سیگنال جذاب برای خریداران دلار!

به گزارش ساناپرس، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، نگرانی سرمایه‌گذاران را در مورد میزان نرخ بهره کاهش داد، دلار در برابر ین به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر خود سقوط کرد.

پس از اینکه فدرال رزرو نرخ را به میزان ۷۵ واحد پایه افزایش داد تا آن را به حالت خنثی نزدیک کند، دلار برای اولین بار از ۶ جولای تاکنون به ۱۳۵.۱۰۵ ین سقوط کرد.

دلار/ ین نسبت به تغییرات در بازدهی ایالات‌متحده بسیار حساس است و پس از اینکه پاول گفت که بر اساس قدرت اشتغال، معتقد نیست اقتصاد در رکود است ارزش دلار در برابر ین کاهش یافت.

مقایسه و خرید آنلاین
دلار آخرین بار با ۰.۸۱ درصد کاهش به ۱۳۵.۵۰ ین رسید.

بازدهی دو ساله خزانه‌داری که به ویژه به انتظارات سیاست حساس است، نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در این هفته به ۲.۹۸۷۸ درصد کاهش یافت. با این حال، حدود ۲۲ واحد پایه بالاتر از بازدهی ۱۰ ساله باقی ماند که به‌طور گسترده به عنوان سیگنالی از رکود قریب‌الوقوع تلقی می‌شود.

اینکه آیا اقتصاد ایالات‌متحده با دو فصل متوالی انقباض با تعریف رکود فنی مطابقت می‌کند یا خیر، زمان انتشار ارقام تولید ناخالص داخلی مشخص خواهد شد که تمرکز اصلی بعدی بازار نیز است.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر ۶ همتای خود از جمله ین اندازه‌گیری می‌کند، پس از افت ۰.۵۹ درصدی یک شبه، با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۰۶.۲۸ رسید.

یورو که مهم‌ترین ارز در شاخص است، تغییر چندانی در ۱.۰۲۰۲۵ دلار داشت اما پس از یک جهش ۰.۸۲ درصدی یک شبه به آن دست یافت.

استرلینگ پس از صعود ۱.۰۶ درصدی در روز چهارشنبه با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱.۲۱۶۷۵ دلار رسید.

اخباراقتصاد
پربازدیددلار
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی