اسدی: مجمع فدراسیون فوتبال باید درباره انتخاب‌های پرهزینه پاسخگوی ملت باشد

به گزارش ایرنا، علیرضا اسدی نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال امشب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره نامه کمیته بدوی انتخابات گفت:  در یک نامه محرمانه که همه فهمیدند به ما گفتند که شرایط لازم را نداشته‌ایم. البته بحث عدم صلاحیت مطرح نیست، چون این صلاحیت را استعلام‌های ۴ نهاد رسمی کشور درباره مسائل مالی، اخلاقی و …مشخص می‌کند و در صلاحیت این کمیته نیست. در نامه کمیته بدوی بحث عدم احراز صلاحیت شرایط مطرح است که ما در این‌باره حرف داریم.

اسدی افزود: در ماده ۱۲ آئین‌نامه، درباره ارائه ۵ امضای مجمع برای یک نامزد زمان خاصی اشاره شده است اما در کمیته بدوی از این مسئله  به عنوان شرط الزامی نام برده شده است. این در حالی است که در ماده ۱۲ مدارک مورد نیاز، عمومی و اختصاصی ندارد و این در حالی است که ارائه مدارک اختصاصی جزو الزامات در زمان ثبت نام توسط فدراسیون مطرح شده است.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به اینکه به زمان ثبت نام هم اعتراض وارد است، خاطرنشان کرد: اعتراض کلی به زمان ثبت نام هم وارد هست. به خصوص که در ۷ روز ثبت نام، ۳ روز تعطیلی بوده است و باید ۷ روز اداری لحاظ می‌شد و این خود ابهام بزرگی داشت. این در حالی است که در ماده ۱۲ به عبارت سه روز کاری پس از پایان ثبت نام یا ۵ روز کاری برای بررسی شکایات در کمیته استیناف اشاره شده است. این مسئله اما برای زمان ثبت نام لحاظ نشده است.

اسدی اظهار داشت: همچنین آقای فلاحتی رئیس کمیته بدوی است، یک کمیته مستقل که هیچ کس از فدراسیون از رئیس گرفته تا دبیرکل نمی‌تواند گفته‌های او را نقض کند. آقای فلاحتی در یک  مصاحبه می‌گوید دو روز به زمان ثبت‌نام اضافه می‌کند اما دبیرکل آن را نقض می‌کند، در حالی که دبیرکل در این باره مسئولیتی ندارد. در زمان ما دبیرکل رئیس کمیته بدوی بود اما الان دبیرکل مسئولیتی ندارد.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به حمایت رئیس کمیته بدوی از یک نامزد گفت: آقای فلاحتی وقتی شما در پاسخ به یک سوال درباره یک نامزد از او دفاع می‌کنید و او را تائید می‌کنید، این به صراحت تعارض منافع است و شما می‌توانستید به جای دفاع، همه چیز را به بررسی حواله بدهید.

اسدی در ادامه با بیان اینکه از عملکرد کمیته بدوی به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال شکایت کرده است، تصریح کرد: در راس کمیته استیناف آقای وثوق احمدی قرار دارند که در پرونده ویلموتس زحمت زیادی کشیدند و از او تشکر می‌کنم. احمدی مستقل است و همه چیز را بررسی می‌کند و پس  از ۵ روز کاری نتیجه را اعلام خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه یک پیام خطاب به مجمع فدراسیون دارد، اظهار داشت: مجمع یک تعریف در اساسنامه دارد و با ارزش‌ترین و مهم‌ترین رکن فدراسیون است. گفته می‌شود یک نامزد ۵۰ رای دارد و قبل از انتخابات، انتخاب شده است، اگر اینطور باشد، مجمع باید درباره هزینه‌هایی که به ملت تحمیل شده، پاسخگو باشد.

منبع:ایرنا

اخبارورزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی