چه پرده های پذیرایی مناسب فصل تابستان هستند؟

چه پرده های پذیرایی مناسب فصل تابستان هستند؟

پرده پذیرایی یکی از وسایل منزل است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون و حال‌وهوای خانه دارد. برای داشتن یک خانه زیبا و آرام انتخاب یک پرده زیبا در تناسب با سایر وسایل منزل مانند فرش و مبلمان دارای اهمیت بسیار زیادی است. یکی از مواقعی که نیاز به تعویض پرده در منزل احساس می‌شود در زمان تغییر فصول سال و خصوصا فرارسیدن تابستان است. این فصل به دلیل افزایش گرمای هوا و همچنین افزایش تابش نور خورشید، لزوم تغییر پرده پذیرایی را به نوعی مناسب برای این تغییرات ایجاد می‌کند. اما چه پرده های پذیرایی مناسب فصل تابستان هستند؟ موضوعی است که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد.

برخی افراد با رسیدن فصل تابستان تمایل دارند تا با افزایش تابش نور خورشید، بیشتر از این نور در روشن‌کردن فضای منزل و ایجاد حس‌وحالی متفاوت استفاده کنند. در مقابل برخی افراد نیز تمایلی به ورود این روشنایی به منزل خود ندارند و ترجیح می‌دهند از نور کمتری در طول روز استفاده کنند. همچنین گرمای تابستان که بر اثر تابش مستقیم نور خورشید به منزل وارد می‌شود نیز نکته‌ای است که در این فصل باید تحت کنترل قرار گیرد.

پرده پذیرایی

پرده علاوه بر جلوگیری از ورود نور و گرما و همچنین ورود نور و هوای‌تازه به داخل منزل باعث زیباترشدن خانه نیز می‌شود. در انتخاب پرده برای هر فضایی باید نکات خاصی مانند انتخاب پرده با پارچه ضدحساسیت برای اتاق کودک، انتخاب پرده با پارچه ضداشتعال برای آشپزخانه و قابل‌شستشو بودن پرده را مدنظر قرار داد.

در انتخاب پرده پذیرایی رنگ، جنس، نوع و سایر ویژگی‌های پرده تاثیر بسیار زیادی در حال‌وهوای خانه و همچنین زیبایی آن دارد. به طور معمول پذیرایی از قسمت‌هایی از منزل است که در طراحی سعی می‌شود با داشتن پنجره بیشتر، نور بیشتری دریافت کند. به این دلیل در انتخاب پرده پذیرایی در تابستان باید به تمایل به ورود و یا عدم ورود نور خورشید به منزل توجه زیادی کرد. اگر تمایلی به ورود نور به خانه ندارید می‌توانید از پرده‌های یکسره و با رنگ تیره‌تر استفاده کنید، این کار موجب کاهش دمای منزل نیز خواهد شد. جنس پرده، مدل پرده، طرح و رنگ پرده و همچنین وجود آستر پرده از فاکتورهایی هستند که در این مورد می‌توانند تاثیرگذار باشند.

جنس پرده پذیرایی

بهترین جنس پرده برای استفاده از نور خورشید در تابستان پرده‌های حریر هستند. این پرده‌ها در کنار زیبایی، سبکی و عبور نور، نرمی و لطافت خاصی به فضای پذیرایی شما می‌بخشند. حال اینکه برای کنترل نور و گرما در مواقع خاص یک پرده از جنس کتان و مخمل بر روی پرده‌ای از جنس حریر می‌تواند علاوه بر افزایش زیبایی این موارد را نیز کنترل کند. با این پرده‌ها با توجه به جنس محکم و با کیفیتی که دارند، تا چند سال نیاز به خرید پرده پذیرایی نخواهیدداشت.

مدل پرده پذیرایی

در حال حاضر تنوع زیادی در مدل پرده پذیرایی موجود است که در صورت تمایل می‌توانید انواع آن را در سایت سبک مدرن مشاهده کنید. مدل‌ پرده های مختلف کلاسیک و مدرن در ایران، انتخاب‌های بسیاری را برای داشتن یک پرده پذیرایی مناسب برای تابستان در اختیار شما می‌گذارد. استفاده از پرده‌های ساده‌تر و نازک‌تر با ایجاد حس خنکی و لطافت در فضا برای این فصل انتخابی بهتر و ایده‌آل هستند. البته در انتخاب مدل پرده باید به نوع و اندازه پنجره و همچنین دیگر عناصر موجود در منزل مانند فرش و مبلمان نیز توجه شود.

والان آماده

طرح و رنگ پرده پذیرایی

استفاده از رنگ‌های ملایم مانند رنگ‌های پاستلی در پرده پذیرایی در تابستان انتخاب بسیار مناسبی هستند. از جمله رنگ‌های مناسب تابستان می‌توان به رنگ‌های آبی روشن، صورتی روشن، کرمی روشن، هلویی، زرد، نارنجی و بنفش روشن اشاره کرد. حال اگر با توجه به دریافت نور زیاد از پنجره‌های جنوبی تمایل شما به کم‌کردن ورود این نور به داخل خانه باشد، می‌توانید از رنگ‌های کمی تیره‌تر برای پرده پذیرایی استفاده کنید.

برای طرح پرده پذیرایی نیز می‌توانید به طرح‌هایی مثل آب و آسمان که دارای ترکیب رنگ‌های آبی روشن و سفید هستند و القاکننده حس خنکی و سرما هستند، فکر کنید. علاوه بر این طرح‌های تابستانی برای پرده پذیرایی طرح‌هایی دارای گل‌های رنگارنگ با رنگ‌های شاد و یا در ترکیب با رنگ‌ سبز ملایم هستند که با آوردن طبیعت به خانه فضایی لطیف را به‌وجود می‌آورند.

آستر پرده

در اکثر خانه‌های ایرانی به دلیل ایجاد محرمیت و نداشتن دید به منزل، استفاده از آستر پرده مورد نیاز است. وجود آستر در تابستان نیز می‌تواند به جلوگیری از ورود نور زیاد و همچنین گرما به منزل جلوگیری کند. با وجود آستر پرده می‌توان تا حد زیادی میزان نور ورودی به منزل را کنترل کرد.

سخن آخر

تعویض پرده پذیرایی می‌تواند با ایجاد یک تغییر بزرگ اما کم‌هزینه باعث تغییر در دکوراسیون منزل شما و زیبایی بیشتر آن شود. برخی افراد با تغییرات فصل و آمدن زمستان یا تابستان اقدام به تعوض پرده‌های منزل خود می‌کنند. این اقدام در تابستان به دلیل افزایش تابش نور خورشید و همچنین افزایش دما و گرم شدن هوا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ایجاد حال و هوایی خنک به خانه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته‌باشد.

اما در این که چه پرده های پذیرایی مناسب فصل تابستان هستند؟ به عوامل بسیاری بستگی دارد. شما در انتخاب پرده مناسب پذیرایی در این فصل می‌توانید با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند جنس پرده، مدل پرده، طرح و رنگ پرده و همچنین وجود آستر پرده تا حد زیادی ورود نور و گرما را به خانه کنترل کنید. پس از خواندن این مطلب و گرفتن راهنمایی‌های لازم برای انتخاب یک پرده پذیرایی مناسب برای تابستان، بهتر است برای دیدن انواع پرده و انتخاب پرده موردنظر خود با سبک مدرن (https://sabkemodern.com) همراه باشید.

پرده آماده

دکوراسیون
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی