افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید / تصمیم دولت چیست؟ / بازنشستگان منتظر باشند

به گزارش ساناپرس؛ از افزایش حقوق بازنشستگان چه خبر؟/ احتمالا هفته آینده، محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با رونمایی از فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان، به صورت رسمی پایان اختلاف به وجود آمده میان بازنشستگان تامین اجتماعی و دولت را اعلام کند.

مهلت یک هفته‌ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی روز گذشته خاتمه یافت اما این مصوبه هنوز تغییر نکرده‌است. با این حال به نظر می‌رسد که پرونده این افزایش در هفته پیش‌رو برای همیشه بسته شود.

هفته پیش، رئیس مجلس شورای اسلامی، به صورت رسمی موضوع ابطال بخشی از مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را به دولت ابلاغ کرده‌بود. به صورت مشخص محل ایراد مجلس افزایش ۱۰ درصدی مستمری بازنشستگان غیر حداقلی‌بگیر بود که با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مغایرت داشت.

انتظار می‌رفت هیات دولت در جلسه دیروز خود، مصوبه بحث‌برانگیز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اصلاح کند. با وجود این، چنین اتفاق نیفتاد اما در مقابل، دولت وارد مذاکره با بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

مذاکراه دولت در مورد حقوق بازنشستگان

این مذاکره میان سرپرست وزارت رفاه، مدیران سازمان تامین اجتماعی با اعضای کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی و با هدف یافتن راهی برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان انجام شده است.

از جزئیات این جلسه اطلاعات زیادی منتشر نشده، کلیت آن اما تمایل دولت برای اصلاح هرچه زودتر مشکل به وجود آمده است. آنهم به طریقی که برخلاف دفعه قبل، این بار رضایت عموم بازنشستگان تامین اجتماعی را جلب کند.

از قرار معلوم برای اصلاح این مصوبه چند سناریو وجود دارد که نتیجه هرکدام از آنها با مقداری اختلاف به خواسته بازنشستگان نزدیک است.

بازنشستگان گوش به زنگ باشند

از مجموع این وقایع چنین برمی‌آید که در ابتدای هفته پیشرو، محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رونمایی از فرمول جدید افزایش مستمری‌ها، به صورت رسمی پایان اختلاف به وجود آمده میان بازنشستگان تامین اجتماعی و دولت را اعلام کند.

در صورتی که این اتفاق بیفتد، نوبت هیات دولت است تا با تصویب این پیشنهاد، مصوبه قبلی خود را اصلاح کند.

براین اساس قابل انتظار خواهد بود که از پایان ماه مرداد، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برمبنای مصوبه جدید محاسبه و پرداخت شود.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی