حباب طلا و سکه / پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته دوم مرداد

به گزارش ساناپرس؛ دلار و طلا در روز‌های اخیر حرکت معکوسی داشته‌اند. این در حالی است که کارشناسان بازار‌های مالی، وزن دلار را در تعیین قیمت طلای داخلی، بیشتر از اونس جهانی می‌دانند. قیمت طلا و سکه در هفته دوم مرداد به چه سمتی حرکت می‌کند؟
قیمت دلار امروز در بازار ایران افزایشی بود. با وجود این قیمت طلا روند کاهشی داشت. کارشناسان پیش‌بینی‌های مختلفی از روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌کنند.

بازار طلا در انتظار مذاکرات وین

امید موسوی، کارشناس بازار‌های مالی به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل تورم موجود در دنیا، احتمال ریزش اونس موجود است. اما در کشور با توجه به کاهش امید به نتیجه دادن مذاکرات وین، بازار‌های مالی، مانند بازار‌های طلا و سکه بازدهی دلاری خواهد داشت و تا پایان سال روند آن صعودی است.
مجتبی دیبا، کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز، دلیل این امر را سیاست‌های انقباضی دولت و حرکت کند پول در بازار‌ها می‌داند. قیمت دلار، طلا و سکه در کوتاه‌مدت احتمالا نوسان اندکی داشته باشد و تغییرات شدید کاهشی و افزایشی آن‌ها به انتشار اخبار مثبت یا منفی در مورد برجام بستگی دارد.

دبیا در مورد قیمت طلا و سکه نیز معتقد است هر دو احتمالا در کوتاه‌مدت نوسان محدودی را تجربه کنند.
او می‌گوید: طلا می‌تواند در کوتاه‌مدت میان یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نوسان داشته باشد.
این کارشناس بازار‌های مالی، در مورد سکه نیز، ۱۵ میلیون تومان را محدوده‌ای می‌داند که ممکن است به حرکت صعودی نسبتا پایدار منجر شود. همچنین در صورتی که طلا به زیر ۱۳ میلیون تومان سقوط کند، امکان رسیدن به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجود دارد. این قیمت می‌تواند فرصت خرید باشد. احتمالا سکه تا مدتی بین قیمت کنونی تا ۱۵ میلیون تومان نوسان محدودی داشته باشد.

بازار دلاری طلا و سکه

همچنین، بروز حق‌شناس، کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: بازار طلا و سکه نیز تابعی از قیمت دلار هستند. البته شاید افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی، به اندازه رشدی نباشد که در صورت انتشار اخبار منفی از مذاکرات در بازار دلار رخ می‌دهد. چرا که اونس جهانی در مدت اخیر ریزش‌هایی را تجربه کرده است. از آن سو قیمت سکه، امروز هم حباب دارد. با وجود این، در مرداد امکان حرکت قیمتی رو به بالا، در بازار دلار و در حد کمتری در طلا و سکه وجود دارد. اگر مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد، سیاستگذار به سرکوب قیمتی در هر سه بازار ادامه می‌دهد.

البته، طباطبائی، کارشناس بازار‌های مالی معتقد است:اگر اتفاق عجیبی در بازار ارز کشور رخ ندهد و سیاست کنترل قیمتی ادامه یابد، احتمالا در میان‌مدت طلای داخلی نیز از نوسانات اونس پیروی می‌کند. به گونه‌ای که پس از ریزشی اندک، به صورت موقت در چند ماه آینده روند صعودی به خود بگیرد. اما در صورتی که اخبار منفی از مذاکرات، قیمت دلار را صعودی کند، سناریو ممکن است به صورت کامل عوض شود.

اخباراقتصاد
قیمت طلا و سکه
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی