایجاد سازوکارهای انتشار اوراق مشارکت در راستای تامین مالی ساخت پروژه های مسکونی و تقویت توان خریداران اقدام کرد.

از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی نیز به عنوان متولی تصمیم گیری در این بخش، با ایجاد سازوکارهای مختلف،  افزایش تولید مسکن با استفاده از ابزارهای تامین مالی از طریق بورس را را در دستور کارقرار داده و با افزایش آگاهی و اطلاع رسانی موثر، این مهم را در بین تمام سازندگان نهادینه کند. در این بین نیاز است تا با توسعه تکنولوژی، بخش خصوصی را برای ساخت و ساز نوین،‌ عرضه هوشمند و شفاف و تقویت تامین مالی با استفاده از ابزارهای نوین مطرح شده تجهیز کرد و تمام بخش های بازار را همسو با هم ساماندهی کرده و این بخش مهم را به رونق نسبی رساند.

افزایش آگاهی ملکی، کیلید توسعه بازار مسکن؛

همانطور که اشاره شد، کاهش تعداد واحدهای کوچک در بازار مسکن مشکلی است که به افزایش قیمت این واحدها نیز منجر می‌شود. البته ساخت و ساز واحدهای کوچک توسط شهرداری نیز به تازگی مطرح شده که اجرای آن تا حدودی کارساز خواهد بود. در این میان یک نکته حائز اهمیت را نباید فراموش کرد. عرضه صحیح و شفاف تمام واحدهای ساخته شده با قیمت مناسب، نکته مهمی است که نبود آن در سالهای پیش، باعث فعالیت سوداگرانی در بخش فروش مسکن شد و قیمت املاک را کاملا غیرواقعی افزایش داد. گفتنی است این مهم نیز سالهاست توسط مجموعه ای دانش بنیان به نام کیلید ایجاد شده و توانسته شفافیت را به بازار املاک بی افزاید. کیلید علاوه بر اینکه سرعت، کیفیت و شفافیت را توسط ابزارهای جستجوی هوشمند ملکی به بازار مسکن افزوده، آگاهی ملکی مردم و مشاورین املاک را نیز تا حد بسیاری افزایش داده است.

این مهم در بخش هایی همچون ، اطلاعات بازار مسکن کیلید، مجله خبری کیلید”kilidmag” و تخمین قیمت روی می دهد. به زبان ساده متقاضی خرید آپارتمان در فرشته بتواند در مرحله نخست با مطالعه شاخصه های مهم این منطقه در کیلید مگ و رصد قیمت و نوسانات آن در 7 سال گذشته در بخش اطلاعات بازار مسکن، از تمام مشخصات مهم برای سکونت در این منطقه آگاه شود.

ورود به مسیرهای جدید، بازار مسکن از رکود خارج می‌کند

اطلاعات بروز، شفافیت و سرعت را به معاملات املاک افزوده است؛

نکته قابل توجه دقت و سرعت بروزشدن این اطلاعات است که به واسطه بهره گیری از هوش مصنوعی در تمام بخش های سامانه کیلید، این دو عامل مهم اطلاع رسانی در بهترین سطح کیفی قرارگرفته است. گفتنی است این سرعت و کیفیت در تمام بخش های کیلید ملموس است. به این صورت که پیداکردن فایل مناسب خرید یا اجاره املاک تهران، که کاملا با نیازهای متقاضی همسو باشد، با بیشترین سرعت در اختیار کاربران قرار گرفته است.

به طوری که متقاضی اجاره آپارتمان در ولنجک، می‌تواند با مشخص کردن محدوده مورد نظر خود، متراژ، بازه قیمتی، سال ساخت بنا و سایر مولفه ها که به جزئی ترین بخش ساختمان یعنی نما نیز می رسد، تمام واحدهای مطابق با سلایقش را مشاهده ­کند. به این صورت پس از افزایش آگاهی نسبت به مشخصه های محله، به انتخاب واحد مورد نظرش پرداخته و با مالک و مشاور املاکی که عرضه آن فایل را برعهده دارد، وارد مذاکره می­شود.

کیلید همراه و راهنمای همیشگی در انجام معاملات ملکی؛

گفتنی است سامانه کیلید به عنوان یک سایت مسکن فعال و هوشمند، این ابزارها و اطلاعات را برای افزایش شفافیت و تسریع در انجام معاملات ملکی ایجاد کرده تا علاوه بر مردم، مشاورین املاک نیز بتوانند با استفاده از این ابزارها، فعالیت خود توسعه داده و در این بازار رکودی، رونق را به کسب و کار خود بازگردانند.

همچنین اطلاعات جامعی که در بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید وجود دارد، می تواند دیدکافی به سرمایه­گذاران بخش مسکن ارائه دهد تا نوسانات قیمت و درصد تغییرات نرخ املاک منطقه­ای که قصد ورود به آن را دارند، تصمیم هوشمندانه­تری بگیرند. همچنین می­توان با رصد این اطلاعات، تولید مسکن را نیز هدفمند کرده و متناسب با نیاز هر منطقه اقدام به ساخت­وساز کرد.

پس می‌توان کیلید را نه تنها به عنوان یک سایت مسکن معمولی، بلکه به عنوان یک راهنما و همراه همیشگی در انجام امور ملکی برای تمام اقشار جامعه دانست و از ابزارهای آن برای توسعه ابزارهای مالی و تقویت نقدینگی سازندگان و خریداران مسکن استفاده کرد، تا در نهایت بازار اجاره نیز ساماندهی شده و مستاجران از افزایش بیش از اندازه قیمتها در امان باشند.

2121

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی