بورسیه های تحصیلی رایگان در کشور آلمان!!!!

همان طور که می دانید بورسیه آلمان نیز مانند سایر کشور ها به دو دسته بورسیه های دولتی و بورسیه های دانشگاه های این کشور تقسیم بندی شده اند. اگر قصد بورسیه شدن در آلمان را دارید می توانید از قبل در کلاس های آموزشگاه زبان آلمانی شرکت کنید و ظرف مدت زمان کوتاهی به زبان آلمانی تسلط داشته باشید.

بورسیه آلمان از نظر هزینه چگونه است؟

بورسه آلمان از نظر هزینه هم به دو دسته فول فاند و کمک هزینه تحصیلی تقسیم می‌ شوند.از آنجایی که کشور آلمان از نظر کیفیت در تحصیل در رتبه ی بالایی قرار دارد، افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در واقع بسیاری از دانشگاه های مهم سراسر جهان در این کشور تأسیس شده اند و تنوع رشته‌ های تحصیلی، رابطه قوی دانشگاه و بازار کار، هزینه رایگان یا بسیار ارزان تحصیل، امنیت اجتماعی و اقتصاد با ثبات در میان دانشجویان ایرانی شهرت زیادی پیدا کرده است. اگرچه تحصیل در این کشور تقریبا رایگان است اما هزینه های دیگر مثل تمکن مالی ویزای آلمان و… هزینه هایی هستند که افراد باید ثابت کنند که توانایی پرداخت آن ها را دارند. از همین رو کشور آلمان بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که به آن ها می پردازیم.

 بورسیه های دولتی در آلمان به چه صورت اند؟

• متقاضیان برای تحصیل در مقاطع مختلف می توانند از بورسیه تحصیلی آلمان کارشناسی ارشد و بورسیه تحصیلی رایگان آلمان بهره مند شوند

.• متقاضیان مستعد و واجد شرایط می توانند با دارا بودن شرایط بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را تأمین کنند.

• کشور آلمان دارای 16 استان می باشد که هر استان وظیفه اعطای بورسیه استانی آلمان را به عهده دارد.

 درباره بورسیه اراسموس بورسیه پزشکی در آلمان

بورسیه ارسموس توسط کمیسیون اروپا اداره می شود و بزرگ ترین مرکز فراهم کننده بورس تحصیلی در اروپا است. این بورسیه به دانشجویان بین المللی کمک هزینه زندگی هم می دهد.   بورسیه تحصیلی هاینریش بل در آلمانکمک هزینه های تحصیلی این مؤسسه به کسانی تعلق می گیرد که دانشجوی بین المللی هر مقطع تحصیلی ای در آلمان باشند.

بورسیه های تحصیلی در کشور آلمان

 بورسیه کنراد آدناور در آلمان

این بورسیه تحصیلی به صورت ماهانه به دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد که زیر سی سال داشته باشند و مدرک دانشگاهی شان را در کشور خودشان اخذ کرده باشند.برای گرفتن این بورس، فرد باید از نظر تحصیلی در سطح بالایی قرار داشته باشد، در فعالیت های داوطلبانه به نفع جامعه ای که در آن زندگی کرده شرکت کرده باشد و به مسائل سیاسی علاقه مند باشد.

مهاجرت
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی