چگونه پورت شارژ آیفون خود را به درستی تمیز کنیم؟

چند دلیل وجود دارد که ممکن است آیفون شما به درستی شارژ نشود – ممکن است لازم باشد گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید، کابل لایتنینگ را از نظر پیچ خوردگی و شکستگی بررسی کنید و مطمئن شوید که منبع تغذیه شما کار می کند.

چند دلیل وجود دارد که ممکن است آیفون شما به درستی شارژ نشود – ممکن است لازم باشد گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید، کابل لایتنینگ را از نظر پیچ خوردگی و شکستگی بررسی کنید و مطمئن شوید که منبع تغذیه شما کار می کند.

اگر همه این موارد را بررسی کنید و باز هم کار نمی کند، ممکن است به اندازه کافی زباله در پورت شما وجود داشته باشد که اتصال دهنده را از ایجاد اتصال محکم باز دارد.

بله، پورت آیفون شما ممکن است آنقدر کثیف شود که از کار بیفتد. هر زمان که آن را در یک جیب یا کیف قرار دهید، تکه های کوچک خاک، گرد و غبار و پرز می توانند راه خود را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه مخفی کردن یا نمایش درصد باتری در ایفون یا ایپد

و وقتی کابل را وارد می‌کنید، کثیفی را در عمق پورت فشرده و جمع می‌کند. در نهایت، ممکن است آنقدر با زباله آلوده شود که از کار بیفتد.

چگونه پورت شارژ آیفون خود را تمیز کنیم

شما باید یک چراغ قوه تهیه کنید یا زیر یک لامپ LED روشن کار کنید – هر چه روشن تر باشد بهتر است، زیرا باید عمق درگاه شارژ را ببینید.

می‌توانید با کمی هوای فشرده و یک خلال دندان، درگاه شارژ آیفون خود را با دقت تمیز کنید.

و در حالی که ممکن است بخواهید با هوای فشرده شروع کنید، اگر قصد دارید چیزی را در درگاه وارد کنید تا خاک های فرو رفته را بیرون بکشید، تنها یک ابزار قابل قبول برای این کار وجود دارد: خلال دندان.

مهم: هرگز سعی نکنید درگاه شارژ را با چیزی سخت تر از چوب تمیز کنید، مانند هر نوع پین یا میله فلزی. قطعات الکترونیکی ظریفی در درگاه وجود دارد و کوبیدن آن با یک پین فلزی تیز می تواند برای همیشه به آن آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: آیا گوشی اندرویدی شما به برنامه آنتی ویروس نیاز دارد؟

1. آیفون خود را به طور کامل خاموش کنید. می توانید برنامه تنظیمات را باز کنید و سپس روی General و سپس Shut Down ضربه بزنید.

2. نگه داشتن هوای فشرده می تواند به صورت عمودی (بنابراین فقط هوا را منفجر می کند و پیشران مرطوب را خارج نمی کند) چند انفجار کوتاه و کنترل شده به درگاه شلیک کند.

3. گوشی خود را روشن کنید و سعی کنید دوباره آن را شارژ کنید. اگر هنوز کار نمی کند، وقت آن است که خلال دندان را امتحان کنید.

از هیچ فلزی برای تمیز کردن درگاه گوشی خود استفاده نکنید – یک خلال دندان اندازه، شکل و سختی مناسبی برای کار دارد.

4. دوباره در حالی که گوشی خاموش است، خلال دندان را به آرامی داخل درگاه قرار دهید و به آرامی آن را روی دیواره داخلی درگاه بتراشید. به دیوار داخلی که نزدیک ترین قسمت به جلوی گوشی است فشار وارد نکنید، زیرا پین های ظریفی در آنجا وجود دارد. به طور کلی، ملایم بودن بسیار مهم است، زیرا علاوه بر آن پین‌ها، دو لنگر کوچک فنری در کناره‌های آن قرار دارند که وقتی آن را وارد می‌کنید به درگاه شارژ می‌چسبند (به همین دلیل است که وقتی کابل را فشار می‌دهید در جای خود می‌چسبد. که در). اگر چیزی را خراب کنید، روزهای شارژ آن برای همیشه تمام می شود.

هنگام کشیدن آن با خلال دندان، مطمئن شوید که به لوازم الکترونیکی یا فنرهای مکانیکی داخل پورت آسیب نرسانید.

5. پس از مدتی استفاده از خلال دندان، هوای فشرده دیگری به پورت بدهید تا هر چیزی را که شل کرده اید پاک کنید.

6. اگر مقداری خاک را بیرون زدید، گوشی را دوباره روشن کنید و سعی کنید آن را شارژ کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال صفحه نمایش موبایل به کامپیوتر 

اگر کار کرد، به شما تبریک می‌گوییم – شما به تجارت برگشته‌اید. اگر باز هم کار نکرد، می‌توانید به تلاش ادامه دهید – با دقت – یا آن را برای کمک حرفه‌ای به مرکز خدمات اپل بببرید.

چگونه آب را از درگاه شارژ آیفون خود خارج کنیم؟

اگر نوتیفیکیشنی مبنی بر وجود آب در درگاه شارژ آیفون دریافت کردید، تمام لوازم جانبی را از برق بکشید و در حالی که درگاه رو به پایین باشد، روی دست خود ضربه بزنید.

برای خشک کردن کامل پورت، گوشی را در یک منطقه خشک با جریان هوای مناسب قرار دهید.

نکته سریع: اپل می گوید که ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد تا پورت کاملاً خشک شود. علیرغم اینکه چقدر وسوسه انگیز است، از منبع گرمای خارجی مانند سشوار استفاده نکنید.

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی