شرط جدید برای افزایش حقوق بازنشستگان / میزان درصد افزایش چقدر؟

20 دیدگاه

به گزارش ساناپرس؛ عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مطابق قانون، اجرای افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران توسط دولت اجرایی می‌شود.

علی اکبر عیوضی، عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از افزایش حقوق بازنشستگان مطابق قانون خبر داد.

به گفته او قانون در این باره مصوبه مجلس است که افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزارتومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط‌بگیران است. ضامن این مصوبه نیز تبعیت از مصوبه شورای عالی کار است.

عیوضی اعلام رسمی‌تر این خبر را منوط به اطلاع‌رسانی زاهدی وفا، سرپرست وزارت کار عنوان کرد. او اظهار امیدواری کرد که خبر به طور رسمی و در اسرع وقت اعلام و توسط دولت اجرا شود.

البته از روز گذشته ۹ مرداد ۱۴۰۱ تا زمان نگارش این گزارش از سوی وزیر کار خبر رسمی‌تری مبنی بر افزایش حقوق آنها اعلام نشد. اما عیوضی درباره یکی از مباحث مهم این جلسه گفت: در جلسه به ما قول دادند در همین مرداد، احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آنها قرار گیرد.

هنوز در پیچ و خم افزایش حقوق هستیم
برای بازنشستگان که روزها در انتظار اصلاح احکام حقوق خود بودند صرف تکیه بر اخبار کافی نیست. برخی مخاطبان تجارت‌نیوز اما می‌گویند اخبار پیرامون این موضوع تکراری است و فقط باید اجرای احکام ماند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را می‌خوانید.

«امیدواریم ابلاغیه همین باشد که گفته شد و اجرا شود.»

«باعث خوشحالی است که هر چه زودتر احکام را بزنند و به قانون احترام گذارند تا مقداری از افزایش قیمت‌ها جبران شود.»

«هر وقت پول آمد به‌ حساب، باورمان خواهد شد. الان ۴ ماهه هی امروز، فردا.»

«بازنشستگان بعد از ۳۰ سال کار باید این‌ قدر بی‌اجر شوند که ۵ ماه از سال گذشته هنوز در پیچ و خم افزایش حقوق هستیم.»

«افزایش حقوق برای همه لحاظ شود»
اما در پی اعلام این خبر، در برخی نظرات درباره درخواست افزایش حقوق بازنشستگان کارگری، حداقل‌بگیران تامین اجتماعی و بازنشستگان لشگری و کشوری بود.

«چرا باید حقوق کارگران کارخانجات و بازنشستگان تامین اجتماعی و صندوق آینده‌ساز و معلمان یک پنجم شاغلین و بازنشستگان اداره گاز و نیروگاه و آب و برق و نفت و پتروشیمی و مخابرات باشد؟ این بی‌عدالتی است.»

«بازنشستگان کارگری را همسان‌سازی کنید. به بازنشستگان کارگری باید ۱۵ میلیون حقوق بدین که زحمت‌کش جامعه هستند. آیا شماها خودتان با ۶ میلیون می‌تونید زندگی کنید.»

«حق بازنشستگان کشوری و لشگری را هم در قانون منظور کنید. ما هم در این کشور زندگی می‌کنیم و این تورم برای همه‌ی جامعه است. حداقل بگیرهای کشوری حقوقشان خیلی کمتر از بازنشستگان دیگر است.»

«من با ۷میلیون حقوق که نیمی از آن هزینه‌ی اجاره‌بها است و ۲۸ ماه جبهه، عمری تلاش بی‌توقع و ۲۷ سال کار سخت روحی در بهزیستی. حق ما این نیست.»/تجارت نیوز

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

20 دیدگاه.

  • امیدوارم روزی بازنشسته بشن و همینطور ماهها اذیت بشن و هر روز اخبار ضد و نقیضی از مسئولان اون زمان بشنون. فکر نکنن تا ابد پشت میز قدرت میشینن. همه ما که الان بازیچه شما شدیم روزی کارمند دولت بودیم.

  • رضا ج ز ی
    2022-08-02 13:23

    فعلا هردقیقه یک خبرمینوسین تا آخرش چه شود بخدا دیوانه شدیم بااین خبرهای پر پیچ خم کاربارمان توی سایت نگاه کردن همه اش الکی است آقای عیوضی یکبار خبر خوش حال کننده بدین اینقدر بازنشستگان عذاب ندین

  • بازنشسته
    2022-08-02 13:40

    دولت تاکی می خواهد بازنشسته هارا اذیت کنه
    این چه عدالتی است که خق قانونی ما راپرداخت نمیکنند وبا روح روانمان مدتهاست بازی میشه
    اکثر این بازنشسته ها چه درسنگرهای دفاع مقدس وچه درسنگر تولیدجان فشانی کردن
    این رفتار حق آنهانیست

  • مستمربگیر
    2022-08-02 13:52

    تصمیم گیرندها چند ماه پیش تصمیم واقعی را گرفته اند و به دولت هم ابلاغ کردند تصمیم جدید هیت امنا یا از ترس است یا از وعده وعید دولت است چون اعضا هیت امنا تشکیل شده از هیت دولت تصمیم گیرنده با هیت مدیره است

  • امیر
    2022-08-02 14:06

    فکر می‌کنید تلافی این کارها ناخواسته از کجا میزنه بیرون؟
    یادتون بمونه که اینها دهه چهل هستن

  • ناشناس
    2022-08-02 14:07

    آخر مخبر ، کاطمی سواد اینو ندارند که برای مردم تعیین و تکلیف کنند من بازنشسته با سی و چهار سال کارو بیست و هفت سال حداکثر سقف بیمه پرداختی و چهار سال که تامین یا کارفرما خوردند و اثری از پرداختی نیست الان هم که باید منتطر مخبر و کاظمی مفت خور و بیسواد باشیم یعنی اینها خجالت نمیکشند حق بازنشسته خوردن دارد دولتمردان جمهوری اسلامی که پانصد و پنجاه هزار میلیارد تومان پول سازمان را بلعیده اند لااقل سود پول انرا ماهیانه به بازنشستگان بدهند

  • امیر
    2022-08-02 14:08

    فکر می‌کنید تلافی این کارها ناخواسته از کجا میزنه بیرون؟
    یادتون بمونه که اینها دهه چهل هستن

  • بازنشسته
    2022-08-02 14:08

    شما با رفتار خودتان ثابت کردید در سر گردان کردن بازنشسته های تامین اجتماعی استاد هستید در عمل وتفکر طبل تو خالی از مسوالین تامین اجتماعی که تمام وقت پیگیر حقوق بازنشستگان هستند بی نهایت سپاسگزارم

  • بهرام
    2022-08-02 14:58

    واقعا دوستان فکر میکنید که هیات محترم دولت میخواهد قانون را اجرا کند؟ اگر میخواست تا کنون موافقت کرده بود.اینان میخواهند مبلغ ثابت را که حذف کنند،تازه اگر به درصد دست نزنند شانس آوردیم،بعدش همسان سازی را لغو میکنند که بودجه نداریم و….بعدش شورایعالی کار را منفعل میکنند و بعدش کانون را نمایشی میکنند و درآخر هم در سال آینده میگویند چون دولت تورم را مهار کرده به حداقل بگیرها ده درصد و به متوسط بگیرها،پنج درصد اضافه میکنیم.راستی هر وقت هم که کم بیارن یک دستی تو صندوق میبرن و کسری هایشان را جبران میکنند.همین کاری که تا حالا کردن وچهارصد هزار میلیارد بدهی دارن.این سناریوی هیات دولت است و هیچ کاری هم به رییس محترم جمهور ندارن که تا حالا بنده خدا سه بار دستور رسیدگی دادن.والا ما از دکتر رییسی خجالت میکشیم.

  • بازنشسته بدبخت
    2022-08-02 15:05

    ظلمی که دولت در حق بازنشستگان تامین اجتماعی در طول این 5 ماه انجام داده خداوند ازشان نگذرد به حق این ایام عزیز حسینی….

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    2022-08-02 15:12

    خداهمشون لعنت کنه باری میکنن بامابیچارههاظلم کنید

  • امین
    2022-08-02 15:12

    دولت محترم و مردمی لطفاً با اعصاب مردم بیش از این بازی نکنید. با این گرانی ها و مصائبی که برای مردم درست کرده اید تا بیست سال آینده هم مردم اعصاب نخواهند داشت الان 5 ماه از سال جدید می گذرد و دولت جهادی از اجرای یک قانون ساده برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مجاهدانه جلو گیری می کند کمال تشکر را از دولت محترم داریم. (بازنشستگان تامین اجتماعی)

  • محمد کلانتری پور
    2022-08-02 15:17

    سلام من بازنشسته تامین. اجتماعی هستم 32سال بیمه پرداخت کردم ماشین سنکین کار کردم الان با4 عایله کهدوتا مریضسخت دارم ومنزل ندارم تحقیق کنید هرما بدهیم زیاد میشود قضاوت با شما ممنون

  • رحمان
    2022-08-02 15:41

    هر کس اختیار مال خود را از دست بدهد به همین بلا گرفتار میشود چرا حق بیمه بیفته دست ی آخوند اون هم همه رو بازیچه خود کنه

  • مستمری بگیرکشوری
    2022-08-02 15:47

    مستمری بگیران کشوری رادریابیدسخت درمضیقه انداین حقوقهابه هیچ کجانمیرسد. مارادریابید

  • ناشناس
    2022-08-02 17:09

    آمین

  • ناشناس
    2022-08-02 18:06

    توراخدا بس کنید تاکی امروز فردا مکنیدحقوق راپایمال نکنید

  • ازخرمدره. راست میگن سیر از گرسنه خبر نداره

  • خداوند ازتون نگذار انشاالله خیری نبینی تکلیف روشن کنید سال به پایان رسید باید الان دیگر افزایش سال جدید باید بدین هنوز مال امسال درست نشده

  • نقدعلی
    2022-08-03 08:42

    هیئت امنا هم ازخودشان است هیچ کدام دلسوزماه نیستن مگرخدا کمکان کند فعلا شدیم توپ فوتبال پاسمان میدن به همدیگر بیاین هرکاری میخواین بکنید زودتر پدرمان درآوردید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی