خبر مهم / افزایش 38 درصد حقوق بازنشستگان آماده واریز شد

22 دیدگاه

از افزایش حقوق بازنشستگان چه خبر؟/ احتمالا هفته آینده، محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با رونمایی از فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان، به صورت رسمی پایان اختلاف به وجود آمده میان بازنشستگان تامین اجتماعی و دولت را اعلام کند.

مهلت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی روز گذشته خاتمه یافت اما این مصوبه هنوز تغییر نکرده‌است. با این حال به نظر می‌رسد که پرونده این افزایش در هفته پیش‌رو برای همیشه بسته شود.

هفته پیش، رئیس مجلس شورای اسلامی، به صورت رسمی موضوع ابطال بخشی از مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را به دولت ابلاغ کرده‌بود. به صورت مشخص محل ایراد مجلس افزایش ۱۰ درصدی مستمری بازنشستگان غیر حداقلی‌بگیر بود که با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مغایرت داشت.

انتظار می‌رفت هیات دولت در جلسه دیروز خود، مصوبه بحث‌برانگیز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اصلاح کند. با وجود این، چنین اتفاق نیفتاد اما در مقابل، دولت وارد مذاکره با بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

مذاکراه دولت در مورد حقوق بازنشستگان
این مذاکره میان سرپرست وزارت رفاه، مدیران سازمان تامین اجتماعی با اعضای کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی و با هدف یافتن راهی برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان انجام شده است.

از جزئیات این جلسه اطلاعات زیادی منتشر نشده، کلیت آن اما تمایل دولت برای اصلاح هرچه زودتر مشکل به وجود آمده است. آنهم به طریقی که برخلاف دفعه قبل، این بار رضایت عموم بازنشستگان تامین اجتماعی را جلب کند.

از قرار معلوم برای اصلاح این مصوبه چند سناریو وجود دارد که نتیجه هرکدام از آنها با مقداری اختلاف به خواسته بازنشستگان نزدیک است.

بازنشستگان گوش به زنگ باشند
از مجموع این وقایع چنین برمی‌آید که در ابتدای هفته پیشرو، محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رونمایی از فرمول جدید افزایش مستمری‌ها، به صورت رسمی پایان اختلاف به وجود آمده میان بازنشستگان تامین اجتماعی و دولت را اعلام کند.

در صورتی که این اتفاق بیفتد، نوبت هیات دولت است تا با تصویب این پیشنهاد، مصوبه قبلی خود را اصلاح کند.

براین اساس قابل انتظار خواهد بود که از پایان ماه مرداد، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برمبنای مصوبه جدید محاسبه و پرداخت شود.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

22 دیدگاه.

  • محمود
    2022-07-30 14:06

    فرمول جدید دیگه چه صیغه ائی !
    چرا دولت دست از این شارلاتان بازی برنمیداره
    بس کنید ، ۵ ماه شده ! این چندر قاز حقوق ما چه خاری توی چشم دولت شده !

  • علی حسینی
    2022-07-30 15:00

    خجالت بکشیددستتان تا ارنج در جیب بازنشستگان کردید

  • مریم
    2022-07-30 15:27

    واقعا دولت باید بگه در ایام ماه محرم شاید کسی نذری نیازی داشته باشه واقعا شما فکر میکنید الان که هشتم ماه هشتش ما پولی در بساط داریم خدا و امام حسین راضی میشه که ما که نصف عمرمان گذشته بقیشم شرمنده خانواده باشیم چرا عمریه تامین اجتماعی مسکینه چرا پول خودشو بهشون نمیدین چرما چه کم از بقیه نهاد ها داریم چرا مثل تونا از مزایای حقوقمون استفاده نکنیم چرا به ما توجه نمیکنید آخه وام با چه حقوق هنگفتی پسش بدیم همینجوری بدهکار سوپری و مرغ فروش هستیم

  • ناشناس
    2022-07-30 16:20

    خدالعنت کندباعث وبانی این مشکل راوقتی افراد کم تجربه وکم سواد سرکارمیاندنتیجه اش بهترنیست تعجب آور است دم ازمردمی ، انقلابی ، عدالت هم میزنند این موضوع حقوق رابچه دوساله یایک فردبیسواداماباتجربه هم میتواند حل کند .چرابااعصاب بازنشسته اینقدربازی میکنیدخدا نابودتان کند

  • ناشناس
    2022-07-30 16:38

    خدا ازتون نگذره که انقدر تو افزایش حقوق بازنشستگان سنگ اندازی میکنید مگه رئیسی داره ارث پدرشو به ما مدی صندوق ماست به رئسی ربطی نداره

  • ناشناس
    2022-07-30 18:44

    فرمول جدید یعنی احتمالا دریافتی های تا ده میلیون پنجاه وهفت درصد وبالا تر سی وهشت درصد،دولت میخواهد عذر خواهی کند،انشاالله،؟

  • بسه دیگه بابا خجالت هم خوب چیزیه پنج ماه از سال رفته ما مستمری بگیران را هی امروز فردا کردید بخدا این خجالت آوره

  • ناشناس
    2022-07-30 23:09

    فقط ک کلام ختم کلام اویدادخاندان پهلوی دلسز مردم ایران زمین

  • ناشناس
    2022-07-31 00:01

    در مدت سه سوت روغن 3 لیتری از 48 هزار تومن به 230 هزارتومن شده . الآن ماه 5 سال هستیم هنوز روی حقوق بازنشسته ها گیر کردند . حقوق نماینده های مجلس سه سوت تصویب میشه . هر یک از نماینده های مجلس در صحن مجلس دارای سه الی 4 شغل دارند . و کاری به حقوق بازنشسته ندارند . چون در رفاه کامل بسر میبرند . موقع رای گیری یه مثقال مبلغی بایت سهان عدالت میدن .تا مردم برند رای بدن .سال قبل چند هفته رویس جمهور و رادیو و تلویزیون اعلام کردند که بانکها موظفند به همه بدون ضامن مبلغ صد هزارتومن وام بدن . ولی من رفتم ندادند . سال قبل دولت اعلام کرد که به مستاجرین وام با سود 4% بدن ولی الآ شده 18% که بازم حساب کردم همان 30% را سود را میگیرند . در این مملکت هیچ قانونی وجود ندارد . ه. چهل و سه ساله همه با شعار من خوبم و فلانی بده و ما خوبیم و آنها بدند . همه ی ملت را سرکار گذاشتند . آخرش می بینیم که امسال دریغ از پارسال . هنوز در این مملکت هیچ مسءولی نمیدونه خودش با خودش چند چنده . صبح هر کس زودتر بیدار شد . حکومت میکنه . دروغ و ریا و مردم فریبی کل مملکت را به گند کشیده .

  • امیر محمدی
    2022-07-31 00:07

    حیله و مکر را نباید در کتاب لغت جستجو کرد در پاسکاری دولت و سازمان تامین اشتباهی معنا میشود

  • امیر محمدی
    2022-07-31 00:11

    وقتی ریشه داخل لجن باشه از شاخ و برگ چه انتظاری باید داشته باشیم

  • ناشناس
    2022-07-31 00:40

    شرم مسئولینی که حقوق چند صدمیلیونی خودرا میبینند و چشم به چندرقاز حقوق بازنشستگانی دارند که تا دیروز ستونهای مملکت بودن واقعا خجالت آورده میخوان با حقوق ما گوشه ای ازاختلاساشونو پرکنند

  • تاکی شعبده بازی ودروغ

  • ناشناس
    2022-07-31 01:22

    ۵ ماه گذشته تازه دولت فرمول جدید خلق کرده خجالت هم خوب چیزیه چرا این بازی رو تمام نمیکنین انگار از بودجه داره میده که اینقدر زورش اومده

  • محرم
    2022-07-31 07:09

    خجالتی خوب چیزیه حرفهای که به نفع شما باشد قبول میکنید چرا

  • ناشناس
    2022-07-31 08:15

    آقا یا خانم محترمی که یک خبر با یک محتوای ثابت را با صد تیتر مختلف می زنی و با این کارت نمک بر روی زخم مخاطب هایت می پاشی
    واقعا شرم نمیکنی
    این افراد که بازنشسته می نامی و کمرشان به اندازه کافی زیر بار محنت خم شده در نهایت سرنوشت شان آینده تو خواهد بود .
    چرا به خودت نمی آیی و با روح و روان این قشر که جای پدر و مادرت هستند بازی میکنی
    شرم نمی کنی نکن ولی لااقل کمی بخودت بیا
    هر بار که با خواندن خبرت عصبی تر میشوم ، خدایی اگر باشد با سوز آهی که سر میکشم حتما زندگی که نداری را بر باد خواهد داد.

  • ناشناس
    2022-07-31 09:17

    آقای زاهدی وفا فرمول جدید دیگر چه صیغه است اصل مصوبه قانون کار را انجام دهید والسلام افتاد بیسواد

  • محمد بهزادی
    2022-07-31 10:19

    این دولت دزد به تنها چیزی که اهمیت نمیدهد معیشت بازنشستگان هست.الان هم در فکر دور زدن حق وحقوق بازنشستگان هست.

  • محسن حسینی
    2022-07-31 10:42

    دولت و سازمان اینقدر این موضوع رو به هم پاس میدن تا بالاخره کار به نفع سازمان تموم بشه چون دولت از طرفی پول نداره که بدهی شو بده و از طرف دیگه باید پاسخگوی کارکنان خودش نیز باشه
    این همه تعلل هم برای اینه که دارن به مرگ می‌گیرن تا ما به تب راضی شیم ا

  • ناشناس
    2022-07-31 10:53

    ما انتظار داریم در مقابل این ظلم برزگ به ایستید

  • دولت بجای یافتن راههای مختلف برای کلاه گذاشتن سر بازنشستگان و کارگران مظلوم بدهی کلان خود را به صندوق سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند این مبالغ حاصل دسترنج کارگران و کارفرمایان است و بیت المال میباشد استفاده از عناوینی چون دولت کریمه انقلابی، مردمی، با تجربه، کهنه‌کار و حامی فقرا برای این دولت ظلم آشکار به جامعه است ما از این دولت نه مردمی بودن و عدالت را دیدیم و نه حامی فقرا بودن را , و بیشترین ظلمی را دیدیم که در زمان هیچکدام از دولتهای قبلی ندیده بودیم ساختار شکنی , عدم احترام به نظر جمعی و کارشناسی شورایعالی و مصوبات هیات امنا سازمان تامین اجتماعی و اقدام غیر قانونی بر علیه بازنشستگان که به 5 ماه آوارگی و اضطراب این قشر و خانواده هایشان منجر شده حاصل عملکرد همین شخص نامحترم میباشد فلذا زیاد امیدوار نیستیم که گره ما بدست این فرد و دولت ایشون حل بشه آنچه از رفتارشان استنباط میشود در نظر دارند با اخذ مصوبه مجلس که با قالیباف بده بستان کرده اند اختیار سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان را برای همیشه و بصورت قانونی بدست بگیرند و لایحه ای که اخیرا ارایه کرده بودند و یا طرحی که بمنظور افزایش سن بازنشستگی دارند در همین راستا بوده و باید منتظر طرحها و داستانهای جدید به همین شکل باشیم لذا تشکلهای کارگری و بازنشستگی میباید بیش از پیش آگاه باشند و نگذارند دولت در امور سازمان دخالت کند .

  • ناشناس
    2022-07-31 11:07

    فقط خد

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی