معرفی 3 جای دیدنی گیلان در مرداد ماه

استان گیلان همه ساله در تمامی ماه های سال پذیرای گردشگران فراوانی است. این استان به دلیل طبیعت زیبا و بکر، آب و هوای بسیار معتدل و تمیز، اولین جایی است که هر شخص برای مسافرت انتخاب می کند. مخصوصا در فصل های گرم؛ زیرا در این فصل شهرهای گردشگری جنوب، گرمای طاقت فرسایی دارند. برای یک سفر تابستانی آماده اید؟! ما در اینجا 3 جای دیدنی گیلان در مرداد ماه را بررسی می کنیم و همچنین جاهای دیدنی شهرهای دیگر شمال در این ماه را میتوانید در مجله گردشگری جیگو مشاهده نمایید ، پس تا انتها ما را همراهی کنید.

شهرهای گردشگری استان گیلان

استان گیلان در منطقه ای از ایران قرار دارد که تمامی شهرهای آن طبیعت بسیار بی نظیری دارند. 3 شهری که دارای مناطق گردشگری بسیار زیادی می باشد، فومن، تالش و لاهیجان است.

فومن

از آن جایی که استان گیلان در نزدیکی دریای خزر قرار دارد، رطوب بسیار زیادی دارد. برای اینکه در فصل تابستان بتوانید آب و هوای مطبوعی را تجربه کنید، می توانید به سمت شهر فومن و ارتفاعات آن بروید.

در مورد روستای پلکانی ماسوله چیزی شنیده اید؟! این روستا به صورت بسیار خاصی معماری شده است و جزء میراث فرهنگی ثبت شده است. شما می توانید در اواسط تابستان که تمامی شهرها دمای بسیار بالا دارد، به سمت فومن حرکت کنید و پس از طی 36 کیلومتر به این روستای زیبا برسید. در برخی از روزهای تابستان باران به صورت نم نم در این مکان شروع به باریدن می کند و آب و هوای بسیار دلپذیری ایجاد می کند.

علاقه ای به سفر در دل تاریخ دارید؟! هیجاناتی همراه با ترس را می توانید در قلعه رودخان تجربه کنید. در مسیر این قلعه زیبا شما رودخانه های روانی را می بینید که از دل کوه ها خارج شده اند و خنکی ملایمی را به وجود آورده اند. آلاچیق ها، درختان در هم پیچیده، بازارچه های سنتی، رستوران هایی با غذاهای لذیذ و محلی منتظر شما هستند.

3 جای دیدنی گیلان در مرداد ماه؛

ییلاقات فومن

همان طور که می دانید، ییلاقات استان گیلان دارای آّب و هوای خنک و بسیار ایده آلی برای سفر در تابستان به شمار می آیند. اگر از گرمای طاقت فرسای شهر خود به سمت شمال پناه آورده اید، می توانید به ییلاق کوربار که در نزدیکی ماسوله قرار دارد، بروید. آیا به کوهنوردی علاقه مند هستید، این مسیر نسبتا سخت را برای رسیدن به منظره فوق العاده و چشم اندازی بی نظیر طی کنید.

در فاصله 5 کیلومتری ماسوله ییلاق آندره قرار دارد که از ییلاقات زیبای فومن است. سختی این مسیر به نسبت کمتر بوده و برای کسانی که به طبیعت گردی علاقه مند هستند بسیار مناسب می باشد.

ییلاق زودل یکی دیگر از ییلاقات زیبای استان گیلان است که در قله ی تراشوم قرار دارد. این منطقه آب و هوایی بی نظیر دارد. شما می توانید در این ارتفاعات کمپ کرده و از هوای فوق العاده تابستان و شب های خنک آن لذت ببرید.

جاهای دیدنی لاهیجان

همه ما لاهیجان را با استخر بزرگ و کوهی که در مرکز شهر قرار دارد، می شناسیم. در این شهر خانه هایی با معماری خاص و زیبا، ویو رو به کوه، مکان های تاریخی و جنگل های زیبا دیده می شود.

اگر قصد سفر به این شهر را در فصل تابستان دارید، بهتر است به سمت ییلاقات و بالای کوه در اطراف آن بروید تا از آب و هوای مطبوعش بهره مند شوید.images_1659504678.png

از 3 جای دیدنی گیلان در مرداد ماه می توان به تالاب سوستان اشاره کرد. در این قسمت نیلوفر آبی رشد می کند و زیبایی بی نظیری که طبیعت این تالاب دارد شما را در بهت فرو می برد. این منطقه بسیار بکر و دست نخورده بوده و شما می توانید چشم انداز فوق العاده ای را در آن ببینید.

ییلاقات سیاهکل یکی از مناطق گردشگری فوق العاده زیبا است که از سه قسمت تشکیل شده است، در قسمت اول شما منطقه ای آبرفتی را می بینید که از رسوب دریا و گل و لای رودخانه ها ایجاد شده است. بخش دوم آن درختان تنومند و زیبای راش قرار دارد. سومین بخش این ییلاق زیبا مناطقی کوهستانی است که پوشیده از برف بوده و آب و هوای مطبوعی را ایجاد می کند. اگر اهل طبیعت گردی هستید، در فصل تابستان ییلاقات لاهیجان را از دست ندهید. می توانید بعد از گذراندن یک روز رویایی با هوای مطبوع به سمت لاهیجان بروید.

این شهر رستوران های سنتی و ایتالیایی بسیار زیبایی دارد که انواع غذاهای خوشمزه را می توانید در آن نوش جان کنید. همچنین می توانید یک بعداز ظهر به یاد ماندنی برای فرزندانتان به وجود بیاورید و آن ها را به شهر بازی که در بالای شیطان کوه وجود دارد، ببرید.

جاهای دیدنی تالش

برای معرفی 3 جای دیدنی گیلان در مرداد ماه به سمت تالش می رویم، این شهر در بهترین جای استان گیلان قرار دارد و شما می توانید به آبشارهای فراوان و زیبای آن دسترسی پیدا کنید.

آیا طعم خنکی را در وسط تابستان چشیده اید؟ ییلاقات سوباتان بهترین مکان برای سفر در وسط تابستان محسوب می شوند. زیبایی منظره همراه با آب و هوایی دلپذیر شما را در خوابی رویایی فرو می برد. این ییلاقات که در کوه های تالش قرار دارند، شما را به سکوتی دل پذیر به دور از آدم ها، شلوغی شهر و ترافیک دعوت می کند. وقتی در این مکان قرار دارید، دنیا متقف می شود و شما در زیبایی بیش از اندازه آن غرق می شوید.

images_1659504728.png

دریاچه ای که در اطراف سوباتان قرار دارد، بابونه و نعناع کوهی را با طعمی مثل بهشت در اختیارتان می گذارد. زیبایی این ناحیه در حدی زیاد است که در کلمات نمی گنجد. آبشار بسیار زیبایی نیز در اطراف آن قرار دارد. شما می توانید چند روز سفر خود را در این منطقه سپری کنید.

شب ها را در ییلاقاتی خنک سپری کرده و صبح ها به سمت آبشار، رودخانه، گوری دره (گورستانی 7هزار ساله) و… بروید. این ییلاق به دلیل گردشگران فراوانی که به آن سمت می روند، امکانات رفاهی زیادی دارد.

اگر علاقه مند به کوهنوردی و مسیرهای سخت هستید، می توانید به سمت قله برزکوه که در ییلاقات تالش قرار دارد، بروید. این کوه ویو زیبایی به سمت جلگه سرسبز ناورود و رودخانه داشته و چشم انداز فوق العاده ای را برای شما ایجاد کرده است. ارتفاع آن 2300 متر بوده و در فصل تابستان به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

فصل تابستان مناسب ترین زمان برای سفر به ییلاقات شکردست می باشد که مناظری بی نظیری دارد. شما می توانید درختان افرا و راش را در این مناطق ببینید. چشمان خود را ببندید و تصور کنید که در میان ابرها قدم می زنید و در عمق طبیعت غرق شده اید. آیا تجربه این حال رویایی را می خواهید از دست دهید؟!

برای رزرو بهترین مکان در استان گیلان چه کنیم؟

برای اینکه بتوانید سفر به یادمندنی را در دل طبیعت تجربه کنید، نیازمند مکانی برای شب ماندن خواهید بود. برای پیدا کردن مکانی مطمئن با قیمت های باورنکردنی، می توانید به سایت جیگو به آدرس https://jigo.ir مراجعه کنید. ما در این جا 3 جای دیدنی گیلان در مرداد ماه را معرفی کردیم. شما می توانید مطابق با سلیقه خود بهترین مکان را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که برای رزرو خانه های ویلایی، بومگردی، کلبه هایی در دل جنگل و… بهتر است چند هفته زودتر اقدام کنید.

سایت جیگو با ارائه بهترین مکان های گردشگری و شب مانی شما را برای داشتن بهترین سفر یاری می کند. همچنین می توانید با پشتیبانی 24 ساعته با خیال راحت در استان گیلان اقامت داشته باشید.

گردشگری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی