سیگنال جدید سکه و دلار پس از مذاکرات برجام

به گزارش ساناپرس،  بازار ارز و طلا امروز شنبه 15 مرداد ماه همزمان با مذاکرات برجامی شاهد افزایش قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود .
ردپای برجام در افزایش قیمت دلار /هجوم سکه به کانال 15 میلیون

بازار ارز تهران از روز چهارشنبه گذشته با خبر آغاز دور جدید مذاکرات برجام شاهد عقب نشینی قیمت دلار بود . اسکناس آمریکایی در روزهای پایانی هفته گذشته تقریبا 500 تومان از ارزش خود را از دست داد اما در اولین روز هفته جاری ورق در بازار ارز تهران برگشت و نرخ دلار افت قیمت روزهای پایانی هفته گذشته را جبران کرد.

نرخ دلار تهران عصر امروز تقریبا 350 تومان بالاتر از دو روز قبل معامله شد. عده ای از معامله گران باور دارند که بازارهای همسایه امروز از تهران اندکی حمایت کردند و به همین دلیل قیمت دلار تهران بر مدار صعود قرار گرفته بود.

نرخ دلار در بازار سلیمانیه امروز 220 تومان و در بازار هرات قیمت دلار 330 تومان افزایش را تجربه کردند . قیمت درهم نیز امروز افزایش 80 تومانی را ثبت کرد.

تجربه شکست برجام در بازار دلار

علاوه بر عوامل یاد شده عده ای از معامله گران با توجه به سیگنال های مثبت و منفی برجامی در نیمه مذاکرات اخیر در وین به تجربه مذاکرات دوحه و شکست آن اشاره می کردند. بخشی از معامله گران شانس احیای برجام را پایین ارزیابی می کردند. این دسته از معامله گران با برجسته کردن اخبار منفی توانستند قدرت را به دست بگیرند و نرخ دلار را افزایش دهند .

رشد محدود قیمت دلار رسمی

در بازار رسمی هم نرخ دلار اندکی رشد را تجربه کرد.قیمت دلار صرافی ملی امروز با 27 هزار و 947 تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه تقریبا 20 تومان رشد کرده بود . قیمت دلار در بازار متشکل ارزی هم عصر امروز 27 هزار و 808 تومان بود .

قیمت طلا رشد کرد

قیمت اونس طلا امروز تقریبا 3 دلار از روز گذشته بالاتر بود. فلز زرد رنگ جهانی امروز در محدوده 1776 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم عصر امروز قیمت طلا 18 عیار تقریبا 4 هزار و 900 تومان بر ارزش خود افزود و در محدوده 1 میلیون و 370 هزار و 700 تومان معامله شد.

هجوم سکه به کانال 15 میلیون تومان

بازار سکه هم امروز با افزایش قیمت دلار شاهد هجوم سکه به مرز 15 میلیون تومان بود. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز با 200 هزار تومان افزایش به قیمت 15 میلیون تومان معامله شد.

ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 199 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 13 درصد قرار گرفت.

اخباراقتصاد
پربازدیددلارسکه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی